• Lillafisfia

Vi som planerar ny graviditet efter missfall

Hej!

Jag fick missfall för knappt tre veckor sedan och jag och sambon har bestämt att vi ska köra på med en gång så får vi se vad som händer. men jag känner ju mig själv och vet att jag kommer bli så nevös och orolig så fort pluset kommer.. och innan pluset kommer. massa funderingar såklart, kommer det bli samma igen? Kommer jag kunna bli gravid igen osv. Hade vart trevligt med några i samma sits!

Glad

• Svar på tråden Vi som planerar ny graviditet efter missfall
  • Elliot1
    Lillafisfia skrev 2017-08-27 13:08:38 följande:

Glad att gruppen lever vidare! På min front så har mensen precis slutat. Har använt mig av NC nu i två cyklar och tycker jag fått mkt bättre koll på kroppen. Men den är fortfarande knepig efter missfallen...

Man blir så frustrerad och stressad när det inte tar sig.... Läser om alla möjliga huskurer, det är bicolvon och det är olika naturpreparat och krämen och vitaminer.. haha man blir knäpp! 

Djupa andetag och invänta äl nu! Kämpa på alla fina!!

Jag känner igen ditt användarnamn från att jag skrev lite här i början på året. Får man fråga hur det gått för dig? Inte bra förstår jag ju med tanke på vi skriver i denna tråd.. Men ändå.

Vi försökte i åtta månader och plussade den 8/8.. 25/8 fick jag missfall, var då i v7. Är sjukt otålig och vill bara göra en ny bebis så snart som möjligt men jäääklar vad orolig man är att det inte ska funka :(
  • Sere

Hej igen! Jag hade MA i mars och sedan dess har vi kämpat varje månad. För fem veckor sedan började jag som sagt med örter och akupunktur hos en kinesisk läkare (Dr yang på Chinese medical center på Rådmansgatan i Stockholm). Det är en behandlingsplan på 10 veckor. Idag testade jag positivt, redan efter fem veckor! Omöjligt att bevisa att det är akupunktur/örter som har hjälpt men jag vill ändå dela med mig av detta så att kanske nån av er som också kämpar för att bli gravida igen efter missfall kan testa detta.

Trots att jag är överlycklig över att äntligen blivit gravid igen, är rädslan enorm att jag ska få MA/MF igen. Det bästa med de yang är att hon kan hjälpa till hela vägen, hon har nämligen hjälpt flera som fått upprepade missfall att behålla barnet. Jag bara hoppas att hon kan hjälpa mig också nu. Skulle gå under om jag fick missfall igen. Om man kollar på hennes hemsida finns det lite fallbeskrivningar och tackbrev. Hon har även varit med i Malou efter tio. Varför inte testa tänkte jag efter att ha fått många bra recensioner av bekanta som gått dit. Ställ gärna frågor om ni undrar nåt.
    Stor kram!

• Lillafisfia
    Elliot1 skrev 2017-08-27 14:38:36 följande:
    Jag känner igen ditt användarnamn från att jag skrev lite här i början på året. Får man fråga hur det gått för dig? Inte bra förstår jag ju med tanke på vi skriver i denna tråd.. Men ändå.

Vi försökte i åtta månader och plussade den 8/8.. 25/8 fick jag missfall, var då i v7. Är sjukt otålig och vill bara göra en ny bebis så snart som möjligt men jäääklar vad orolig man är att det inte ska funka :(

Beklagar ditt missfall <3

Självklart får du fråga! Jag fick plus i mars men sedan missfall i v 8, plussade sedan direkt utan mens, men fick då ännu ett missfall i typ v5... Det senaste missfallet var mitten på maj.

Sedan dess har kroppen varit lite snurrig, fått en längre cykel osv. Denna cykel känns bättre så jag hoppas kroppen är på väg tillbaka! 

man vill ju bara prova igen så fort det går. Så många gånger jag vart förbannad på att man bara har en ägglossning i månaden...  

Det var lite tufft då min sambos syster berättade precis när vi fått vårt första mf att dom skulle ha barn, med bf 4 dagar efter vi skulle haft... Sen blev min bästa kompis gravid vid mitt andra mf.. Så jag har vart jäkligt nere och haft svårt att orka med, nu känns de bättre.

