• Tjolahejtjolahopp

Vattenavgång v.18

Hej alla.

Jag ligger just nu på lasarettet på avdelning 85.

Haft stor blödning i v10 , en större med sammandragningar varannan minut i nio timmar och med massor av klumpar och blod i vecka 15.

Det har varit alla gånger i samband med mitt jobb när jag lyfter och ingen ville lyssna på mig. De har sagt att man kan jobba som vanligt när man är gravid och att de inte kan säga vad det beror på.

Hade inte fått någon sjukskrivning än men tänkte kämpa för det och skulle ringa igår. Fick istället tryck nedåt i måndags och i tisdags på jobbet. Onsdagen så misstänkte jag att vattnet gick och ringde 1177. De sa åt mig att vänta och ringa gyn på morgonen efter.

Kom hit och de konstaterade att allt vatten är borta. De sa att de inte kan göra något och de vill ha mig här några dagar för att sen sätta igång mig om det inte kommer igång av sig självt. Nu är jag jätteledsen och de säger att fostret tar skada ju längre det går så de hellre sätter igång mig. Jag vill verkligen inte att de ska göra det.

Det har inte kommit mer vatten sen undersökningen igår och jag har inte ont och inga bruna eller röda flytningar.

Hur gör jag nu?

Jag undrar även om fostervattnet har gått, och det finns inget fostervatten kvar, borde det fortsätta att sippra ut lite vatten ändå efter någon dag eller slutar det helt när hinnan har spruckit?

• Svar på tråden Vattenavgång v.18
  • Tjolahejtjolahopp
    LeyasMamma skrev 2017-07-08 13:45:16 följande:

Hon är allt en kämpe den där lilla Saga! Hon visar verkligen världen vart skåpet ska stå och är övertygad om att hon kommer slå sig igenom detta med och motbevisa alla återigen vilken fighter hon är! Hon garn tagit sig till denna världen genom en lång fight och kommer göra underbara saker i sitt liv <3

<3 Det kommer hon verkligen! Måste nästan spara denna "tråd" till henne så hon får läsa den när hon blir stor ..

Hon har gjort såå stora framsteg idag. Hon har till och med knubbiga kinder och en dubbelhaka nu hehe :) väger ca 1400gram och är 6 veckor och 3 dagar gammal (v32+3)
  • randigorutig

Hon är så fin och stark, följer er och blir så glad för er skull när allt går så bra. Kämpa på! Kram

• XLinaX

Åh, sötis. :)

Tjocka kinder och dubbelhaka..haha. kan inte annat än le åt din beskrivning. :)

• Snuttis2

Fina fina lilla unge!!

Skönt att hon mår bättre, vilken resa ni har tillsammans !

• LeyasMamma
    Tjolahejtjolahopp skrev 2017-07-09 21:28:44 följande:

<3 Det kommer hon verkligen! Måste nästan spara denna "tråd" till henne så hon får läsa den när hon blir stor ..

Hon har gjort såå stora framsteg idag. Hon har till och med knubbiga kinder och en dubbelhaka nu hehe :) väger ca 1400gram och är 6 veckor och 3 dagar gammal (v32+3)

Hon är fantastisk det lilla livet! Och så fin! <3 att spara denna tråden både för dig och hennes skull är en bra idé, då kommer hon få se vad hon åstadkommit redan innan hon föddes och du kommer ha ett fint minne om vilken otroligt bra mamma du är! <3

Tänk att hon hunnit bli så stor redan och tagit sig igenom så många tuffa hinder genom att lysa upp världen med att befinna sig i den och kämpa. Hon är redan en stor förebild för många andra och en revansch för alla oss som fick ett sent MF pga tidig vattenavgång. Kanske att våra små änglar kan leva genom henne och se allt gott hon kommer göra i världen :,) <3
  • Illusioner74

Åhh guud.. nu börjar jag gråta igen. Så underbart fin hon är! Och jag är bara sååå lättad över att det går åt rätt håll igen. Har tänkt på detta jättemycket idag. Alltså jag är bara så lättad. Kan inte säga det nog. Vilken bra idé att spara tråden och visa den för Saga när hon blir stor :) Hejja hejja!!

• carolinheiner

Jösses så duktig hon e!! Hon har en ljus framtid framför sig! Vår kunde inte ha grimma försen han va i v 35.. syrgasfri v 38. Hemgång v 39+5. Föddes v 26+0. Idag märks de inte på honom att han e extremprematur.. han har endast en släng av förkylningsastma pga sina skador på lungorna..
    Men vad är de jämnfört med livet!

Svar på tråden Vattenavgång v.18