• Anonym (nyfiken röd)

Vad exakt är en "bad boy"?

Är det en som per automatik är ond? Har ett extremt fördelaktigt yttre, stor kuk, alltid sårar kvinnor medvetet`? Är det specifika egenskaper, beteenden?

Väldigt nyfiken på om det är en alldeles egen "art" med specifika gener och kromosomuppsättningar? Förklara gärna? Förstår att denna tråd kommer att besvaras av främst kvinnor men skulle gärna vilja höra en mans version a saken som kanske själv fått detta "epitet"

• Svar på tråden Vad exakt är en "bad boy"?
  • Anonym (Varför inte ta den ultimata killen)
    Dr Nail skrev 2017-05-22 18:22:59 följande:
    Det låter mer och mer som att ett annat ord för badboy är ...psykopat.
    Nja. Det är sant att psykopater är sexuellt framgångsrika, manliga psykopater har många fler sexpartners än andra män, och psykopati ingår i den mörka triaden som är vad pojkar som försöker få knulla genom game försöker kopiera som personlighet när de raggar, eftersom det är magnetiskt på kvinnor.

Men bad boy är något delvis annat. Det handlar om att kunna behålla sitt inre lugn trots att världen gör allt den kan för skaka om en. Och på riktigt så inte att låtsas att man inte bryr sig men att man faktiskt skiter i vad folk tycker. Den egna självuppfattningen ändras inte utan man sover lika bra, känner sig på samma sätt.

Om man vill renodla det så får man söka sig bort från sexualitet eftersom den skymmer till viss del. Med då blir det svårt att hitta exempel, eftersom det är så förknippat med just sex.

Bart Simpson är ett hyfsat exempel.
  • Pumakvinna
    Anonym (Varför inte ta den ultimata killen) skrev 2017-05-22 07:49:54 följande:
    Dessutom riskerar kvinnor sin naturliga sexualitet då de försöker upprätthålla ett onaturligt tillstånd. Det blir en massa juckande med an massa partners istället för ett djupt förhållande med en man, det blir dagislämnande för hennes ett-åriga barn istället för ett djupt förhållande med sina barn. Allt i tron att konkurrensen med män i ett kontor ger henne mer.

Det är som att leva på glass och godis och sen ägna all vaken tid till att bränna kalorier för att kompensera, de är ständigt trötta, otillfredställda och jagade, för man kan aldrig få nog av sånt man inte behöver.

Orsaken är klok dock, det har bara gått för långt. Kvinnor kan bara frigöra sin sexualitet om de görs fria från en man, det är endast då deras superkraft, sexualiteten, kan levas ut, för det är bara då de har ett fritt val. Därför strävar kvinnor mot en välfärdsstat, de är vänster politiskt, även om de benämner sig feminister, och de vill jobba nog för att vara från en specifik man. Det är bara det att de inte förstår varför de gör saker, och de går därför bort sig i realiteten när de faller för sin egen retorik. Många får inte det livet de vill, de barn de vill ha, och under de förutsättningarna de önskar, eftersom de försöker upprätthålla en politisk retorik med sina egna kroppar.

Bad boyen är evig. Det har inget med vår tid att göra att kvinnor förlorar sig den urkraften. Bad boyen har alltid varit heroin för en kvinnas själ. Omöjlig att motstå efter första kicken.
    Detta är så otroligt bra formulerat och jag kan bara instämma totalt. Det är skrämmande sant men så odebatterat för allmänheten och i den politiska arenan och i princip icke ens erkänt för kvinnorna själv som du beskriver "att de går bort sig i realiteten och försöker upprätthålla en politisk retorik med sina egna kroppar"!