Man tror ju att man aldrig mer ska le men man orkar ju på nått sett! Skrivit en del på min blogg, vilket hjälpt! Har faktiskt också bokat en tid med min bm nu i september för att få prata av mig lite, om oro inför nästa gång! Kan vara bra att prata med någon helt utomstående! 

Och summan av kardemumman är ju att det bara är att försöka igen även om det är det absolut sista man vill höra <3

Har du barn sedan tidigare eller är det första ? 

• Lillafisfia
    Sere skrev 2017-08-27 14:39:44 följande:

Hej igen! Jag hade MA i mars och sedan dess har vi kämpat varje månad. För fem veckor sedan började jag som sagt med örter och akupunktur hos en kinesisk läkare (Dr yang på Chinese medical center på Rådmansgatan i Stockholm). Det är en behandlingsplan på 10 veckor. Idag testade jag positivt, redan efter fem veckor! Omöjligt att bevisa att det är akupunktur/örter som har hjälpt men jag vill ändå dela med mig av detta så att kanske nån av er som också kämpar för att bli gravida igen efter missfall kan testa detta.

Trots att jag är överlycklig över att äntligen blivit gravid igen, är rädslan enorm att jag ska få MA/MF igen. Det bästa med de yang är att hon kan hjälpa till hela vägen, hon har nämligen hjälpt flera som fått upprepade missfall att behålla barnet. Jag bara hoppas att hon kan hjälpa mig också nu. Skulle gå under om jag fick missfall igen. Om man kollar på hennes hemsida finns det lite fallbeskrivningar och tackbrev. Hon har även varit med i Malou efter tio. Varför inte testa tänkte jag efter att ha fått många bra recensioner av bekanta som gått dit. Ställ gärna frågor om ni undrar nåt.
    Stor kram!

Hmm, spännande! och grattis! Frågan är ju om det finns någon motsvarighet i Göteborg? Hur ofta går man?
  • Sere
    Lillafisfia skrev 2017-08-27 14:52:08 följande:
    Hmm, spännande! och grattis! Frågan är ju om det finns någon motsvarighet i Göteborg? Hur ofta går man?
    Hon har berättat att vissa åker dit från andra städer. Hon lägger upp en individuell plan beroende på vilken problematik man har och hur ens hälsa är i övrigt. Man behöver träffa henne en gång i veckan i 10 veckor för akupunktur och då får man en ny uppsättning örter som man kokar och dricker. Hon kan skicka örter med post (hon skickar till Norge också) men akupunkturen är viktig så då måste man komma dit. Det finns säkert nån liknande i Göteborg, om än inte lika känd kanske. Yang är även utbildad västerländsk läkare och har arbetat på onkologen i Lund. Så hon har två synsätt.
  • Tumvante
    Snelson skrev 2017-08-26 20:39:53 följande:

Ja nu har den nog det. Tror jag hade äl förra veckan så väntar nu på att få ta ett gravtest :)

Vad är det flr scanning och titthål du ska göra? Ingår det i någon utredning? Hoppas på det bästa och håller tummarna för er!

Åååh, den väntan! Vi hoppade över i denna cykel ju.

Då är bim om 1,5 vecka typ?

Det är för att läkaren tyckte att hon såg antydan till hjärtformad livmoder när hon käre ul. Och det kan vara svårt att hålla på en graviditet om man har det

Så därför vill hon ser efter mera noggrant med en titthålsundersökning. Man ser bäst på dag 6-7 tydligen.

Det är som del av min utredning ja.
  • Elliot1
    Lillafisfia skrev 2017-08-27 14:50:39 följande:

Beklagar ditt missfall <3

Självklart får du fråga! Jag fick plus i mars men sedan missfall i v 8, plussade sedan direkt utan mens, men fick då ännu ett missfall i typ v5... Det senaste missfallet var mitten på maj.

Sedan dess har kroppen varit lite snurrig, fått en längre cykel osv. Denna cykel känns bättre så jag hoppas kroppen är på väg tillbaka! 

man vill ju bara prova igen så fort det går. Så många gånger jag vart förbannad på att man bara har en ägglossning i månaden...  

Det var lite tufft då min sambos syster berättade precis när vi fått vårt första mf att dom skulle ha barn, med bf 4 dagar efter vi skulle haft... Sen blev min bästa kompis gravid vid mitt andra mf.. Så jag har vart jäkligt nere och haft svårt att orka med, nu känns de bättre.

