• Lillafisfia

Vi som planerar ny graviditet efter missfall

Hej!

Jag fick missfall för knappt tre veckor sedan och jag och sambon har bestämt att vi ska köra på med en gång så får vi se vad som händer. men jag känner ju mig själv och vet att jag kommer bli så nevös och orolig så fort pluset kommer.. och innan pluset kommer. massa funderingar såklart, kommer det bli samma igen? Kommer jag kunna bli gravid igen osv. Hade vart trevligt med några i samma sits!

Glad

• Svar på tråden Vi som planerar ny graviditet efter missfall
  • Leapea1
    Anonym (E) skrev 2017-06-12 18:41:04 följande:

Hallå!

Jag och min man vill så gärna ha en trea, vi blev gravida men gjorde ett tidigt UL i vecka 11 visade sig då att fostret i min mage inte levde. Tidigt missfall fast kroppen inte hade stött ut det själv. 

Jag tyckte då inte att det var så jobbigt men nu är det dax igen att försöka och jag börjar att bli så nervös över att det inte kommer att fungera eller att det sak bli missfall igen. Snälla hur ska man tänka?

Försök å inte tänk så mkt. Låter hemskt men blir det ett mf så kan man ändå inte göra något åt det. Jag har 2 mf i ryggsäcken o denna gång tänker jag bara att jag är glad att jag är gravid! :)
  • Tumvante
    Lillafisfia skrev 2017-06-12 07:28:47 följande:

Grattis tumvante! 

Jag fick ännu ett mf där i maj om än väldigt tidigt, började blöda på BIM+1..  Nu har jag BIM i dagarna, vet inte riktigt när så ÄL vart snurrig denna månad! Vi får väl se! 

Tack! Hur går det för dig? Spännande med bim nu... Hoppas hoppas!
  • Tumvante
    Leapea1 skrev 2017-06-12 19:22:04 följande:

Jag fick mitt andra missfall (första slutet på jan-17) slutet på nu i april. Har inte haft någon blödning efter dess och tog ett test idag som visade detta :D

Jaaaa! Grattis!
  • Tumvante
    Lykkeliv skrev 2017-06-12 09:30:41 följande:

[quote=77748534][quote-nick]Tumvante skrev 2017-06-11 20:17:40 följande:[/quote-nick]

Grattis!!! Solklart plus :)))

[/quote]

Tackar
  • Tumvante
    celluliten skrev 2017-06-11 21:01:18 följande:

Med tanke på bilden på dina test så skulle jag också tro på en februaribebis! Grattis till plus! :D

Tack! Ska vänta en dag med test nu... Ärr så nojig för att hcg inte ska stiga, men visst har det blivit starkare... Men inte överdrivet mycket starkare för varje dag nu.
  • brennaV

Jag är på försök 3 sen mitt senaste missfall i slutet på mars. Har haft 3 missfall på raken, men två friska pojkar födda 2012 och 2013. Bim i juli.

Grattis till alla er som plussat igen <3

• Ang82

Hej! Hoppar in här. Fick missfall i slutet av okt-16 var i slutet av v5. Vi hade försökt i 18mån när plusset kom. Förhoppningen var att plussa under våren men tyvärr inte. Har bim nu mot helgen, hade varit så skönt att få ett plus igen innan bf skulle ha varit (midsommar)

• oONinniOo

Allt ifrån ÄL+8 till ÄL+11. Fått extremt svagt, näst intill negativt på tidigare tester. Det här är det tydligaste hittills. Syntes dock väldigt svagt inom tiden och blev först lite lättare att få på bild när tiden gått ut. Nytt test på fredag kväll. Har det inte ökat tills dess så får jag ställa in mig på ett nytt försök.

Inom tiden

Efter tiden

• Tumvante
    oONinniOo skrev 2017-06-14 19:41:18 följande:

Allt ifrån ÄL+8 till ÄL+11. Fått extremt svagt, näst intill negativt på tidigare tester. Det här är det tydligaste hittills. Syntes dock väldigt svagt inom tiden och blev först lite lättare att få på bild när tiden gått ut. Nytt test på fredag kväll. Har det inte ökat tills dess så får jag ställa in mig på ett nytt försök.

Inom tiden

Efter tiden

Japp ser! Iiiih! Vill se om det där inte kan öka på lite!
  • Tumvante
    Ang82 skrev 2017-06-14 12:22:54 följande:

Hej! Hoppar in här. Fick missfall i slutet av okt-16 var i slutet av v5. Vi hade försökt i 18mån när plusset kom. Förhoppningen var att plussa under våren men tyvärr inte. Har bim nu mot helgen, hade varit så skönt att få ett plus igen innan bf skulle ha varit (midsommar)

Åh <3 håller tummarna!!!!
Svar på tråden Vi som planerar ny graviditet efter missfall