• Anonym (Fel brors fru)

Ni är inte snälla!

Jag startade en tråd om att jag var kär i en annan man än min egen, nämligen min mans bror. Jag fattar ju själv att det är fel så jag ville ha stöd i att släppa taget. Aldrig har jag fått utstå sådan avsky. Så många hårda ord och så mycket dömande. Är det anonymiteten som gör detta med människor? Jag gråtet i alla fall inombords för att det finns så mycket oförståelse i denna värld och med detta lämnar jag familjeliv.se

Ta hand om er ni som stannar kvar!

• Svar på tråden Ni är inte snälla!
  • Anonym (naaa)
    Black Mamba 666 skrev 2017-05-16 15:50:05 följande:
    Håller helt och hållet med. 

Relativ ny i forumet och jag kan inte förstå varför folk tar i för kung och fosterland för att trycka ner andra. Bara för att man sitter dold bakom en skärm innebär inte att man får bete sig som en drägg. Man kan säga sin egen sanning rätt eller fel men gör det på ett korrekt och balanserat sätt. Jag är övertygad om att man får en större impact genom att vara sakliga än elakt påhopp som triggar per automatik  fram en försvarsmekanism och hur mottaglig blir motparten tro?. 
    Tja, det är ju trotts allt ett öppet forum, där olika människor kan tycka till om saker, och olika människor har olika åsikter och olika sätt att framföra dem. Om man har svårt för att acceptera det så bör man kanske låta bli att delta i öppna trådar. Personligen anser jag att det är ganska förmätet att se sitt eget sätt att framföra saker som någon slags mall för hur alla borde skriva.

Visst är det fel med rena påhopp, men då bör det ju också fastställas att det faktiskt är påhopp och inte bara något som inte stämmer överens med ens egna åsikter.
  • Black Mamba 666
    Anonym (naaa) skrev 2017-05-16 16:08:16 följande:
    Ok, på vilket sätt anser du att jag "påhoppat" TS ?
    Det jag skrev var att TS gjort lite mer än bara känt något för sin mans bror, vilket var en av anledningarna till att hon fick kritik i sin andra tråd. Är det ett påhopp?
    Anonym (naaa) skrev 2017-05-16 16:14:36 följande:
    Tja, det är ju trotts allt ett öppet forum, där olika människor kan tycka till om saker, och olika människor har olika åsikter och olika sätt att framföra dem. Om man har svårt för att acceptera det så bör man kanske låta bli att delta i öppna trådar. Personligen anser jag att det är ganska förmätet att se sitt eget sätt att framföra saker som någon slags mall för hur alla borde skriva.

Visst är det fel med rena påhopp, men då bör det ju också fastställas att det faktiskt är påhopp och inte bara något som inte stämmer överens med ens egna åsikter.
    Jag tror du är lite för snabb när du läser framförallt svarar innan du tänker till. Linux kommenterade i generella termer och du kommentarer honom väldigt onyanserat och omoget. 

Som sagt, man kan framföra ett budskap på bra korrekt sätt eller banka in det som du gör och se det som en framgångsfaktor. Men lycka till med dina inlägg. 
  • Anonym (naaa)
    Black Mamba 666 skrev 2017-05-16 16:41:40 följande:

Jag tror du är lite för snabb när du läser framförallt svarar innan du tänker till. Linux kommenterade i generella termer och du kommentarer honom väldigt onyanserat och omoget. 

Som sagt, man kan framföra ett budskap på bra korrekt sätt eller banka in det som du gör och se det som en framgångsfaktor. Men lycka till med dina inlägg. 
    Ja och som sagt olika människor har olika sätt att uttryck saker, innebär det att alla som inte skriver som man själv tycker de borde göra ska hålla käften?
    Vad är det som säger att just ditt sätt att uttrycka dig är det "korrekta" ?

Personligen anser jag att så länge människor inte ägnar sig åt rena påhopp vilket det finns en anmäla knapp för, så får man ha lite tolerans för att människor kan både tycka olika och uttrycka sig olika. Att anklaga andra för "påhopp" när de skriver på ett sätt man inte gillar eller skriver något man inte håller med om är inte heller ok.
  • Anonym (naaa)
    Black Mamba 666 skrev 2017-05-16 16:41:40 följande:

Men bara för rättvisans skull så kan jag väl hålla med om att den första meningen i min kommentar till Linux (Men va duktig du är som är så mycket smartare än alla andra, guldstjärna och en piggelin till dig. ) var direkt fel av mig.
  • Anonym (Ex fruns syrra)
    Anonym (Wtf) skrev 2017-05-16 06:48:55 följande:
    Och vad är skillnaden?
    Hatefuck:

"To have sex, especially in a rough manner, with someone who one finds physically attractive but personally loathsome. Sometimes abbreviated HF in polite company. Antonym: Tender Lovin' Fuck (TLF)."

Behöver du definition på våldtäkt också eller räcker det så?
  • Anton Chigurh
    Anonym (naaa) skrev 2017-05-16 16:05:58 följande:

Och igen om du har någon emot anonymitet,

skriv till Familjeliv

Mmm, snacka om ickesvar...!

Är du så jävla feg att du inte kan svara på en såpass enkel frågeställning från Johan ???
    Most people are only alive because it is illegal to shoot them.
  • Emerencia

Äh, kan man knulla sin mans borsa bakom ryggen (när maken tror hans fru ströstar hans bror efter hans skillsmässa) och inte flrstår skillnad på otrohet och skillsmässa förstår jag att många inte kan diskutera neutralt. Sedan fråga som var kärnan av hennes TS när hennes ex kommer över allt. Det har i faktiskt gått 3 år. Extremt provocerande TS på många sätt och sedan förvänta sig trevliga svar och hjälp. Utöver den TS så skriver du en ny och gråter hur elaka svar du får. TS, allt handlar inte om dig, just nu är det extremt synd om ditt ex, inte dig. Du får leta länge om du söker trötst efter ett sådant svinigt beteende.

• Johan75
    Linux1003 skrev 2017-05-16 15:32:38 följande:
    Släpp det Johan. 
    Black Mamba 666 skrev 2017-05-16 15:50:05 följande:
    Håller helt och hållet med. 
    Givetvis har ni rätt.
    Behold, i come as a thief.
  • Johan75
    Emerencia skrev 2017-05-16 18:42:48 följande:
    Äh, kan man knulla sin mans borsa bakom ryggen (när maken tror hans fru ströstar hans bror efter hans skillsmässa) och inte flrstår skillnad på otrohet och skillsmässa förstår jag att många inte kan diskutera neutralt. Sedan fråga som var kärnan av hennes TS när hennes ex kommer över allt. Det har i faktiskt gått 3 år. Extremt provocerande TS på många sätt och sedan förvänta sig trevliga svar och hjälp. Utöver den TS så skriver du en ny och gråter hur elaka svar du får. TS, allt handlar inte om dig, just nu är det extremt synd om ditt ex, inte dig. Du får leta länge om du söker trötst efter ett sådant svinigt beteende.
    Nä, nu blandar du ihop TS med någon annan.
    Behold, i come as a thief.
  • Linux1003
    Johan75 skrev 2017-05-16 19:15:27 följande:

Nä, nu blandar du ihop TS med någon annan.

Klockrent exempel på ytterligare en som inte vilar på hanen och yttrar sig utan att ha läst tråden.
Svar på tråden Ni är inte snälla!