• Tjolahejtjolahopp

Vattenavgång v.18

Hej alla.

Jag ligger just nu på lasarettet på avdelning 85.

Haft stor blödning i v10 , en större med sammandragningar varannan minut i nio timmar och med massor av klumpar och blod i vecka 15.

Det har varit alla gånger i samband med mitt jobb när jag lyfter och ingen ville lyssna på mig. De har sagt att man kan jobba som vanligt när man är gravid och att de inte kan säga vad det beror på.

Hade inte fått någon sjukskrivning än men tänkte kämpa för det och skulle ringa igår. Fick istället tryck nedåt i måndags och i tisdags på jobbet. Onsdagen så misstänkte jag att vattnet gick och ringde 1177. De sa åt mig att vänta och ringa gyn på morgonen efter.

Kom hit och de konstaterade att allt vatten är borta. De sa att de inte kan göra något och de vill ha mig här några dagar för att sen sätta igång mig om det inte kommer igång av sig självt. Nu är jag jätteledsen och de säger att fostret tar skada ju längre det går så de hellre sätter igång mig. Jag vill verkligen inte att de ska göra det.

Det har inte kommit mer vatten sen undersökningen igår och jag har inte ont och inga bruna eller röda flytningar.

Hur gör jag nu?

Jag undrar även om fostervattnet har gått, och det finns inget fostervatten kvar, borde det fortsätta att sippra ut lite vatten ändå efter någon dag eller slutar det helt när hinnan har spruckit?

• Svar på tråden Vattenavgång v.18
  • enanna

Oj vad skönt att det gick bra <3 hoppas de tog bort så lite att det inte kommer att påverka henne i framtiden!

• Have90

Kan det vara NEC som hon fått? Skönt att höra att operationen gått bra :)

• Tjolahejtjolahopp
    Have90 skrev 2017-07-06 22:17:45 följande:

Kan det vara NEC som hon fått? Skönt att höra att operationen gått bra :)

Det kan vara NEC men de har liksom inte konstaterat exakt det. Det var mer som att tarmen hade vridit sig litegrann och gjort ett dåligt flöde som orsakat infektion. Så infektion i buken nu. Hoppas det inte är eller blir blodförgiftning.

De tog bort ca 1/5 av tunntarmen och det skulle inte påverka så mycket.

NEC , då skulle det ha varit en infektion som orsakat ett hål i tarmarna men det har aldrig blivit hål heller.

Men de kan själva inte säga exakt vad det är.

Hon får antibiotika nu och vi hoppas att hon mår bättre tills på måndag då nya infektionsprover tas. Hon har haft ganska ont och har fått ha intuberingen kvar och morfin. Det börjar bli bättre med smärtan för henne.
  • LeyasMamma
    Tjolahejtjolahopp skrev 2017-07-08 13:42:15 följande:

Det kan vara NEC men de har liksom inte konstaterat exakt det. Det var mer som att tarmen hade vridit sig litegrann och gjort ett dåligt flöde som orsakat infektion. Så infektion i buken nu. Hoppas det inte är eller blir blodförgiftning.

De tog bort ca 1/5 av tunntarmen och det skulle inte påverka så mycket.

NEC , då skulle det ha varit en infektion som orsakat ett hål i tarmarna men det har aldrig blivit hål heller.

Men de kan själva inte säga exakt vad det är.

Hon får antibiotika nu och vi hoppas att hon mår bättre tills på måndag då nya infektionsprover tas. Hon har haft ganska ont och har fått ha intuberingen kvar och morfin. Det börjar bli bättre med smärtan för henne.

Hon är allt en kämpe den där lilla Saga! Hon visar verkligen världen vart skåpet ska stå och är övertygad om att hon kommer slå sig igenom detta med och motbevisa alla återigen vilken fighter hon är! Hon garn tagit sig till denna världen genom en lång fight och kommer göra underbara saker i sitt liv <3
  • Axioria1

Men ååååå. Lilla tjejen då.

Hoppas att det inte blir några fler komplikationer nu!

• enanna
    Tjolahejtjolahopp skrev 2017-07-08 13:42:15 följande:

det skulle inte påverka så mycket.

Det enda jag ser i inlägget ;) super! Håller tummarna för att det blir så faktiskt!
  • Illusioner74

Men nej nej nej :( Kan inte sova och gick nu in här på FL för att kolla hur det går för lilla Saga. Blev riktigt ledsen nu av att läsa om detta bakslag :( Förstår verkligen att orken tryter. Vill bara att Saga ska bli stor och stark och att inget ska hända henne. Din story har gjort ett så starkt intryck hos mig och den senaste bilden du la upp på Saga kommer upp i mina tankar lite då och då. Tack för att du ändå orkar uppdatera TS! All respekt till dig och Saga för det ni får gå igenom.

• Tjolahejtjolahopp

Saga är så duktig! De stängde av morfinet i morse. Så blev hon av med intuberingen, till cpap, hon syresatte sig själv helt super! De sänkte trycket så många ggr att nu ringde de och hon har redan grimma igen :))))

Hon bajsade rejält också innan jag gick därifrån. Vilket hon egentligen inte förväntades göra på några dagar förrän man skulle börja med maten igen. Man märker hur bra hon mår nu när magen är bättre. Nu behöver hon inget syre alls! Hon är helt otrolig mitt lilla hjärta <3

Idag fick storasyster hålla henne också! Viken lycka !!!

• Tjolahejtjolahopp
    Illusioner74 skrev 2017-07-09 02:33:50 följande:

Men nej nej nej :( Kan inte sova och gick nu in här på FL för att kolla hur det går för lilla Saga. Blev riktigt ledsen nu av att läsa om detta bakslag :( Förstår verkligen att orken tryter. Vill bara att Saga ska bli stor och stark och att inget ska hända henne. Din story har gjort ett så starkt intryck hos mig och den senaste bilden du la upp på Saga kommer upp i mina tankar lite då och då. Tack för att du ändå orkar uppdatera TS! All respekt till dig och Saga för det ni får gå igenom.

Åh tack <3

Jag uppdaterar så fort det är nyheter :)

Nu mår hon ju super igen <3
Svar på tråden Vattenavgång v.18