• Anonym (Fel brors fru)

Ni är inte snälla!

Jag startade en tråd om att jag var kär i en annan man än min egen, nämligen min mans bror. Jag fattar ju själv att det är fel så jag ville ha stöd i att släppa taget. Aldrig har jag fått utstå sådan avsky. Så många hårda ord och så mycket dömande. Är det anonymiteten som gör detta med människor? Jag gråtet i alla fall inombords för att det finns så mycket oförståelse i denna värld och med detta lämnar jag familjeliv.se

Ta hand om er ni som stannar kvar!

• Svar på tråden Ni är inte snälla!
  • Anonym (Anonym)

Din tråd berörde. Inte på det sättet du kanske hoppades på att du skulle få stöd och kanske några råd om att du bör följa kärleken och att allt löser sig. Det du nämner är snarare det ultimata sveket därav blir nog folk lite för ärliga för din smak.

Hoppas du ändå tar till dig av vad som kom fram och lägger den där attraktionen åt sidan.

• Anonym (Mo)

Håller med dig, det enda folk gör här är att kasta skit på andra som de inte håller med. Känns rätt patetiskt och intelligensbefriat egentligen, men vad vet jag. Suck.

• Anonym (Tjejkompisen)

Just otrohet verkar trigga folk massor i det här forumet. De är generellt snällare när det gäller all andra saker. Nu kanske du inte varit otrogen (läste bara början av din tråd men de anser nog att du var det känslomässigt. Oftast är det folk som själva blivit bedragna och därför reagerar så starkt. Säg till om du vill ha kontakt med mig. Jag har varit med om samma sak som du och kommer inte att döma dig. Kram!

• Mirja von Beau
    Anonym (Fel brors fru) skrev 2017-05-14 14:25:48 följande:

Jag startade en tråd om att jag var kär i en annan man än min egen, nämligen min mans bror. Jag fattar ju själv att det är fel så jag ville ha stöd i att släppa taget. Aldrig har jag fått utstå sådan avsky. Så många hårda ord och så mycket dömande. Är det anonymiteten som gör detta med människor? Jag gråtet i alla fall inombords för att det finns så mycket oförståelse i denna värld och med detta lämnar jag familjeliv.se

Du är en liten patetisk dramaqueen, ts.

Kan inte uttala mig om din andra tråd eftersom jag inte läst den, men jag har läst en massa ts här om folk som vill äta kakan och samtidigt  ha kvar den. 

Nej, man råder inte för sina känslor, däremot för sina handlingar.
    Du vill lämna fl för att folk inte reagerade som önskat på din problematik. Gör det då, men en sak borde du vara medveten om. Du kommer inte bara får positiva empatiska svar någonstans. Otrohet, om även enbart känslomässigt, är alltid ett känsligt ämne. Och ja, folk kan döma ganska hård här på fl, kanske beroende på den rådande anonymiteten, men det för det mesta, för vanligt folk avskyr otrohet. 

Du känner dig illa bemött. Låt mig säga så här. I de flesta trådar jag läst om fysisk och psykisk otrohet här, hade diverse älskarinnor och olyckligt förälskade någon väldigt provokativ och spydig attityd, när dem inte fick alla dessa svar som de väntat sig. Finns alltid 2 sidor, du vet.
  • Mirja von Beau

Och en sak till. Ja, gräset på andra sidan staketet kan absolut vara grönare, men enbart för dem som vet vad de vill.

Vad ville du ha för svar? Att du ska glömma hans bror för att upprätthålla din nuvarande relation? Det vet du väl själv, eller hur?

• Linux1003

Jag har till skillnad från många som skriver här följt din tidigare tråd och du har verkligen ett prekärt komplext dilemma vilket gör dig olycklig. Tänk på att alla nykomlingar här på FL råkar ut för fördomsfulla onyanserade människor som inte tänker längre än näsan sträcker sig. Det får man bara sålla bort och det viktiga blir att fokusera på de mer seriösa svaren och tro mig, det finns en och annan som kan uttrycka sig på ett respektfullt och innehållsrikt sätt. Där ska du lägga ditt fokus.

Det är vansinnigt enkelt att spy galla när man gömmer sig bakom en skärm och man får verkligen hoppas att alla med så starka åsikter och påhopp har lika mycket civilkurage i verkligheten.

• John22

Åååh neeej! Ska jag tolka detta som att jag inte får komma på ditt kalas :(

• Anonym (S kille)

Har inte läst din andra tråd men av att läsa andras kommentarer så är många väldigt dömmande och rätt otrevliga. Skrivbordskrigare finns det gott om.

Anonym (Fel brors fru) skrev 2017-05-14 14:25:48 följande:

• Anonym (naaa)
    Anonym (S kille) skrev 2017-05-15 13:15:32 följande:

Har inte läst din andra tråd men av att läsa andras kommentarer så är många väldigt dömmande och rätt otrevliga. Skrivbordskrigare finns det gott om.

Du borde kanske börja med att läsa hennes andra tråd så kanske det ljusnar lite. Det är ju lätt att framställa sig själv som ett offer när det passar.

Till exempel råkade TS glömma nämna att hon inte nöjt sig med att sukta efter sin mans bror utan även börjat ha hemliga möten med honom och "kramas" och diskutera sina känslor för varandra.
  • Anonym (naaa)
    Linux1003 skrev 2017-05-15 09:44:05 följande:

Jag har till skillnad från många som skriver här följt din tidigare tråd och du har verkligen ett prekärt komplext dilemma vilket gör dig olycklig. Tänk på att alla nykomlingar här på FL råkar ut för fördomsfulla onyanserade människor som inte tänker längre än näsan sträcker sig. Det får man bara sålla bort och det viktiga blir att fokusera på de mer seriösa svaren och tro mig, det finns en och annan som kan uttrycka sig på ett respektfullt och innehållsrikt sätt. Där ska du lägga ditt fokus.

Det är vansinnigt enkelt att spy galla när man gömmer sig bakom en skärm och man får verkligen hoppas att alla med så starka åsikter och påhopp har lika mycket civilkurage i verkligheten.

Men va duktig du är som är så mycket smartare än alla andra, guldstjärna och en piggelin till dig.

Du har inte funderat på att det finns fler människor i TS soppa som kan tänkas drabbas och att vissa människor kanske känner empati för dem med? Eller menar du att det är enbart TS som är värd empati? Hur är det med hennes man? Hennes barn? Brorsans fru och barn?

Precis om du skriver så är dilemmat komplext och det är inte bara TS känslor som står på spel, om TS fortsätter på samma spår som hon redan är god väg på så kommer en helt familj slås i spillror och ett flertal människor bli väldigt olyckliga, ibland räcker det inte med ryggdunkar och förståelse, framförallt inte när även andra människors välmående står på spel.
Svar på tråden Ni är inte snälla!