• Lillafisfia

Vi som planerar ny graviditet efter missfall

Hej!

Jag fick missfall för knappt tre veckor sedan och jag och sambon har bestämt att vi ska köra på med en gång så får vi se vad som händer. men jag känner ju mig själv och vet att jag kommer bli så nevös och orolig så fort pluset kommer.. och innan pluset kommer. massa funderingar såklart, kommer det bli samma igen? Kommer jag kunna bli gravid igen osv. Hade vart trevligt med några i samma sits!

Glad

• Svar på tråden Vi som planerar ny graviditet efter missfall
  • Lykkeliv

Har plussat igen på tredje försöket efter ma

Så nu hoppas vi att det stannar kvar den här gången!

Sänder styrka till er som kämpar! <3

• oONinniOo

Hade visst rätt, mensen kom 2-3 dagar sent. Nu är den snart över, så nu ställer vi om för nytt försök.

Försöker med syskon sen januari -17
  • brennaV

Hur hanterar man besvikelsen? Nu har det gått

1 år och två månader sen jag tog ut spiralen. 3 missfall och inget plus sen mars. Vet ju med säkerhet att vi prickat in ägglossning i april, maj och juni. Det känns som jag börjar bli besatt av det här, att vilja få min trea. Men sen kanske det inte blir så. Det är så svårt att hantera sina känslor och framförallt glädjas när

Vänner lyckas bli gravid. Och jag gillar inte att jag känner så. Jag vill bli glad för andra, men bara tänker att,

Nu skulle min bebis vara 6

Månader om det gått vägen första gången. Nu skulle min bebis födas....eller nu skulle jag vara gravid i 24 veckan. Vissa dagar är tyngre än andra. Skönt att få skriva av sig till fler som upplevt lite samma sak.

Kram

Tumvante skrev 2017-06-29 21:50:59 följande:

Där är ju typ bara 20% chans att bli gravid när man försöker i en cykel sägs det...

Jag förstår nedstämdheten... Har också den känslan då och då... Samtidigt som jag också har hopp.

Har hopp för dig också! Skulle vara bra mycket roligare att ses i en bf tråd...långvarigt.

• brennaV

Grattis! <3

Lykkeliv skrev 2017-06-29 22:30:54 följande:

Har plussat igen på tredje försöket efter ma

Så nu hoppas vi att det stannar kvar den här gången!

Sänder styrka till er som kämpar! <3

• blommigt95

Igår så fick jag hem min beställning från testlagret och tog ett graviditets test, fick positivt! Blev lycklig men på samma gång väldigt orolig över att det ska bli ett till missfall.

Räknade ut att jag eventuellt är i v.7 då min senaste mens var runt 20e maj..

när ska man ringa mödravårdcentralen (för det är väl dit man ska ringa?)

• Tumvante
    blommigt95 skrev 2017-07-04 20:57:51 följande:

Igår så fick jag hem min beställning från testlagret och tog ett graviditets test, fick positivt! Blev lycklig men på samma gång väldigt orolig över att det ska bli ett till missfall.

Räknade ut att jag eventuellt är i v.7 då min senaste mens var runt 20e maj..

när ska man ringa mödravårdcentralen (för det är väl dit man ska ringa?)

Grattis! Håller tummarna! Det är väl iallafall i vecka 9-10 man ska besöka dem...
  • Tumvante
    brennaV skrev 2017-07-02 21:57:07 följande:

1 år och två månader sen jag tog ut spiralen. 3 missfall och inget plus sen mars. Vet ju med säkerhet att vi prickat in ägglossning i april, maj och juni. Det känns som jag börjar bli besatt av det här, att vilja få min trea. Men sen kanske det inte blir så. Det är så svårt att hantera sina känslor och framförallt glädjas när

Vänner lyckas bli gravid. Och jag gillar inte att jag känner så. Jag vill bli glad för andra, men bara tänker att,

Månader om det gått vägen första gången. Nu skulle min bebis födas....eller nu skulle jag vara gravid i 24 veckan. Vissa dagar är tyngre än andra. Skönt att få skriva av sig till fler som upplevt lite samma sak.

Kram

Ja, de tankarna slår mig också... Och snart idag fick jag avundsjukt se att dotterns kompis i förskolan fått en lillasyster... Tråkigt när man måste känna avundsjuka, istället för en glädje... Och ja, skulle också varit i vecka 24 något nu... Skulle varit gravid samma tid på året nu som med dottern...

Men samtidigt är jag så glad att jag har henne, hon är verkligen en solstråle.

Får du ingen utredning efter tre missfall?

Kunde ju vara skönt att utesluta saker, eller bättre - om det är något som är lätt att fixa, som ex lågt progestron. Jag ska ta nytt blodprov imorgon, får svar tidigast fredag, antagligen nästa vecka. Får se om progestron fortfarande är så lågt som sist, eller om det är normalt nu när dottern inte ammar längre sedan 1.5 vecka tillbaka....
  • Lillafisfia
    brennaV skrev 2017-07-02 21:57:07 följande:

Kram

Jag känner så igen mig i hur du känner, efter två mf på raken så blir min bästa vän gravid lite sådär hipp som happ, såklart inga komplikationer alls so far... Det är så trist när man bara blir ledsen och avundsjuk när man egentligen bara vill vara glad 

Jag har varit öppen med henne om detta och vi pratar ganska sällan om det, det är en förutsättning för att jag ska orka umgås med henne. men jag bävar för när magen ska börja synsas och än värre när bebis kommer... Särskilt om det då inte gått för mig än. 

• Tumvante

Jag är gravid igen. Bim-3 och positivt. Iiih alltså... nu är man ju bara orolig för om det utvecklar sig som det ska... kommer testa igen för att se om det blir ordentligt starkt på Bim.

Svar på tråden Vi som planerar ny graviditet efter missfall