Man tror ju att man aldrig mer ska le men man orkar ju på nått sett! Skrivit en del på min blogg, vilket hjälpt! Har faktiskt också bokat en tid med min bm nu i september för att få prata av mig lite, om oro inför nästa gång! Kan vara bra att prata med någon helt utomstående! 

Och summan av kardemumman är ju att det bara är att försöka igen även om det är det absolut sista man vill höra <3

Har du barn sedan tidigare eller är det första ? 

Tack. Vilken jäkla käftsmäll det känns som, alltså man är ju sååå medveten om att MF är vanligt och kan hända. Ändå kommer det som en chock liksom.

Måste vara jobbigt att behöva gå igenom det fler gånger, det är ju ens största rädsla alltså :( Lider med dig. Känner du dig ändå taggad att fortsätta försöka? Det är ju en konst att hålla modet uppe. Och som du säger, vetskapen att man bara kan försöka en gång i månaden är ju såååå frustrerande! När man äntligen lyckats bli gravid och tyvärr drabbas av detta så vill man ju liksom bara börja om! För mig har det ju bara gått tre dagar så jag lär väl blöda några dagar till. Ska tillbaka till gyn på fredag för att kolla så allt är ute. Men helst hade jag velat börja om verkstaden igår!

Detta är vårt första barn ja, när vi fick MF så blev min kille helt knäckt. Aldrig sett honom så ledsen så det var nog först då jag förstod hur mycket han längtar efter en bebis <3
  • Lillafisfia
    Elliot1 skrev 2017-08-27 15:33:00 följande:
    Tack. Vilken jäkla käftsmäll det känns som, alltså man är ju sååå medveten om att MF är vanligt och kan hända. Ändå kommer det som en chock liksom.

Måste vara jobbigt att behöva gå igenom det fler gånger, det är ju ens största rädsla alltså :( Lider med dig. Känner du dig ändå taggad att fortsätta försöka? Det är ju en konst att hålla modet uppe. Och som du säger, vetskapen att man bara kan försöka en gång i månaden är ju såååå frustrerande! När man äntligen lyckats bli gravid och tyvärr drabbas av detta så vill man ju liksom bara börja om! För mig har det ju bara gått tre dagar så jag lär väl blöda några dagar till. Ska tillbaka till gyn på fredag för att kolla så allt är ute. Men helst hade jag velat börja om verkstaden igår!

Detta är vårt första barn ja, när vi fick MF så blev min kille helt knäckt. Aldrig sett honom så ledsen så det var nog först då jag förstod hur mycket han längtar efter en bebis <3
    Ja det spelar ju ingen roll hur mycket man vet om att det händer, man går sönder ändå. Ja jag är taggad, brukar vara så att jag deppar ihop helt när mensen kommer sen ett par dagar senare så är jag tillbaka igen. Jag vet ju att det kommer vara så värt det när man får sin lilla!
    Det är vårt första också och samma här. Sambon blev 1, jätteledsen för det som hänt och två chockad över hur dåligt jag mådde, dels smärtan och blödningarna i början och sen att se mig så ledsen. Det har verkligen satt förhållandet på prov men för oss har det bara gjort oss mer säkra på att vi fixar allt! Men det är ju jobbigt att se den andra nere och man kan inte göra nått. Jag kände eldigt mkt skuld i början gentemot honom. Att han fixade "sitt" jobb och sedan så klarade inte jag av att fullfölja liksom... Man får våga vara ärlig med hur man känner och prata, prata prata! <3
  • Snelson
    Tumvante skrev 2017-08-27 15:27:27 följande:

Åååh, den väntan! Vi hoppade över i denna cykel ju.

Då är bim om 1,5 vecka typ?

Det är för att läkaren tyckte att hon såg antydan till hjärtformad livmoder när hon käre ul. Och det kan vara svårt att hålla på en graviditet om man har det

Så därför vill hon ser efter mera noggrant med en titthålsundersökning. Man ser bäst på dag 6-7 tydligen.

Det är som del av min utredning ja.

Ja nu är det bara 5 dagar kvar till BIM! Denna väntan alltså. Det får tiden att gå iallafall mellan cyklerna...

Jaha på det viset. Hoppas ni hittar en "normalt" formad livmoder då :)
Svar på tråden Vi som planerar ny graviditet efter missfall