Pumakvinna skrev 2017-05-20 13:38:57 följande:
Kan förklara den mekanismen som att kvinnor har en vårdande gen inom sig som vill ta hand om och läka trasiga killar som de finner attraktiva. Samtidigt har de ett otroligt starkt bekräftelsebehov och vill attrahera ledaren i gruppen speciellt om han har hög status dvs är eftertraktad av många andra kvinnor. ( se idolfenomenet, Playboy mansion etc) Detta blir då den ultimata värdebekräftelsen eftersom kvinnor i första hand värderar sig själv utifrån andras acceptans och och sin förmåga att attrahera. Vilket kan förklara varför t ex kriminella killar som sitter inlåsta som du drog upp kan attrahera kvinnor. Han (fången) är i en utsatt situation, har inte tillgång till omvärlden och kan på så sätt bli beroende av henne och ge henne makt. Sannolikheten att hon ska kunna omvända honom och få honom kär i henne i sin längtan efter frihet och att slippa ta ansvar för sitt eget liv är väldigt stor...tills han kommer ut och återtar sin frihet.
En badboy innebär alltid en utmaning för en kvinna och blir på så sätt den största vinsten om hon lyckas få honom känslomässigt knuten till henne. Hon vill tämja honom och göra honom till sin trots att hon innerst inne vet att han är otämjbar och kommer att såra henne. I de sk snälla killarna finns det ingen utmaning. Men det paradoxala är att hon vill både känna sig trygg och osäker på samma gång. Bad boyen får henne att känna sig uppfylld och lycklig endast i de stunder då han är romantisk med henne varför hon hela tiden vill åt hans hjärta och sexualitet för det är bara då hon är exklusiv för honom. Han blir hennes projekt...alltid pågående och aldrig vilande!
Den kvinnan definierar sitt värde utifrån andra och blir aldrig mer än ett objekt i sitt eget liv. Vad tycker han? Hur får jag honom att känna...? Typiskt exempel på en person som är feluppfostrad och inte ens tycker om sig själv.
Det är jag som är utmaningen, det är den man jag har valt som ska försöka hålla jämna steg med mig och vara värdig mitt fortsatta intresse.
För jag är huvudpersonen i mitt liv och jag är väldigt nöjd med det.