• Frumörksugga

IVF start sommar 2017

Hej!

Jag och min man ska på inledande besök inför IVF på torsdag och det börjar kännas lite nervöst. Någon mer som ska inleda/nyss har inlett IVF som vill följas åt?

• Svar på tråden IVF start sommar 2017
  • FruPäron

Är nu inne på tredje dagen med Crinone och vilken skillnad det är för mig jämfört med Lutinus! Tyst

Jag har minimala biverkningar och känner i stort sett ingenting. Lutinus spände och slet i livmodern (kanske iofs är positivt....) men nu är kroppen lugn och kladdar obetydligt! Otroligt skönt att denna funkar så himla mycket bättre för mig!

• Västerås

Blir nog kvar här..
    Tyvärr började jag blöda igår  och nu vet jag inte längre....kan skymta ett streck men det är så svagt så man måste anstränga sig....helt tom inuti

• kattnos
    Västerås skrev 2017-10-24 09:02:29 följande:

Blir nog kvar här..
    Tyvärr började jag blöda igår  och nu vet jag inte längre....kan skymta ett streck men det är så svagt så man måste anstränga sig....helt tom inuti

Men nej! :( Hade du haft testdag än? Blöder du mycket? Ge inte upp hoppet än! *styrkekramar*
  • Västerås
    kattnos skrev 2017-10-24 09:14:52 följande:
    Men nej! :( Hade du haft testdag än? Blöder du mycket? Ge inte upp hoppet än! *styrkekramar*

Jag hade testdag i torsdag men igår började det komma lite blod som blev mer och som mensvärk. Ville liksom inte gå på toa eftersom man stirrar på pappret tills man blir yr..
    Idag blöder jag fortfarande och plusset är väldigt svagt...

jag fick 2 embryon och om något hade varit kvar borde inte plusset synas tydligare då?

• kattnos
    Västerås skrev 2017-10-24 09:34:27 följande:

Jag hade testdag i torsdag men igår började det komma lite blod som blev mer och som mensvärk. Ville liksom inte gå på toa eftersom man stirrar på pappret tills man blir yr..

jag fick 2 embryon och om något hade varit kvar borde inte plusset synas tydligare då?

Så det är svagare plus idag än på din testdag? Jag har aldrig fått något positivt gravtest men jag antar att det borde bli starkare.. men ring och kolla! Man kanske kan göra ett tidigt VUL eller så. Jag håller tummarna för dig!
  • hanna8911
    Västerås skrev 2017-10-24 09:02:29 följande:

Blir nog kvar här..

Beklagar! Stor kram!
  • 1Elle2
    Västerås skrev 2017-10-24 09:34:27 följande:

Ring kliniken, det behöver inte alls betyda nåt. Flera som får lite blödning i början. Och två embryon gör inte att strecken skulle bli starkare. Och det kan ju va att en misslyckades och än är kvar. Hoppas för dig!
  • 1Elle2
    kattnos skrev 2017-10-22 16:48:46 följande:

Nähä, blev uppringd igen och det blir inget ultraljud men däremot äl-spruta! Så fick puttra in till Apoteket istället, så blir det en sista spruta ikväll :)

Ska du ta spruta fast du har ägglossning? Varför? Men spännande hörrudu!

Jag ligger med världens menskramper och morfinsnurrig :( Snart min tur att försöka iaf!
  • Västerås
    kattnos skrev 2017-10-24 09:44:51 följande:
    Så det är svagare plus idag än på din testdag? Jag har aldrig fått något positivt gravtest men jag antar att det borde bli starkare.. men ring och kolla! Man kanske kan göra ett tidigt VUL eller så. Jag håller tummarna för dig!
    jag orkade inte ringa så min man gjorde det . De sa att vi får vänta en vecka och testa igen för det kunde vara missvisande och vi skulle bara bli förvirrade...Blöder fortafarnde och har även ont. Tog ledig från jobbet och sitter och stirrar...Önskar man kunde sova sig igenom två veckors väntan ända fram till v.12
  • kattnos
    1Elle2 skrev 2017-10-24 12:15:43 följande:
    Ska du ta spruta fast du har ägglossning? Varför? Men spännande hörrudu!

Jag ligger med världens menskramper och morfinsnurrig :( Snart min tur att försöka iaf!
    Vi är med i en studie så det är därför! :)
Svar på tråden IVF start sommar 2017