• Tjolahejtjolahopp

Vattenavgång v.18

Hej alla.

Jag ligger just nu på lasarettet på avdelning 85.

Haft stor blödning i v10 , en större med sammandragningar varannan minut i nio timmar och med massor av klumpar och blod i vecka 15.

Det har varit alla gånger i samband med mitt jobb när jag lyfter och ingen ville lyssna på mig. De har sagt att man kan jobba som vanligt när man är gravid och att de inte kan säga vad det beror på.

Hade inte fått någon sjukskrivning än men tänkte kämpa för det och skulle ringa igår. Fick istället tryck nedåt i måndags och i tisdags på jobbet. Onsdagen så misstänkte jag att vattnet gick och ringde 1177. De sa åt mig att vänta och ringa gyn på morgonen efter.

Kom hit och de konstaterade att allt vatten är borta. De sa att de inte kan göra något och de vill ha mig här några dagar för att sen sätta igång mig om det inte kommer igång av sig självt. Nu är jag jätteledsen och de säger att fostret tar skada ju längre det går så de hellre sätter igång mig. Jag vill verkligen inte att de ska göra det.

Det har inte kommit mer vatten sen undersökningen igår och jag har inte ont och inga bruna eller röda flytningar.

Hur gör jag nu?

Jag undrar även om fostervattnet har gått, och det finns inget fostervatten kvar, borde det fortsätta att sippra ut lite vatten ändå efter någon dag eller slutar det helt när hinnan har spruckit?

• Svar på tråden Vattenavgång v.18
  • Summerchild

Ja det måste vara skönt att få komma på hemmaplan igen. Det är verkligen åt rätt riktning. Lycka till med flytten nu. Jag själv ska in för igångsättning imorgon. Väldigt nervös :)

• Tjolahejtjolahopp

Igår fick vi åka hem från Uppsala.

Hoppas nu att vi slipper fler vändor fram och tillbaka.

Saga fick en CVK istället för en piccline i förrgår (till droppet) så det var lite jobbigt då att hon behövde bli nedsövd för den. Ögonundersökning efter det. Sen blodprover och sondbyte. Färd hit efter sen. Grimman får vara kvar idag och vi provar kanske utan den i morgon.

Fick en trevlig överraskning i brevlådan när vi kom hem :)

Mössorna som Saga skulle få hade kommit! Verkligen jättefina <3 vilken underbar tjej som gjorde dessa! (CML) Här kommer bilder på dem :)

• Vet hur det känns
    Tjolahejtjolahopp skrev 2017-07-22 11:38:25 följande:

Igår fick vi åka hem från Uppsala.

Hoppas nu att vi slipper fler vändor fram och tillbaka.

Saga fick en CVK istället för en piccline i förrgår (till droppet) så det var lite jobbigt då att hon behövde bli nedsövd för den. Ögonundersökning efter det. Sen blodprover och sondbyte. Färd hit efter sen. Grimman får vara kvar idag och vi provar kanske utan den i morgon.

Fick en trevlig överraskning i brevlådan när vi kom hem :)

Mössorna som Saga skulle få hade kommit! Verkligen jättefina <3 vilken underbar tjej som gjorde dessa! (CML) Här kommer bilder på dem :)

Tack för du uppdaterar hur det går för fina saga. Blir lycklig i hela hjärtat att höra att allt går framåt.. vilken resa ni gjort.
  • enanna

Sötisen, vad hon ändrar snabbt :) och härliga mössor! Så fint att skicka dem!!

• CML
    Vet hur det känns skrev 2017-07-22 13:25:36 följande:

Tack för du uppdaterar hur det går för fina saga. Blir lycklig i hela hjärtat att höra att allt går framåt.. vilken resa ni gjort.

Åh va glad jag blir! Vilken tur att jag skickade med den gröna också, kändes som den rosa skulle bli stor till knyttet <3 men den har hon nog snart vuxit i!
  • Hmlan

Men åh vad fint att göra mössor och skicka, blev helt varm... Det var snabbt jobbat dessutom!

• syntharen

Så himla gulligt av CLM att sy och skicka sånna fina och passande mössor! Jag hoppas att vi får följa Saga här tråden i många månader och år framöver för att se hennes framsteg. Ett äkta mirakel!

• Tjolahejtjolahopp
    syntharen skrev 2017-07-22 19:59:59 följande:

Så himla gulligt av CLM att sy och skicka sånna fina och passande mössor! Jag hoppas att vi får följa Saga här tråden i många månader och år framöver för att se hennes framsteg. Ett äkta mirakel!

Åh tack ! Jaaa <3 självklart! Jag kommer fortsätta att skriva om Sagas framsteg. Det är så roligt och tacksamt att så många bryr sig.
Svar på tråden Vattenavgång v.18