De finns bara de ena exemplet efter det andra på kvinnor som nått toppositioner för att de anammat mäns retorik, mäns livsstilar, kroppspråk deras sätt att tänka, knulla förhålla sig till sina familjer etc. Det är den känslokalla kvinnan som ger upp allt för karriären som dyrkas bland männen, aldrig en kvinna som beter sig som just kvinna. Finns knappt några exempel i historien på  kvinnliga egenskaper och talanger som blivit föredömliga för män eller ens intresserat dem eller kopierats , så inte konstigt då att kvinnor strävar efter att bli manliga. Vilket paradoxalt nog män skyr eftersom de får dem att känna sig omanliga även om även de i viss mån programmerats om till ett slags mellanunikum i jämlikhetskampen som suddat ut kontraster och dynamik. Samma mönster ses nu världen över i o m dejtingappar som Tinder som förändrat allt vad relationer och kärlek heter. Kvinnor anses vara vinnarna så länge de knullar runt och inte fäster sig vid någon. Så länge de behandlar män som luft och visar sin oåtkomlighet. Så
    länge de inte ger män något val än att behandla dem som just kvinnor! Som de offer de egentligen själva är trots att de nästan börjat tro på lögnen att de istället t förändrat sina egna behov och sin genetiska konstruktion på bara ett par år och inte längre behöver kärlek och kan stå över känslor för köttsliga encounters. I själva verket är de djupt desperata för att fortplantningen är hotad på allvar och sätts på paus för första gången i historien. Allt de kan få är sex i omättliga mängder..eller hanar som av en eller annan anledning inte har förmågan eller behovet att ta för sig av de ändlösa frosseriet i snabbmatsbuffén.

Bad boyen har nog sällan varit så eftertraktad och busy som nu men det närmsta kriminalitet han kommer numera är nog att krossa stackars flickhjärtan och sprida könssjukdomar!

BAD GIRLS Patti och Margaret på mäns villkor!

• Pumakvinna
    Zappe skrev 2017-05-22 17:27:55 följande:
    Inte alla brott, nej, vi pratar om såna som har ACAB (All cops are bastards) på kroppen eller liknande. Psykopatiska våldsverkare som Eklund tex. Skinheads är badboys. Kanske inte alla men i allmänhet.
    Inte alls min definition av bad boys de du tar upp. Håller med tråden nedanför att dessa bara anses som missanpassade våldsamma freaks.
    Jag skulle säga att en bad boy inte överhuvudtaget behöver ha med kriminalitet att göra. Han har visserligen ofta en likgiltig relation till samhället och auktoritet och lider förmodligen indirekt av sina anpassningssvårigheter även om han aldrig skulle erkänna det. Han hankar sig fram med hjälp av ofta oemotståndiga egenskaper. talanger, sitt utseende, sin förmåga att charma, snacka sig in, hitta på hyss för att få bekräftelse, attrahera oändliga mängder kvinnor- Men som tidigare trådar varit inne på, finns det oftast vissa psykopatiska drag, brist på empati, förebilder, diagnoser, oförmåga att fokusera, dålig självkänsla, anknytningsvårigheter etc.

Att vara en bad boy handlar till stor del om att utnyttja sin attraktionskraft ,bete sig svinigt, ta sig rätten att vara svekfull, avsäga sig regler och skyldigheter bara för att man kan. Såra människor, lägga huvudet i sanden. Ha ett passivt aggressivt förhållningssätt som får andra att känna sig som de skyldiga.

Bad boys kan lika gärna vara ulvar i fårakläder med ett sympatiskt yttre och en väl inövad jargong, totalt slipad i det sociala spelet som en trashig Rumblefish Mickey Rourkehunk med ciggen i mungipan på sin Harley vars blickar startar bränder i kvinnors underliv. De kommer i många skepnader men vad de alla har gemensamt är att de inte tar ansvar, för att de inte behöver! De har alltid nya villiga förlåtande kvinnor att bestiga så länge useendet och charmen håller.

• Zappe
    Pumakvinna skrev 2017-05-22 23:54:07 följande:

Inte alls min definition av bad boys de du tar upp. Håller med tråden nedanför att dessa bara anses som missanpassade våldsamma freaks.

