• Lillafisfia

Vi som planerar ny graviditet efter missfall

Hej!

Jag fick missfall för knappt tre veckor sedan och jag och sambon har bestämt att vi ska köra på med en gång så får vi se vad som händer. men jag känner ju mig själv och vet att jag kommer bli så nevös och orolig så fort pluset kommer.. och innan pluset kommer. massa funderingar såklart, kommer det bli samma igen? Kommer jag kunna bli gravid igen osv. Hade vart trevligt med några i samma sits!

Glad

• Svar på tråden Vi som planerar ny graviditet efter missfall
  • Erna90

Hoppar in i tråden! Startade nyss en likadan typ men då hade jag inte sett denna!

Jag fick missfall i vecka 9 i mitten av augusti och vi tänker köra på direkt igen. Ska försöka att inte testa så tidigt denna gången om vi lyckas hålla oss!

• emizz
    brennaV skrev 2017-08-24 14:12:46 följande:

Fick se bebis idag. Vecka 7+1. Hoppas få se den lille växt om två veckor igen <3

Åh vad underbart :) grattis
    Ehliaz-09 Alice-11
  • emizz
    Elliot1 skrev 2017-08-26 09:23:59 följande:

Hej.

Fick missfall igår.. :(

Även fast man vet att man är en i mängden så känns det som stt hela ens värld rasar samman. Vilken jävla käftsmäll alltså.

Har funderat och bestämt mig för att inte deppa ihop utan bara försöka igen så snart som möjligt.

Men är sååå rädd för att det ska låsa sig för oss nu. Vi har lyckats hålla bebisverkstaden på ett rätt avslappnat plan so far men nu är jag rädd att det ska bli en för stor grej. Att det ska bli för mycket press. Å andra sidan så vill jag inte vänta heller för det känns som att det enda som kan få en glad just nu är en ny graviditet.

Beklagar verkligen! Håller tummarna för er...vi kör också på direkt nu och myser :)
    Ehliaz-09 Alice-11
  • Snelson
    Tumvante skrev 2017-08-25 23:17:48 följande:

Hoppas din kropp återställt sig. Själv har jag varit på en scanning och ska på titthålsundersökning när jag är på dag 6-7 i min cykel...

Tog en massa blodprov (7 st) igår,.. Får svårt om två veckor typ... Dna test bland annat.

Ja nu har den nog det. Tror jag hade äl förra veckan så väntar nu på att få ta ett gravtest :)

Vad är det flr scanning och titthål du ska göra? Ingår det i någon utredning? Hoppas på det bästa och håller tummarna för er!
  • Snelson
    brennaV skrev 2017-08-24 14:12:46 följande:

Fick se bebis idag. Vecka 7+1. Hoppas få se den lille växt om två veckor igen <3

Så roligt! Grattis :)
  • Snelson
    Elliot1 skrev 2017-08-26 09:23:59 följande:

Hej.

Fick missfall igår.. :(

Även fast man vet att man är en i mängden så känns det som stt hela ens värld rasar samman. Vilken jävla käftsmäll alltså.

Har funderat och bestämt mig för att inte deppa ihop utan bara försöka igen så snart som möjligt.

Men är sååå rädd för att det ska låsa sig för oss nu. Vi har lyckats hålla bebisverkstaden på ett rätt avslappnat plan so far men nu är jag rädd att det ska bli en för stor grej. Att det ska bli för mycket press. Å andra sidan så vill jag inte vänta heller för det känns som att det enda som kan få en glad just nu är en ny graviditet.

Jag beklagar så mycket! Jag fick också missfall nyligen, 31 juli. Var inte alls beredd på det så kändes så lurad av min egen kropp. Var ett missed ab där fostret inte levt under 4 veckor innan vi fick veta... Jag blev rätt påverkad fysiskt och det tog ca 3 v innan jag kände igen mig själv. Vi valde också att köra på direkt. Hade äl för 10 dagar sen så ska ta ett gravtest om några dagar :)
  • Anonyma jag 1

Hej, hoppar in här för att skriva av mej lite. Försökt med barn nr 3 sen april, innan första föddes hade jag 4 tidiga mf.

Förra månaden plussade jag men det slutade i tidigt mf. Även denna månad lyckades vi få till ett plus, men vågade inte bli glad på riktigt.. Idag fick jag en liten blödning och nu känns det så jävla värdelöst. Vad är det för fel? Vet ju att jag kan få barn eftersom jag har två underbara ungar. Men dom här tidiga missfallen tar knäcken på mej. Skit! Just nu känns det som jag inte kommer lyckas bli gravid. Börjar bli äldre och pappan till barnen är borta mycket så det är svårt att få till det när det behövs. Fan va drygt det är ibland!!

Det är ju bara att kämpa vidare och jag hoppas att det går vägen för oss alla med missfall i bagaget!

(Sen har jag en liten fundering.. hur svarar man på ett inlägg istället för att skriva i tråden? Ganska ny här....)

• UndrandeSökare

Anonyma jag - Om du vill svara en person utan att skriva i tråden så skickar man ett personligt meddelande.

Obs ! Går endast till de som har blåmarkerat namn (dvs inte till dig eftersom du är anonym).

Man klickar då på det blåmarkerade namnet, kommer in på den personens sida, klickar på nytt meddelande och skriver.

• Lillafisfia

Glad att gruppen lever vidare! På min front så har mensen precis slutat. Har använt mig av NC nu i två cyklar och tycker jag fått mkt bättre koll på kroppen. Men den är fortfarande knepig efter missfallen...

Man blir så frustrerad och stressad när det inte tar sig.... Läser om alla möjliga huskurer, det är bicolvon och det är olika naturpreparat och krämen och vitaminer.. haha man blir knäpp! 

Djupa andetag och invänta äl nu! Kämpa på alla fina!!

• emizz
    Anonyma jag 1 skrev 2017-08-26 21:47:56 följande:

Hej, hoppar in här för att skriva av mej lite. Försökt med barn nr 3 sen april, innan första föddes hade jag 4 tidiga mf.

Förra månaden plussade jag men det slutade i tidigt mf. Även denna månad lyckades vi få till ett plus, men vågade inte bli glad på riktigt.. Idag fick jag en liten blödning och nu känns det så jävla värdelöst. Vad är det för fel? Vet ju att jag kan få barn eftersom jag har två underbara ungar. Men dom här tidiga missfallen tar knäcken på mej. Skit! Just nu känns det som jag inte kommer lyckas bli gravid. Börjar bli äldre och pappan till barnen är borta mycket så det är svårt att få till det när det behövs. Fan va drygt det är ibland!!

Det är ju bara att kämpa vidare och jag hoppas att det går vägen för oss alla med missfall i bagaget!

(Sen har jag en liten fundering.. hur svarar man på ett inlägg istället för att skriva i tråden? Ganska ny här....)

Man kan även trycka på citera om man vill svara på ett speciellt inlägg :) det hittar du i övre högra hörnet på inlägget du vill svara på
    Ehliaz-09 Alice-11
Svar på tråden Vi som planerar ny graviditet efter missfall