Anonym (Man) skrev 2017-05-20 18:03:42 följande:
Ja, jag med. Jag är i smått chocktillstånd. Här har man genom åren behövt plöja igenom tusentals ologiska inlägg från kvinnor och så kommer ett inlägg där en kvinna visar att hon tänker logiskt.
Det ni behövt plöja igenom här på FL och på andra medier är förmodligen kvinnans frigörelse från sitt biologiska arv, eftersom det inte uppmuntras i samhället att följa biologiska instinkter som att vilja ägna sig åt barnafödande och romantik. Kvinnor måste hela tiden tävla med män på mäns villkor, i ett samhälle byggt för män, anpassat efter mäns kroppar och mäns förutsättningar. Vad som händer då är att kvinnan blir en motståndare till mannen och strider för sina rättigheter, sitt utrymme och att bli erkänd vilket jämnar ut de biologiska skillnaderna och även den sexuella dynamiken dessvärre. De nödvändiga kontrasterna som är grundenergierna i sexualiteten rubbas varav bristande lust blir ett av symptomen.
Bad boyen blir för kvinnor en påminnelse om den primitiva urkraften som fört fortplantningen framåt även om det långt ifrån är den sundaste och mest lämpade för arten. Som någon hävdar i en tidigare tråd har samhället fått förtränga och häva denna typ av sanning (drivkraftens till kvinnans fortplantningsmekanism). eftersom anarkistiska och oftast våldbenägna män med narcissistiska drag, ofta beroendeproblematik, slavisk otrohet och hedonistiska utsvävningar är ytterst olämpliga egenskaper som ingen vill uppmuntra och ha i sin genuppsättning när de inte längre behövs ur ett evolutionärt perspektiv. Det är bara driften som lever kvar i kvinnans parningsgenetik, inte i hennes medvetande och intellekt.
För oavsett hur framgångsrik, självständig och ekonomiskt oberoende kvinnan blir lyckas hon aldrig bli jämställd mannen på de område hon önskar mest...nämligen kärlekens. Jag ser det hända gång på gång hur dessa starka amazonkvinnor kapabla till underverk krackelerar under sina romantiska känslor till "kärleken i hennes liv" (den utvalde och enda mannen). Hon blir plötsligt villig att ge upp allt, för en tjänst i hans hjärta oavsett villkor och pris...de ränderna går aldrig ur!
Som de högst talade ordspråket: "Meningen med kvinnans liv är mannen och meningen med mannens liv är det han ägnar sig åt".