• Tjolahejtjolahopp

Vattenavgång v.18

Hej alla.

Jag ligger just nu på lasarettet på avdelning 85.

Haft stor blödning i v10 , en större med sammandragningar varannan minut i nio timmar och med massor av klumpar och blod i vecka 15.

Det har varit alla gånger i samband med mitt jobb när jag lyfter och ingen ville lyssna på mig. De har sagt att man kan jobba som vanligt när man är gravid och att de inte kan säga vad det beror på.

Hade inte fått någon sjukskrivning än men tänkte kämpa för det och skulle ringa igår. Fick istället tryck nedåt i måndags och i tisdags på jobbet. Onsdagen så misstänkte jag att vattnet gick och ringde 1177. De sa åt mig att vänta och ringa gyn på morgonen efter.

Kom hit och de konstaterade att allt vatten är borta. De sa att de inte kan göra något och de vill ha mig här några dagar för att sen sätta igång mig om det inte kommer igång av sig självt. Nu är jag jätteledsen och de säger att fostret tar skada ju längre det går så de hellre sätter igång mig. Jag vill verkligen inte att de ska göra det.

Det har inte kommit mer vatten sen undersökningen igår och jag har inte ont och inga bruna eller röda flytningar.

Hur gör jag nu?

Jag undrar även om fostervattnet har gått, och det finns inget fostervatten kvar, borde det fortsätta att sippra ut lite vatten ändå efter någon dag eller slutar det helt när hinnan har spruckit?

• Svar på tråden Vattenavgång v.18
  • anna0902
    Tjolahejtjolahopp skrev 2017-05-17 16:50:16 följande:
    Ja vi får se. Det är ju bra och negativt på olika sätt. Det som är bra är väl att då kan mina barn komma hit och sova över i en roligare miljö med andra barn och en lekpark. Sen är det säkert samma människor där en längre tid än här. Det enda negativa är nog att jag inte är lika trygg men det är ju ändå bara några min härifrån precis över gatan. Men så länge jag får ett direktnummer som jag kan ringa då borde det vara ok. Läste att det fanns någon affär i närheten och att det fanns cyklar man kunde låna. Jag kan nog säga nej om jag absolut inte vill men kanske kan prova iaf och se :)
    Hej från ytterligare en som följer och hoppas utan att ha skrivit något tidigare. :) Så fint att se att du äntligen fått rätt bemötande och fått komma till rätt sjukhus! Du är stark och inspirerande som stått på dig genom allt detta. Låter angående boendesituationen som att det skulle kunna fungera att beställa mat m.m. över nätet från t.ex. cooponline så slipper du ge dig iväg någonstans, om du vill hålla dig så stilla det går och inte bära tunga kassar. Då levereras ju allt in i hallen där du är. Kanske värt att testa? Och tveka inte att kräva att få komma tillbaka om det inte känns bra på patienthotellet! Besvärliga och krävande patienter får tyvärr ofta bättre vård än artiga och tacksamma. Kämpa på!
  • Lynxsa

Säg till om du ts behöver skjuts eller nåt. Bor strax utanför Uppsala och går på graviditetsledigt på måndag så jag har tid. Väntar nr 3

• karamellflickan
    Tjolahejtjolahopp skrev 2017-05-16 22:53:08 följande:

Fick veta idag att jag kanske skulle till patienthotell om allt fortsätter så lugnt som det har varit. Vet inte om jag känner mig så glad över det, känns jobbigt att inte veta i förväg vad planen är att man ska vara någonstans. Sen behöver jag handla själv där och laga maten själv. Blir svårt när jag inte har någon bil här.

På ett sätt kanske det är bra för det är andra där som bor där längre och det är en helt annan miljö. De säger att man har det bättre där, Men hade nog velat vara kvar här egentligen för det känns väldigt säkert att de är bara en minut ifrån när man ringer på klockan. Men nu känner jag mig ganska i vägen här :/ eller att jag tar upp någon annans plats. Verkar dock inte fullt här nu på långa vägar. Jag skulle iaf vara här veckan ut och de skulle ta mer prover innan så allt såg bra ut.

Känner inte heller att jag kan säga exakt allt jag känner då det skrivs ner i detalj allting som jag säger känner och gör.

Jag vet inte vad läkarna säger men är verkligen cykling så värst bra just nu? Vad det gäller inköp av mat, du kan ju alltid beställa hem mat från tex mat.se eller mathem.se eller liknande ställen. Då behöver du inte ta dig iväg någonstans och du behöver inte släpa på en massa kassar och så
  • Treansresa
    Lynxsa skrev 2017-05-17 20:35:21 följande:

Säg till om du ts behöver skjuts eller nåt. Bor strax utanför Uppsala och går på graviditetsledigt på måndag så jag har tid. Väntar nr 3

Dethär är omtanke och så fint skrivet! Du är en bra medmänniska! Hoppas fler tänker som du!
  • Tjolahejtjolahopp
    anna0902 skrev 2017-05-17 20:16:59 följande:

Hej från ytterligare en som följer och hoppas utan att ha skrivit något tidigare. :) Så fint att se att du äntligen fått rätt bemötande och fått komma till rätt sjukhus! Du är stark och inspirerande som stått på dig genom allt detta. Låter angående boendesituationen som att det skulle kunna fungera att beställa mat m.m. över nätet från t.ex. cooponline så slipper du ge dig iväg någonstans, om du vill hålla dig så stilla det går och inte bära tunga kassar. Då levereras ju allt in i hallen där du är. Kanske värt att testa? Och tveka inte att kräva att få komma tillbaka om det inte känns bra på patienthotellet! Besvärliga och krävande patienter får tyvärr ofta bättre vård än artiga och tacksamma. Kämpa på!

Tack :)

Ja absolut det ska jag göra. Det finns flera familjer som bor där så det borde gå att lösa på nåt vis :) om det inte funkar så kan jag ju alltid säga till att jag vill komma tillbaka. Eller be någon av dessa snälla sköterskor om hjälp. <3
  • Tjolahejtjolahopp
    karamellflickan skrev 2017-05-18 05:16:13 följande:

Jag vet inte vad läkarna säger men är verkligen cykling så värst bra just nu? Vad det gäller inköp av mat, du kan ju alltid beställa hem mat från tex mat.se eller mathem.se eller liknande ställen. Då behöver du inte ta dig iväg någonstans och du behöver inte släpa på en massa kassar och så

Hehe, de har sagt jag får känns efter vad som känns ok och jag ska ta det lugnt om jag får mer sammandragningar. Tror att det bara skulle ta två min till närmaste affär med cykel men då hade jag inte tänkt trampa på den , isf får jag rulla hehe :) kanske löser sig.
  • Tjolahejtjolahopp
    Lynxsa skrev 2017-05-17 20:35:21 följande:

Åh! Tack vad gulligt av dig. Det betyder massor <3 jag säger absolut till om jag behöver. <3<3<3
Svar på tråden Vattenavgång v.18