• Tjolahejtjolahopp

Vattenavgång v.18

Hej alla.

Jag ligger just nu på lasarettet på avdelning 85.

Haft stor blödning i v10 , en större med sammandragningar varannan minut i nio timmar och med massor av klumpar och blod i vecka 15.

Det har varit alla gånger i samband med mitt jobb när jag lyfter och ingen ville lyssna på mig. De har sagt att man kan jobba som vanligt när man är gravid och att de inte kan säga vad det beror på.

Hade inte fått någon sjukskrivning än men tänkte kämpa för det och skulle ringa igår. Fick istället tryck nedåt i måndags och i tisdags på jobbet. Onsdagen så misstänkte jag att vattnet gick och ringde 1177. De sa åt mig att vänta och ringa gyn på morgonen efter.

Kom hit och de konstaterade att allt vatten är borta. De sa att de inte kan göra något och de vill ha mig här några dagar för att sen sätta igång mig om det inte kommer igång av sig självt. Nu är jag jätteledsen och de säger att fostret tar skada ju längre det går så de hellre sätter igång mig. Jag vill verkligen inte att de ska göra det.

Det har inte kommit mer vatten sen undersökningen igår och jag har inte ont och inga bruna eller röda flytningar.

Hur gör jag nu?

Jag undrar även om fostervattnet har gått, och det finns inget fostervatten kvar, borde det fortsätta att sippra ut lite vatten ändå efter någon dag eller slutar det helt när hinnan har spruckit?

• Svar på tråden Vattenavgång v.18
  • Tjolahejtjolahopp
    Ejin skrev 2017-05-15 19:00:36 följande:

www.expressen.se/omtalat/livet/lakarna-sa-till-mamman-att-gora-abort--men-hon-vagrade-sluta-tro/

Ts läs detta... kom o tänka på dig direkt när detta kom upp i mitt flöde... de finns hopp

Tack. Jag gick in och läste detta. Sökte även på den sidan som de var medlemmar på för kag var medlem på en annan liknande sida. Har nu skrivit där och fick en massa bra respons med berättelser som har varit precis som mina och där det har gått bra ändå. Kändes väl behövligt !
  • Tjolahejtjolahopp

Fick veta idag att jag kanske skulle till patienthotell om allt fortsätter så lugnt som det har varit. Vet inte om jag känner mig så glad över det, känns jobbigt att inte veta i förväg vad planen är att man ska vara någonstans. Sen behöver jag handla själv där och laga maten själv. Blir svårt när jag inte har någon bil här.

På ett sätt kanske det är bra för det är andra där som bor där längre och det är en helt annan miljö. De säger att man har det bättre där, Men hade nog velat vara kvar här egentligen för det känns väldigt säkert att de är bara en minut ifrån när man ringer på klockan. Men nu känner jag mig ganska i vägen här :/ eller att jag tar upp någon annans plats. Verkar dock inte fullt här nu på långa vägar. Jag skulle iaf vara här veckan ut och de skulle ta mer prover innan så allt såg bra ut.

Känner inte heller att jag kan säga exakt allt jag känner då det skrivs ner i detalj allting som jag säger känner och gör.

• Kattflickan

Har de kollat om du har mer vatten nu när du inte läckt så mycket vatten på ett tag?

Hoppas du får bli kvar!

• Nykär15
    Xxtipptipp skrev 2017-05-04 10:48:00 följande:

Inatt gick vattnet . Vaknade av att det forsade ur mig. Ambulans in till lund och medecin för att stoppa värkarna och kortisonsprutor för lungarna. Är inlagd nu i lund till minst vecka 28. Är i vecka 25+5

Hur går det för dig? 
  • djuze

Har följt din resa men aldrig skrivit något. Jag håller tummarna för er verkligen

Kram

• LFF
    Tjolahejtjolahopp skrev 2017-05-16 22:53:08 följande:

Fick veta idag att jag kanske skulle till patienthotell om allt fortsätter så lugnt som det har varit. Vet inte om jag känner mig så glad över det, känns jobbigt att inte veta i förväg vad planen är att man ska vara någonstans. Sen behöver jag handla själv där och laga maten själv. Blir svårt när jag inte har någon bil här.

På ett sätt kanske det är bra för det är andra där som bor där längre och det är en helt annan miljö. De säger att man har det bättre där, Men hade nog velat vara kvar här egentligen för det känns väldigt säkert att de är bara en minut ifrån när man ringer på klockan. Men nu känner jag mig ganska i vägen här :/ eller att jag tar upp någon annans plats. Verkar dock inte fullt här nu på långa vägar. Jag skulle iaf vara här veckan ut och de skulle ta mer prover innan så allt såg bra ut.

Känner inte heller att jag kan säga exakt allt jag känner då det skrivs ner i detalj allting som jag säger känner och gör.

Vad tråkigt att du kanske måste flytta även om man förstår varför. Det blir ju extra krångligt också om man inte kan ta sig för att handla mat etc men behöver göra det själv.
  • Tjolahejtjolahopp
    Kattflickan skrev 2017-05-16 22:57:22 följande:

Har de kollat om du har mer vatten nu när du inte läckt så mycket vatten på ett tag?

Hoppas du får bli kvar!

Nej de kommer kolla mig igen om en vecka ungefär. Men vi har gjort någon extra ctg för att se att bebisen mår bra.
  • Tjolahejtjolahopp
    LFF skrev 2017-05-17 11:47:07 följande:

Vad tråkigt att du kanske måste flytta även om man förstår varför. Det blir ju extra krångligt också om man inte kan ta sig för att handla mat etc men behöver göra det själv.

Ja vi får se. Det är ju bra och negativt på olika sätt. Det som är bra är väl att då kan mina barn komma hit och sova över i en roligare miljö med andra barn och en lekpark. Sen är det säkert samma människor där en längre tid än här. Det enda negativa är nog att jag inte är lika trygg men det är ju ändå bara några min härifrån precis över gatan. Men så länge jag får ett direktnummer som jag kan ringa då borde det vara ok. Läste att det fanns någon affär i närheten och att det fanns cyklar man kunde låna. Jag kan nog säga nej om jag absolut inte vill men kanske kan prova iaf och se :)
Svar på tråden Vattenavgång v.18