• Tjolahejtjolahopp

Vattenavgång v.18

Hej alla.

Jag ligger just nu på lasarettet på avdelning 85.

Haft stor blödning i v10 , en större med sammandragningar varannan minut i nio timmar och med massor av klumpar och blod i vecka 15.

Det har varit alla gånger i samband med mitt jobb när jag lyfter och ingen ville lyssna på mig. De har sagt att man kan jobba som vanligt när man är gravid och att de inte kan säga vad det beror på.

Hade inte fått någon sjukskrivning än men tänkte kämpa för det och skulle ringa igår. Fick istället tryck nedåt i måndags och i tisdags på jobbet. Onsdagen så misstänkte jag att vattnet gick och ringde 1177. De sa åt mig att vänta och ringa gyn på morgonen efter.

Kom hit och de konstaterade att allt vatten är borta. De sa att de inte kan göra något och de vill ha mig här några dagar för att sen sätta igång mig om det inte kommer igång av sig självt. Nu är jag jätteledsen och de säger att fostret tar skada ju längre det går så de hellre sätter igång mig. Jag vill verkligen inte att de ska göra det.

Det har inte kommit mer vatten sen undersökningen igår och jag har inte ont och inga bruna eller röda flytningar.

Hur gör jag nu?

Jag undrar även om fostervattnet har gått, och det finns inget fostervatten kvar, borde det fortsätta att sippra ut lite vatten ändå efter någon dag eller slutar det helt när hinnan har spruckit?

• Svar på tråden Vattenavgång v.18
  • Tjolahejtjolahopp

Alltså jag möttes av ren glädje när jag kom till neonatalen i morse. Tydligen så hade vi missuppfattat att hon skulle ha "grimma" Hon är alltså HELT UTAN syrgas! Hon har bara sonden för näringen och maten! Alla slangar är borta och hon ska få ammas lite grann idag! Jag är sååå lycklig ! Hon är så stark och envis. Ligger här och tittar på mig nu hihi! <3

Tack för alla fina svar! Ni är bäst !

• Frmid
    Tjolahejtjolahopp skrev 2017-07-10 08:26:35 följande:

Alltså jag möttes av ren glädje när jag kom till neonatalen i morse. Tydligen så hade vi missuppfattat att hon skulle ha "grimma" Hon är alltså HELT UTAN syrgas! Hon har bara sonden för näringen och maten! Alla slangar är borta och hon ska få ammas lite grann idag! Jag är sååå lycklig ! Hon är så stark och envis. Ligger här och tittar på mig nu hihi! <3

Gud vilken lycka <3 Ni är så fantastiska starka båda två! Så härligt att läsa att det går så bra för Saga!
  • ullin

Alltså vilken otrolig resa. Hittade din tråd igår kväll och kunde inte slita mig förrän jag scrollat igenom alla 60 sidor.

Vid tillfälle i framtiden hoppas jag att dina/era upplevelser uppmärksammas stort så vården och andra ser att undantag finns och att det kan sluta bra oavsett statistik eller vad de vill luta sig mot när de rekommenderade dig att avbryta graviditeten trots att lillan mådde prima enligt undersökningar.

Varma lyckönskningar till er från en annan Saga-mamma. <3

• Illusioner74

!!!!!!!!!!!!! Helt utan syrgas, det är helt otroligt ju!! Alltså wow!!!! Måste ju säga grattis till denna milstolpe :) Saga visar verkligen att hon är en kämpe som inte ger upp och det har hon ju visat hela vägen egentligen, redan i magen. Alltså det här är en gråt-tråd för mig. Kan inte läsa här utan att gråta. Är så lättad och glad för eran skull. Så underbart att få ha henne i famnen och se hennes fina ögon titta tillbaka. Kram till er.

• smurfen 11

Finns nog inte ord att beskriva den glädjen du känner antar jag !

Så härliga framsteg :), hon ser redan lite större ut!

Som någon annan skrev, hoppas verkligen vården uppmärksammar och dokumenterar detta, så de ser att det faktiskt kan gå bra !
  • Tjolahejtjolahopp

Magen har kommit igång lite idag för nu kommer det bajs i stomipåsen och det är bra.

Fortfarande lite grönt i sonden från operationen så vi väntar iaf med att börja med mat tills på måndag. 6 dagar till.

Hon är väldigt sällskapssjuk och vill alltid att någon sitter vid henne annars så gnäller hon <3

Man märker även att hon börjar känna sig hungrig igen. Tur att hon älskar att snutta på nappen då hehe!

Läkaren pratade även om att vi kanske får åka hem till helgen för han verkar nöjd med henne. Vi känner oss ändå mest trygga här. En dag i taget :)

Här är en bild från igår på lilla skruttan. Helt självständig ! 1456gram igår. <3

• Jsv17
    Tjolahejtjolahopp skrev 2017-07-11 09:31:35 följande:

Magen har kommit igång lite idag för nu kommer det bajs i stomipåsen och det är bra.

Fortfarande lite grönt i sonden från operationen så vi väntar iaf med att börja med mat tills på måndag. 6 dagar till.

Hon är väldigt sällskapssjuk och vill alltid att någon sitter vid henne annars så gnäller hon <3

Man märker även att hon börjar känna sig hungrig igen. Tur att hon älskar att snutta på nappen då hehe!

Läkaren pratade även om att vi kanske får åka hem till helgen för han verkar nöjd med henne. Vi känner oss ändå mest trygga här. En dag i taget :)

Här är en bild från igår på lilla skruttan. Helt självständig ! 1456gram igår. <3

Vilken fantastisk uppdatering, jag blir så glad, vilka kämpar ni är du och Saga
  • Topcom

Hon är så fantastisk! Blir helt gråtmild här, så himla häftigt att ni klarar er så bra efter sämre förutsättningar. Så otrevligt fin hon är <3

• Tjolahejtjolahopp
    Jsv17 skrev 2017-07-11 09:34:44 följande:

Vilken fantastisk uppdatering, jag blir så glad, vilka kämpar ni är du och Saga

Tack :) <3
Svar på tråden Vattenavgång v.18