• Anonym (nyfiken röd)

Vad exakt är en "bad boy"?

Är det en som per automatik är ond? Har ett extremt fördelaktigt yttre, stor kuk, alltid sårar kvinnor medvetet`? Är det specifika egenskaper, beteenden?

Väldigt nyfiken på om det är en alldeles egen "art" med specifika gener och kromosomuppsättningar? Förklara gärna? Förstår att denna tråd kommer att besvaras av främst kvinnor men skulle gärna vilja höra en mans version a saken som kanske själv fått detta "epitet"

• Svar på tråden Vad exakt är en "bad boy"?
  • fluu
    Anonym (Varför inte ta den ultimata killen) skrev 2017-05-20 16:29:55 följande:
    Tillhör den första kategorin till det yttre.
    Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • Anonym (Varför inte ta den ultimata killen)
    fluu skrev 2017-05-20 16:37:56 följande:
    Tillhör den första kategorin till det yttre.
    Bildresultat för marlon brando
  • fluu
    Anonym (Varför inte ta den ultimata killen) skrev 2017-05-20 17:18:41 följande:
    Exakt vad är det du vill ha svar på?
  • Anonym (Man)
    Anonym (Varför inte ta den ultimata killen) skrev 2017-05-20 07:44:38 följande:

Den blir enkel att förstå när du förstår vad sex handlar om egentligen. Alltså inte om att bli lycklig utan överlevnad.

Kvinnans hjärna är uppsatt för att hålla kvar gener i gruppen som är bra för överlevnad och där ingår ingår styrka. Det kostar att vara bad-boy och det är den typen av kostnad honor älskar, nämligen en kostnad som inte går att fejka. Det är därför de blir så kåta.

Eftersom det är otroligt destruktivt för samhället så har vi kulturella regler som ser till att den här informationen kväses. Kvinnan spelar med i det, eftersom hon är omedveten om sina egna motiv. Därför uppfinner hon automatiskt olika förklaringsmodeller för vad hon gör. De har ett enda syfte, att få henne att framstå som god trots vansinnet i det hon gör. 

Samhället köper det här eftersom den nakna sanningen är mer destruktiv än lögnen så därför blir det ett oändligt tema i all form av kultur att balansera ut, något vi ser om och om igen.

Det var ett sällsynt välskrivet och vettigt inlägg för att vara Familjeliv.
    fluu skrev 2017-05-20 17:22:00 följande:
    Exakt vad är det du vill ha svar på?
    Bildresultat för marlon brando
  • fluu
    Anonym (Varför inte ta den ultimata killen) skrev 2017-05-20 17:24:27 följande:
    Jag har förstått att du har the hots för honom...
  • Anonym (Man)
    Pumakvinna skrev 2017-05-20 13:38:57 följande:

Kan förklara den mekanismen som att kvinnor har en vårdande gen inom sig som vill ta hand om och läka trasiga killar som de finner attraktiva. Samtidigt har de ett otroligt starkt bekräftelsebehov och vill attrahera ledaren i gruppen speciellt om han har hög status dvs är eftertraktad av många andra kvinnor. ( se idolfenomenet, Playboy mansion etc) Detta blir då den ultimata värdebekräftelsen eftersom kvinnor i första hand värderar sig själv utifrån andras acceptans  och och sin förmåga att attrahera. Vilket kan förklara varför  t ex kriminella killar som sitter inlåsta som du drog upp kan attrahera kvinnor. Han (fången) är i en utsatt situation, har inte tillgång till omvärlden och kan på så sätt bli beroende av henne och ge henne makt. Sannolikheten att hon ska kunna omvända honom och få honom kär i henne i sin längtan efter frihet och att slippa ta ansvar för sitt eget liv är väldigt stor...tills han kommer ut och återtar sin frihet.

En badboy innebär alltid en utmaning för en kvinna och blir på så sätt den största vinsten om hon lyckas få honom känslomässigt knuten till henne. Hon vill tämja honom och göra honom till sin trots att hon innerst inne vet att han är otämjbar och kommer att såra henne. I de sk snälla killarna finns det ingen utmaning. Men det paradoxala är att hon vill både känna sig trygg och osäker på samma gång. Bad boyen får henne att känna sig  uppfylld och lycklig endast i de stunder då han är romantisk med henne varför hon hela tiden vill åt hans hjärta och sexualitet för det är bara då hon är exklusiv för honom. Han blir hennes projekt...alltid pågående och aldrig vilande!

