• Frumörksugga

IVF start sommar 2017

Hej!

Jag och min man ska på inledande besök inför IVF på torsdag och det börjar kännas lite nervöst. Någon mer som ska inleda/nyss har inlett IVF som vill följas åt?

• Svar på tråden IVF start sommar 2017
  • 1Elle2
    kattnos skrev 2017-10-24 17:21:49 följande:

Vi är med i en studie så det är därför! :)

Vad är det för studie? Berätta mer?
  • Västerås
    Västerås skrev 2017-10-24 14:58:43 följande:

jag orkade inte ringa så min man gjorde det . De sa att vi får vänta en vecka och testa igen för det kunde vara missvisande och vi skulle bara bli förvirrade...Blöder fortafarnde och har även ont. Tog ledig från jobbet och sitter och stirrar...Önskar man kunde sova sig igenom två veckors väntan ända fram till v.12

Jag ringde de sa detsamma får vänta en vecka och testa igen
  • Ellencassandra

Här håller man på å dör av nervositet. Är verkligen säker på att de kommer ringa å säga att inga ägg ser bra ut.. ska ju dit idag kl 13.. de bör ju iaf ringa senast typ halv tolv om det inte blir nåt tycker man..:P
    Förresten när man ruvar. Om jag får tillbaka embryo idag, är detta ruvardag 1 då?

• Hoppfullhet
    Ellencassandra skrev 2017-10-26 08:48:31 följande:

Här håller man på å dör av nervositet. Är verkligen säker på att de kommer ringa å säga att inga ägg ser bra ut.. ska ju dit idag kl 13.. de bör ju iaf ringa senast typ halv tolv om det inte blir nåt tycker man..:P

Förresten när man ruvar. Om jag får tillbaka embryo idag, är detta ruvardag 1 då?

Imorgon är dag 1, detta är transfer dag. (Tror jag iaf).. lycka till idag!
  • Ellencassandra
    Hoppfullhet skrev 2017-10-26 10:24:04 följande:
    Imorgon är dag 1, detta är transfer dag. (Tror jag iaf).. lycka till idag!
    Okej tack! :)
    Nu är det en timme kvar tills jag ska va där... hoppas dom inte ringer typ en halvtimme innan å säger nej..
    usch hatar att man ska va så nervös
  • kattnos
    Ellencassandra skrev 2017-10-26 11:48:58 följande:
    Okej tack! :)
    Nu är det en timme kvar tills jag ska va där... hoppas dom inte ringer typ en halvtimme innan å säger nej..
    usch hatar att man ska va så nervös
    Lycka till! Det kommer att gå bra! *pepp*
  • kattnos
    1Elle2 skrev 2017-10-25 21:11:58 följande:
    Vad är det för studie? Berätta mer?
    Studien syftar till att kolla om det blir högre andel gravida vid nedfrysning av alla embryon och tillbakasättning i naturlig cykel jämfört med de som får tillbaka färskt embryo. Jag kom i gruppen som skulle fått tillbaka färskt men min läkare hade redan beslutat att jag ändå skulle få frysa äggen då det fanns risk för överstimulering då jag fick ut så många ägg. Och tydligen får de som fryser en ÄL-spruta i vilket fall... jag bara gör som jag blir tillsagd, haha.
  • Ellencassandra

Hej på er. Vi fick ju ut 6 ägg. Alla var tyvärr inte mogna. Två st klara sig. Ett var riktigt fint, det andra visste dom inte riktigt än. Så idag fick jag tillbaka det fina embryot. Nu hoppas jag att det är vårt guldägg. Men har inte så stora förhoppningar. Men glad att iallafall ett var fint <3

• ivfbebis
    Ellencassandra skrev 2017-10-26 14:00:12 följande:

Hej på er. Vi fick ju ut 6 ägg. Alla var tyvärr inte mogna. Två st klara sig. Ett var riktigt fint, det andra visste dom inte riktigt än. Så idag fick jag tillbaka det fina embryot. Nu hoppas jag att det är vårt guldägg. Men har inte så stora förhoppningar. Men glad att iallafall ett var fint <3

Grattis!! Nu håller vi tummarna <3

När är TD?
  • Ellencassandra
    ivfbebis skrev 2017-10-26 14:06:10 följande:
    Grattis!! Nu håller vi tummarna <3

När är TD?
    Tack så mycket! <3 den 9e november!
Svar på tråden IVF start sommar 2017