• Lillafisfia

Vi som planerar ny graviditet efter missfall

Hej!

Jag fick missfall för knappt tre veckor sedan och jag och sambon har bestämt att vi ska köra på med en gång så får vi se vad som händer. men jag känner ju mig själv och vet att jag kommer bli så nevös och orolig så fort pluset kommer.. och innan pluset kommer. massa funderingar såklart, kommer det bli samma igen? Kommer jag kunna bli gravid igen osv. Hade vart trevligt med några i samma sits!

Glad

• Svar på tråden Vi som planerar ny graviditet efter missfall
  • Tumvante
    Sere skrev 2017-07-23 13:22:16 följande:

Välkommen!

Jag fick MA i slutet på mars... blödde så länge efter det (fick göra abort för att det skulle komma ut), så ägglossningen kom inte förr än i juni. Men så fort det kom igång började vi. 2:a försöket nu. Känns som att mensen är påväg tyvärr, BIM på tisdag men kom lite blod imorse... :( väldigt ledsen idag.

Upplever att det känns mycket tyngre varje misslyckat försök nu än innan missfallet. Min barnlängtan är mer desperat. När man fått känna på lyckan över att vara gravid kan man inte tänka på annat än att komma dit igen...

Ja, man längtar ju inte mindre direkt... Man känner sig däremot snuvad på några månader... Jag skulle fått mig en novemberbebis i år... Det kan man ju inte helt släppa...

Hoppas nästa månad är er tur också!
  • soffe
    Tumvante skrev 2017-07-24 03:19:08 följande:
    Beklagar ditt missfall. Jag är i vecka 5, 6 imorgon, och försökte direkt efter senaste missfallet. Har försökt nu direkt ett par ggr.

Klart man längtar sjukt. Men inte behöver det gå ett helt år för er. Lycka till! Hoppas du blir gravid nu snart och att ni får ett en liten vårbebis nästa år!
    Tack :)

ok kul grattis!

Nej det hoppas jag verkligen inte, menade att min mamma födde mig ett år senare :)

Har du barn sedan innan?
  • soffe
    Sere skrev 2017-07-23 13:22:16 följande:
    Välkommen!
    Jag fick MA i slutet på mars... blödde så länge efter det (fick göra abort för att det skulle komma ut), så ägglossningen kom inte förr än i juni. Men så fort det kom igång började vi. 2:a försöket nu. Känns som att mensen är påväg tyvärr, BIM på tisdag men kom lite blod imorse... :( väldigt ledsen idag.

Upplever att det känns mycket tyngre varje misslyckat försök nu än innan missfallet. Min barnlängtan är mer desperat. När man fått känna på lyckan över att vara gravid kan man inte tänka på annat än att komma dit igen...
    Tack!

Oj vad länge det blödde..
    Förstår att det känns så, vi har inte försökt så länge än men känns som att när man väl börjat försöka är det svårt att inte tänka på det. Verkar dock inte vara så mycket man kan göra förutom att pricka in ägglossning och hoppas på det bästa..
    Förstår vad du menar, även om jag inte hann vara det så länge så saknar jag verkligen att vara gravid!
    Håller tummarna för dig!
  • oONinniOo

Då var det nytt försök efter 4:e kemiska graviditeten på raken.. Ska se om jag orkar ta tag i att ringa till kvinnokliniken i veckan för att se vilken hjälp vi kan få. Har nämligen fått min cykel stulen i helgen..

Försöker med syskon sen januari -17
  • Tumvante
    soffe skrev 2017-07-24 15:59:24 följande:

Tack :)

ok kul grattis!

Nej det hoppas jag verkligen inte, menade att min mamma födde mig ett år senare :)

Har du barn sedan innan?

Ja, har en dotter från okt-15. Och tack! Missfall är jobbigt och tråkigt, men det är ju oftast en anledning till att det sker, och ofta för att det inte var fit for life.

I mitt fall möjligtvis på grund av lågt progestron.
  • brennaV

Var ett tag sen jag skrev i tråden. Men nu är jag här igen, 3 missfall på mindre än ett år, och har nu plussat igen. Nu ber jag till högre makter om att bebis vill stanna och är frisk. Bf april.

• Mawie
    brennaV skrev 2017-08-01 07:37:36 följande:

Var ett tag sen jag skrev i tråden. Men nu är jag här igen, 3 missfall på mindre än ett år, och har nu plussat igen. Nu ber jag till högre makter om att bebis vill stanna och är frisk. Bf april.

Grattis och all lycka

till er och liten!
  • Tumvante

Men åh. Stort grattis! Nu får det ju gå hela vägen! Man kan ju inte ge upp. Och vips är det på igen. April är bra!
  • Lillafisfia

GRATTIS!! Va roligt!!

Här kämpas det fortfarande på! En fråga till er! ÄL är beräknad idag, för två dagar sedan fick jag en blodblandad flytning, sen var det superljustbrunt någon gång efter nr jag torkade mig. Sen idag kom en till blodblandad flytning. Lite mindre än den första. 

Har inte tidigare haft spottings, men efter sista mf i Maj har jag haft lite spottings efter mens... Kan det vara det? Tänkte på ÄL-blödning men den borde ju inte komma innan ÄL... Så trött på min odugliga kropp!

• Snelson

Hej! Jag hoppar in i tråden här! I måndags 31/7 hade jag en missed abortion i v 12+4 (fostret hade dött i v 8+0) läkaren rekommenderade en menstruation imellan innan vi försöker igen men både min man och jag vill köra på direkt. Jag blöder ju än och vet inte hur länge det kommer hålla på. Hade en rejäl blödning i samband med missfallet och fick medicin för att avstanna blödningen. Hur ska man tänka? Ältest så fort blödningen upphört? Har en dotter på 1 år sedan tidigare.

Svar på tråden Vi som planerar ny graviditet efter missfall