En bad boy i mina ögon har oftast ett rebelliskt sätt, skiter i konsekvenser, Ser vild och otyglad ut oftast väldigt bildskön. Förmodligen problem med droger och auktoritet. Får de flesta kvinnor på fall och vet om det varför han kan bete sig respektlöst och svinigt mot kvinnor utan att förlora på det. Han blir nästan mer attraktiv desto mer oåtkomlig han är. 

Sean Penn är verkligen ett bra exempel på en bad boy. Likaså Joel Kinnaman, Alexander Skarsgård, Ryan Gosling, Marlon Brando i sina dar och Jack Nicholson. Alltid med glimten i ögat och ciggen i mungipan och förstås läderpajen och okammat hår.

Instämmer med användaren Varför inte. Det var det mest kloka inlägg jag någonsin läst av en kvinna.
  • Anonym (Starkast)
    Pumakvinna skrev 2017-05-20 13:38:57 följande:
    Kan förklara den mekanismen som att kvinnor har en vårdande gen inom sig som vill ta hand om och läka trasiga killar som de finner attraktiva. Samtidigt har de ett otroligt starkt bekräftelsebehov och vill attrahera ledaren i gruppen speciellt om han har hög status dvs är eftertraktad av många andra kvinnor. ( se idolfenomenet, Playboy mansion etc) Detta blir då den ultimata värdebekräftelsen eftersom kvinnor i första hand värderar sig själv utifrån andras acceptans  och och sin förmåga att attrahera. Vilket kan förklara varför  t ex kriminella killar som sitter inlåsta som du drog upp kan attrahera kvinnor. Han (fången) är i en utsatt situation, har inte tillgång till omvärlden och kan på så sätt bli beroende av henne och ge henne makt. Sannolikheten att hon ska kunna omvända honom och få honom kär i henne i sin längtan efter frihet och att slippa ta ansvar för sitt eget liv är väldigt stor...tills han kommer ut och återtar sin frihet.

En badboy innebär alltid en utmaning för en kvinna och blir på så sätt den största vinsten om hon lyckas få honom känslomässigt knuten till henne. Hon vill tämja honom och göra honom till sin trots att hon innerst inne vet att han är otämjbar och kommer att såra henne. I de sk snälla killarna finns det ingen utmaning. Men det paradoxala är att hon vill både känna sig trygg och osäker på samma gång. Bad boyen får henne att känna sig  uppfylld och lycklig endast i de stunder då han är romantisk med henne varför hon hela tiden vill åt hans hjärta och sexualitet för det är bara då hon är exklusiv för honom. Han blir hennes projekt...alltid pågående och aldrig vilande!
    Den kvinnan definierar sitt värde utifrån andra och blir aldrig mer än ett objekt i sitt eget liv. Vad tycker han? Hur får jag honom att känna...? Typiskt exempel på en person som är feluppfostrad och inte ens tycker om sig själv.

Det är jag som är utmaningen, det är den man jag har valt som ska försöka hålla jämna steg med mig och vara värdig mitt fortsatta intresse.

För jag är huvudpersonen i mitt liv och jag är väldigt nöjd med det.
    fluu skrev 2017-05-20 17:25:38 följande:
    Jag har förstått att du har the hots för honom...
    Han är den ultimata bad-boyen någonsin.

Penn och Nicholson är ju helt klart på listan, men faktum är att de är en klass lägre.

Brando var totalt omöjlig att nå emotionellt, men kunde koppla på en helt magnetisk karisma, bara för att sen helt tröttna på kvinnan när han vl fått henne.

Inte ens när hans egen dotter begick självmord så brast rustningen, även om han vara nära där.
    Anonym (Man) skrev 2017-05-20 17:28:19 följande:
    Instämmer med användaren Varför inte. Det var det mest kloka inlägg jag någonsin läst av en kvinna.
    Det är helt fantasiskt. Jag undrar vem den här kvinnan är.
Svar på tråden Vad exakt är en "bad boy"?