Jag skulle säga att en bad boy inte överhuvudtaget behöver ha med kriminalitet att göra. Han har visserligen ofta en likgiltig relation till samhället och auktoritet och lider förmodligen indirekt av sina anpassningssvårigheter även om han aldrig skulle erkänna det. Han hankar sig fram med hjälp av ofta oemotståndiga egenskaper. talanger, sitt utseende, sin förmåga att charma, snacka sig in, hitta på hyss för att få bekräftelse, attrahera oändliga mängder kvinnor- Men som tidigare trådar varit inne på, finns det oftast vissa psykopatiska drag, brist på empati, förebilder, diagnoser, oförmåga att fokusera, dålig självkänsla, anknytningsvårigheter etc.

Att vara en bad boy handlar till stor del om att utnyttja sin attraktionskraft ,bete sig svinigt, ta sig rätten att vara svekfull, avsäga sig regler och skyldigheter bara för att man kan. Såra människor, lägga huvudet i sanden. Ha ett passivt aggressivt förhållningssätt som får andra att känna sig som de skyldiga.

Bad boys kan lika gärna vara ulvar i fårakläder med ett sympatiskt yttre och en väl inövad jargong, totalt slipad i det sociala spelet som en trashig Rumblefish Mickey Rourkehunk med ciggen i mungipan på sin Harley vars blickar startar bränder i kvinnors underliv. De kommer i många skepnader men vad de alla har gemensamt är att de inte tar ansvar, för att de inte behöver! De har alltid nya villiga förlåtande kvinnor att bestiga så länge useendet och charmen håller.

Ok, då fattar jag. Hade fått den uppfattningen att våldsamma freaks är vad man kallar badboys. Nu är det här visserligen en fiktiv figur men ändå, våldsam sociopat, jag vet men jag tycker han uppfyller kriterierna för bad boy du nämner.
  • Dr Nail

Är det nån som ens känner en "badboy"? Var finns de, dessa mytiska, mystiska figurer ni beskriver? Jag tror inte att jag har träffat en (och jag har träffat en del folk, tro mig), och jag börjar misstänka att ni kollar för mycket på film. Helt enkelt.

• Dr Nail

P.S. igen av de här skådisarna ni postar är på riktigt. Ville bara påminna, för man vet ju aldrig...

• Pumakvinna
    Zappe skrev 2017-05-23 08:33:59 följande:

This is a bad boy! Säkert lika mycket privat som hans rollfigurer!
  • Pumakvinna
    Dr Nail skrev 2017-05-23 11:16:15 följande:

Är det nån som ens känner en "badboy"? Var finns de, dessa mytiska, mystiska figurer ni beskriver? Jag tror inte att jag har träffat en (och jag har träffat en del folk, tro mig), och jag börjar misstänka att ni kollar för mycket på film. Helt enkelt.

Tro mig jag har känt flera, legat med alldeles för många och kärat ner mig i dem gång på gång och inte lärt mig ett skit. Det räcker att jag tittar på en bild eller ett kroppsspråk så vet jag direkt .Det handlar mycket om vilken självbild en karaktär har. En bad boy är ofta narcissismen personifierad och kan aldrig erkänna sina fel. Deras framgång hos kvinnor har gett dem det där oförtjänta självförtroendet som driver dem och lockar till sig än fler kvinnor. De sitter alltid i deras ögon även om de inte är alltid är 100% bildsköna men de jag stött på i livet har alla varit otroligt attraktiva långt över medel och haft förmågan att få alla att vilja vara i deras sällskap. Har dock aldrig träffat en bad boy som varit bra i sängen...de har bara ögon för sig själv och sin egen njutning men de är ohyggligt svåra att stå emot och krävs järnvilja och stort förnuft.
  • Zappe

Sid Vicious! Hur kunde jag glömma honom? Där pratar vi bad boy.

Svar på tråden Vad exakt är en "bad boy"?