• Anonym (Fel brors fru)

Ni är inte snälla!

Jag startade en tråd om att jag var kär i en annan man än min egen, nämligen min mans bror. Jag fattar ju själv att det är fel så jag ville ha stöd i att släppa taget. Aldrig har jag fått utstå sådan avsky. Så många hårda ord och så mycket dömande. Är det anonymiteten som gör detta med människor? Jag gråtet i alla fall inombords för att det finns så mycket oförståelse i denna värld och med detta lämnar jag familjeliv.se

Ta hand om er ni som stannar kvar!

• Svar på tråden Ni är inte snälla!
  • Anonym (naaa)
    Anonym (naaa) skrev 2017-05-16 13:58:06 följande:
    Vilken hjälte, speciellt när ditt nick inte säger ett skit mer än mitt i den här tråden eller menar du att dina åsikter skulle vara mer värda än några andra bara för att du väljer att skriva som Peter istället för Anonym?

Dessutom verkar du ha missförstått lite vad ta ställning innebär, vem som tar ställning är ganska irrelevant, poängen är att man tar ställning, att vara neutral är inte att ta ställning.
    Som Johan ...
  • Johan75
    Anonym (naaa) skrev 2017-05-16 13:58:06 följande:
    Vilken hjälte, speciellt när ditt nick inte säger ett skit mer än mitt i den här tråden eller menar du att dina åsikter skulle vara mer värda än några andra bara för att du väljer att skriva som Peter istället för Anonym?

Dessutom verkar du ha missförstått lite vad ta ställning innebär, vem som tar ställning är ganska irrelevant, poängen är att man tar ställning, att vara neutral är inte att ta ställning.
    Nåja, nu är det ju du som slår dig för bröstet och vågar "ta ställning". Eftersom jag inte varit lika självgod i mina inlägg utan mer fokuserat på din uppblåsta självbild så har jag inte heller lika mycket att bevisa. 

Om nu inte din extra anonymitet spelar någon roll - varför har du den då? Varför har du då aktivt valt den?
    Behold, i come as a thief.
  • Anonym (Ex fruns syrra)
    Anonym (Wtf) skrev 2017-05-16 05:55:49 följande:
    Straffknulla? Du menar våldta?
    Nä inte våldta, då hade jag sagt det. Mer som ett hatefuck. Hon var nämligen inte snäll.
  • Anonym (Wtf)
    Anonym (Ex fruns syrra) skrev 2017-05-16 14:46:35 följande:

Nä inte våldta, då hade jag sagt det. Mer som ett hatefuck. Hon var nämligen inte snäll.

Och vad är skillnaden?
  • Anonym (naaa)
    Johan75 skrev 2017-05-16 14:22:55 följande:
    Nåja, nu är det ju du som slår dig för bröstet och vågar "ta ställning". Eftersom jag inte varit lika självgod i mina inlägg utan mer fokuserat på din uppblåsta självbild så har jag inte heller lika mycket att bevisa. 

Om nu inte din extra anonymitet spelar någon roll - varför har du den då? Varför har du då aktivt valt den?
    Jo du har redan klargjort att du tycker du är en hjälte som skriver som Johan, men om du stör dig på att folk skriver anonymt så föreslår jag att du skriver ett brev till Familjeliv.

Du blandar fortfarande ihop att ta ställning och vem som tar ställning, det som diskuterades innan du hoppade in med dina åsikter om anonymitet var att ta eller inte ta ställning, inte vem som tar ställning.
  • Johan75
    Anonym (naaa) skrev 2017-05-16 14:52:16 följande:
    Jo du har redan klargjort att du tycker du är en hjälte som skriver som Johan, men om du stör dig på att folk skriver anonymt så föreslår jag att du skriver ett brev till Familjeliv.

Du blandar fortfarande ihop att ta ställning och vem som tar ställning, det som diskuterades innan du hoppade in med dina åsikter om anonymitet var att ta eller inte ta ställning, inte vem som tar ställning.
    Igen - varför har du valt att vara "extra" anonym om det inte spelar någon roll? 

Just ja, den där diskussionen du hade med Linux. Den där du kom fel från första början eftersom du inte riktigt förstod vad han skrev. 
    Behold, i come as a thief.
  • Linux1003
    Johan75 skrev 2017-05-16 15:01:23 följande:

Igen - varför har du valt att vara "extra" anonym om det inte spelar någon roll? 

Just ja, den där diskussionen du hade med Linux. Den där du kom fel från första början eftersom du inte riktigt förstod vad han skrev. 

Släpp det Johan. Finns inget värde i att ödsla mer tid på respektlöst och i synnerhet ointelligent ställningstagande och det var budskapet till TS och alla andra som ämnar ventilera sina problem. TS fick en del konstruktiv kritik och tankeställare men också en hel del onödigt otrevligt påhopp som "naaa". Att go i polemik med någon som inleder en konstruktiv dialog med glassbelöning blir direkt kontraproduktivt.
  • Black Mamba 666
    Linux1003 skrev 2017-05-16 15:32:38 följande:
    Släpp det Johan. Finns inget värde i att ödsla mer tid på respektlöst och i synnerhet ointelligent ställningstagande och det var budskapet till TS och alla andra som ämnar ventilera sina problem. TS fick en del konstruktiv kritik och tankeställare men också en hel del onödigt otrevligt påhopp som "naaa". Att go i polemik med någon som inleder en konstruktiv dialog med glassbelöning blir direkt kontraproduktivt.
    Håller helt och hållet med. 

Relativ ny i forumet och jag kan inte förstå varför folk tar i för kung och fosterland för att trycka ner andra. Bara för att man sitter dold bakom en skärm innebär inte att man får bete sig som en drägg. Man kan säga sin egen sanning rätt eller fel men gör det på ett korrekt och balanserat sätt. Jag är övertygad om att man får en större impact genom att vara sakliga än elakt påhopp som triggar per automatik  fram en försvarsmekanism och hur mottaglig blir motparten tro?. 
  • Anonym (naaa)
    Johan75 skrev 2017-05-16 15:01:23 följande:

Och igen om du har någon emot anonymitet, skriv till Familjeliv

Då har vi olika uppfattningar om vad Linus skrev, Linus själv kanske klargöra vad han menade
  • Anonym (naaa)
    Linux1003 skrev 2017-05-16 15:32:38 följande:
    Ok, på vilket sätt anser du att jag "påhoppat" TS ?
    Det jag skrev var att TS gjort lite mer än bara känt något för sin mans bror, vilket var en av anledningarna till att hon fick kritik i sin andra tråd. Är det ett påhopp?
Svar på tråden Ni är inte snälla!