• Frumörksugga

IVF start sommar 2017

Hej!

Jag och min man ska på inledande besök inför IVF på torsdag och det börjar kännas lite nervöst. Någon mer som ska inleda/nyss har inlett IVF som vill följas åt?

• Svar på tråden IVF start sommar 2017
  • kattnos
    Ellencassandra skrev 2017-10-30 10:01:36 följande:
    Ja det är inge vidare kul. Men det går :)
    Jaa va kul :D när hade du din testdag?
    Ja man får väl stå ut antar jag :)
    Jag är med i en studie så jag ska mäta hcg med ett blodprov den 8/11 och får väl svaret typ dagen efter och då är jag på Rd 12. Annars står det att man kan ta graviditetstest 15 dagar efter återföringen vilket för mig är måndag 13/11.
  • Ellencassandra
    kattnos skrev 2017-10-30 10:25:53 följande:
    Ja man får väl stå ut antar jag :)
    Jag är med i en studie så jag ska mäta hcg med ett blodprov den 8/11 och får väl svaret typ dagen efter och då är jag på Rd 12. Annars står det att man kan ta graviditetstest 15 dagar efter återföringen vilket för mig är måndag 13/11.
    Juste jag läste att du skrev nåt om det! Spännande! Men då tar du alltså inget extra progesteron?
  • kattnos
    Ellencassandra skrev 2017-10-30 11:24:36 följande:
    Juste jag läste att du skrev nåt om det! Spännande! Men då tar du alltså inget extra progesteron?
    Ja det har inneburit några extra blodprov och ul samt några frågeformulär men det känns som att de har haft extra bra koll på en också! Nej, jag fick en ÄL-spruta men inget annat. Vet egentligen inte om jag faktiskt behövde den då jag fick omslag på stickan och fick då ta den samma kväll. Men annars naturlig cykel!
  • Ellencassandra
    kattnos skrev 2017-10-30 12:16:14 följande:
    Ja det har inneburit några extra blodprov och ul samt några frågeformulär men det känns som att de har haft extra bra koll på en också! Nej, jag fick en ÄL-spruta men inget annat. Vet egentligen inte om jag faktiskt behövde den då jag fick omslag på stickan och fick då ta den samma kväll. Men annars naturlig cykel!
    Ja juste du körde ostimulerat så då behövs ju inte extra progesteron :)
    Spännande! Håller tummarna!
  • FruPäron

Skönt att alla är så peppande här i tråden. Känner mig som ett vrak både på jobb och socialt. Inte för att det är ett gravsymptom utan för att jag känner mig helt nedslagen att detta ruvande, än en gång, är förgäves. Det enda min kropp åstadkommit är att ge mig en jävla huvudvärk! (Knappast gravsymptom).

Ska på stor släktfest i helgen, tre i min umgängeskrets har precis matat ut ultraljud på deras färska graviditeter och här sitter jag och känner mig dom 100 år och deppar på familjeliv.

MÅSTE man känna några symptom eller kan det lyckats trots att man mår ?som vanligt??

Har så otroligt svårt att tro det då jag föregående gånger jag lyckats plus (ej ivf) mått skit redan dagar innan mensen uteblivit...

Förlåt för mitt deppiga inlägg. Känns bara som ni förstår en bättre än min stackars man som är som ett frågetecken.

• ivfbebis

Sprutstart på fredag med elonva och menopur. Omgång nr 2. Känns nervöst även om man gjort det en gång tidigare.

• ivfbebis
    FruPäron skrev 2017-10-31 17:17:44 följande:

Skönt att alla är så peppande här i tråden. Känner mig som ett vrak både på jobb och socialt. Inte för att det är ett gravsymptom utan för att jag känner mig helt nedslagen att detta ruvande, än en gång, är förgäves. Det enda min kropp åstadkommit är att ge mig en jävla huvudvärk! (Knappast gravsymptom).

Ska på stor släktfest i helgen, tre i min umgängeskrets har precis matat ut ultraljud på deras färska graviditeter och här sitter jag och känner mig dom 100 år och deppar på familjeliv.

MÅSTE man känna några symptom eller kan det lyckats trots att man mår ?som vanligt??

Har så otroligt svårt att tro det då jag föregående gånger jag lyckats plus (ej ivf) mått skit redan dagar innan mensen uteblivit...

Förlåt för mitt deppiga inlägg. Känns bara som ni förstår en bättre än min stackars man som är som ett frågetecken.

Kämpa på! Vi får vara deppiga och asociala under denna period.. Stor kram! <3
  • Hoppfullhet

Man måste inte känna nåt speciellt som skiljer sig från vanliga känningar (innan en ev mens då, vilket jag hoppas innerligt du slipper).. själv hade jag lite mensvärk, lite ryggvärk o faktiskt lite huvudvärk. O de sistnämnda kan bero på vad som. Men jag känner samma sak innan vanlig mens, bara att innan plusset eskalerade inte mensvärken till det jätteonda jag brukar ha samt lite problem med magen.

Håller tummarna tills dom blir blå..
  • Hoppfullhet
    ivfbebis skrev 2017-10-31 17:55:01 följande:

Sprutstart på fredag med elonva och menopur. Omgång nr 2. Känns nervöst även om man gjort det en gång tidigare.

Stort lycka till :)
  • kattnos

Jag förstår verkligen din känsla inför släktträffen, man vill bara skrika rakt ut "lämna mig ifred!" när folk i ens närhet pratar om att de väntar barn..

Vilken ruvardag är du på? Alltså jag försöker tänka att det är precis som när man blir gravid naturligt, vissa känner tidigt och andra inget alls men är likafullt gravida.. och det kan väl vara olika beroende på graviditet.. eller "ska" det vara på annat sätt vid ivf?

Stor peppkram till dig!
Svar på tråden IVF start sommar 2017