• Tjolahejtjolahopp

Vattenavgång v.18

Hej alla.

Jag ligger just nu på lasarettet på avdelning 85.

Haft stor blödning i v10 , en större med sammandragningar varannan minut i nio timmar och med massor av klumpar och blod i vecka 15.

Det har varit alla gånger i samband med mitt jobb när jag lyfter och ingen ville lyssna på mig. De har sagt att man kan jobba som vanligt när man är gravid och att de inte kan säga vad det beror på.

Hade inte fått någon sjukskrivning än men tänkte kämpa för det och skulle ringa igår. Fick istället tryck nedåt i måndags och i tisdags på jobbet. Onsdagen så misstänkte jag att vattnet gick och ringde 1177. De sa åt mig att vänta och ringa gyn på morgonen efter.

Kom hit och de konstaterade att allt vatten är borta. De sa att de inte kan göra något och de vill ha mig här några dagar för att sen sätta igång mig om det inte kommer igång av sig självt. Nu är jag jätteledsen och de säger att fostret tar skada ju längre det går så de hellre sätter igång mig. Jag vill verkligen inte att de ska göra det.

Det har inte kommit mer vatten sen undersökningen igår och jag har inte ont och inga bruna eller röda flytningar.

Hur gör jag nu?

Jag undrar även om fostervattnet har gått, och det finns inget fostervatten kvar, borde det fortsätta att sippra ut lite vatten ändå efter någon dag eller slutar det helt när hinnan har spruckit?

• Svar på tråden Vattenavgång v.18
  • Tjolahejtjolahopp

Idag kom det ganska mycket vatten (ljust rött) när jag varit på toaletten och gjort "nr2".

Kändes nästan som något samband med det men svårt att säga! Iaf så var det ganska mycket vatten, någon dl kanske, då vet jag att det har varit hos bebisen iaf runt två dagar då jag inte läckt något sen tisdag kväll/natt.

I morgon är det ny undersökning för flöde till bebisen. Ska bli kul att se den igen. Sen är det en vecka kvar till nästa UL då vi gör en ny mätning för att se om den har växt.

• Lynxsa
    Tjolahejtjolahopp skrev 2017-05-18 20:52:09 följande:

Åh! Tack vad gulligt av dig. Det betyder massor <3 jag säger absolut till om jag behöver. <3<3<3

Tveka inte att höra av dig om det är nåt :)
  • Axioria1

Skönt att bebisen haft lite vatten i 2 dygn. Hoppas de går bra på ultraljudet i morgon!

• sobrio88

Vad ni och bebisarna kämpar på <3 hoppas verkligen allt går bra för er till slut :)

• Tjolahejtjolahopp
    Diablobabe skrev 2017-05-19 21:17:12 följande:

Hur gick undersökningen idag?

Den gick bra. Allt såg ut som det skulle och alla flöden såg bra ut! Vi försökte se könet i ca 5 minuter eller mer men det var omöjligt. Bebisen låg fortfarande i säte , en fot vid huvudet men ena benet som skräddare hehe. Då fick jag svaret på hur den ligger när jag känner sparkar så långt ner. Då måste det vara foten eller knät som jag känner då. Den rörde sig bra när vi gjorde undersökningen.

Läkaren undrade om jag verkligen ville göra ett kejsarsnitt med tanke på den dåliga prognosen. Han sa att då skulle det värsta senariot vara att jag får en infektion och kanske inte kan få fler barn (eller riskfylld graviditet) och att bebisen inte överlever.

Han tror som jag att det kan gå bra med en vanlig förlossning med tanke på att jag har tre barn och en av dem vägde nästan 4,7 kg och att det har gått snabbt under förlossningarna så jag har väldigt bra värkar. Jag frågade då om amnioinfusion. Han sa att han aldrig varit med om att göra det så tidigt
  • Tjolahejtjolahopp
    Diablobabe skrev 2017-05-19 21:17:12 följande:

Hur gick undersökningen idag?

Den gick bra. Allt såg ut som det skulle och alla flöden såg bra ut! Vi försökte se könet i ca 5 minuter eller mer men det var omöjligt. Bebisen låg fortfarande i säte , en fot vid huvudet men ena benet som skräddare hehe. Då fick jag svaret på hur den ligger när jag känner sparkar så långt ner. Då måste det vara foten eller knät som jag känner då. Den rörde sig bra när vi gjorde undersökningen.

Läkaren undrade om jag verkligen ville göra ett kejsarsnitt med tanke på den dåliga prognosen. Han sa att då skulle det värsta senariot vara att jag får en infektion och kanske inte kan få fler barn (eller riskfylld graviditet) och att bebisen inte överlever.

Han tror som jag att det kan gå bra med en vanlig förlossning med tanke på att jag har tre barn och en av dem vägde nästan 4,7 kg och att det har gått snabbt under förlossningarna så jag har väldigt bra värkar. Jag frågade då om amnioinfusion. Han sa att han aldrig varit med om att göra det så tidigt i en förlossning men han skulle ta upp frågan. Om de kan göra det så kanske jag överväger en vanlig förlossning beroende på om jag går kanske två veckor till, och att de har koll på hjärtljuden, och om bebisen inte klarar en vanlig förlossning att den mår dåligt vid sammandragningarna så vill jag att de isf gör ett akut kejsarsnitt.

Vet fortfarande inte bestämt hur jag vill göra exakt.

Han ville tänka mer på mig , och de andra har tänkt mest på bebisen, men som sagt så går det nog lika bra. Men jag kan ju inte veta det heller :/ o inte dem heller kan ge någon garanti. Så nu blev det jättesvårt att bestämma.

På måndag så kollar de om det finns plats för mig på Ronald mc Donald, så jag får veta på måndag hur det blir med det.

Efter undersökningen igår så kom det ännu mer vatten med blod i flera ggr och lite mer sammandragningar , men antar att det var för att när läkaren undersökte så tryckte han en hel del på magen rätt länge. Har inte haft något vatten mer sen i morse.
  • Diablobabe

Jag vet inte ens vad jag skall skriva, för det är helt obegripligt vad du går igenom och valen du måste göra. Jag har följt din tråd från start och vet att du är en viljestark, smart kämpe som hittills har tagit de rätta besluten, så jag tvivlar inte alls på din magkänsla. Du kommer att göra det rätta valet som är bäst för dig och din bebis! Det är jag bombsäker på! Du fixar det :)

• Tjolahejtjolahopp
    Diablobabe skrev 2017-05-20 23:11:20 följande:

Jag vet inte ens vad jag skall skriva, för det är helt obegripligt vad du går igenom och valen du måste göra. Jag har följt din tråd från start och vet att du är en viljestark, smart kämpe som hittills har tagit de rätta besluten, så jag tvivlar inte alls på din magkänsla. Du kommer att göra det rätta valet som är bäst för dig och din bebis! Det är jag bombsäker på! Du fixar det :)

Åh! Tack det värmer verkligen <3
Svar på tråden Vattenavgång v.18