• Frumörksugga

IVF start sommar 2017

Hej!

Jag och min man ska på inledande besök inför IVF på torsdag och det börjar kännas lite nervöst. Någon mer som ska inleda/nyss har inlett IVF som vill följas åt?

• Svar på tråden IVF start sommar 2017
  • ivfbebis
    FruPäron skrev 2017-11-04 13:50:31 följande:

Tog en spontant gravtest nu vid lunch. Dvs inget morgonurin.

Tog ortrivell sprutan för 16 dagar sedan, återförde en 5-dagars förra torsdagen (så 9 dagar sedan).

Testdag onsdag 8/11.

Fick ett svagt positivt resultat som uppenbarade sig efter 20 sekunder. Det var inte solklart starkt plus men absolut synbart.

Så kan det vara så att det faktiskt lyckats denna gången? Eller ?borde? mitt plus vara starkare i jämförelse med var jag är i ruvningen?

Vad man känner sig dryg som analyserar såhär! P

Grattis!! Håller tummarna hårt att det blir starkare!

Dag två för mig med sprutor. Jag kommer inte våga tjuvtesta denna gång eftersom jag fick falskt pos :/
  • Hoppfullhet
    FruPäron skrev 2017-11-04 15:14:06 följande:

Man tvivlar bara för att man inte vill bli glad och sen ÄNNU mer förkrossad på TD :(

Jag hade aldrig haft en tanke på ?falskt? positivt förr men efter att ha läst här på familjeliv verkar folk få ?spökstreck? åt höger och vänster.. så nu vet man inte vad man ska tro.

Tack <3

Jag tänkte såhär. Blir de plus ha is i magen, för om de blir en kemisk graviditet så plussar man för att testen sedna ska bli svagare. Då tänkte jag att om jag endast tar på testdagen o får pos blir jag ju jätteglad såklart för att de sedan bara ska skita sig. Så testade innan o hade som sagt is i magen men fick bara se hur de blev starkare. Ja, vi e ju olika störda allihop :) :) ;)
  • Ellencassandra

Jag var dum å tog ett test nu på Ruvardag 9. Och inte ens morgonurin. Utan nu på em och hade kissat två timmar innan. Såklart det är negativt och jag blir besviken. Fast jag vet att inget är säkert än. Varför är man så dum ibland? XD

• Mm79
    Ellencassandra skrev 2017-11-04 19:01:07 följande:

Jag var dum å tog ett test nu på Ruvardag 9. Och inte ens morgonurin. Utan nu på em och hade kissat två timmar innan. Såklart det är negativt och jag blir besviken. Fast jag vet att inget är säkert än. Varför är man så dum ibland? XD

Jag hade testat lite då och då från och med typ RD 7. Men jag var inställd på att det inte skulle bli något, så det gjorde inget att det var negativt. Men först på rd15 kunde vi se ett svagt streck. Och på RD17 blev den jättetydlig (dagen innan TD). Jag var I chock ska tilläggas.

Så att, det kommer säkert vända om någon vecka. Men visst är man otålig
  • Milli07
    FruPäron skrev 2017-11-04 13:50:31 följande:

Tog en spontant gravtest nu vid lunch. Dvs inget morgonurin.

Tog ortrivell sprutan för 16 dagar sedan, återförde en 5-dagars förra torsdagen (så 9 dagar sedan).

Testdag onsdag 8/11.

Fick ett svagt positivt resultat som uppenbarade sig efter 20 sekunder. Det var inte solklart starkt plus men absolut synbart.

Så kan det vara så att det faktiskt lyckats denna gången? Eller ?borde? mitt plus vara starkare i jämförelse med var jag är i ruvningen?

Vad man känner sig dryg som analyserar såhär! P

Tror absolut att det är positivt! Stort stort grattis :) Jag plussade svagt på ruvardag 7 med ett tredagars så låter mycket troligt att du plussar på ruvardag 9 med femdagars. Håller tummarna att det bara blir starkare och starkare plus <3
  • Ellencassandra
    Mm79 skrev 2017-11-05 12:00:58 följande:
    Jag hade testat lite då och då från och med typ RD 7. Men jag var inställd på att det inte skulle bli något, så det gjorde inget att det var negativt. Men först på rd15 kunde vi se ett svagt streck. Och på RD17 blev den jättetydlig (dagen innan TD). Jag var I chock ska tilläggas.

Så att, det kommer säkert vända om någon vecka. Men visst är man otålig
    Åh känns skönt å höra! :) jo man är otålig.. tror däremot att det inte gick vägen denna gång :( känner absolut ingenting.. känns ju som man borde fått nåt symtom?
    Brukar alltid ha ömma bröst innan mens, har inte det nu. Men antar att det är för att jag tar progesteron?
  • kattnos
    Ellencassandra skrev 2017-11-05 13:48:25 följande:
    Åh känns skönt å höra! :) jo man är otålig.. tror däremot att det inte gick vägen denna gång :( känner absolut ingenting.. känns ju som man borde fått nåt symtom?
    Brukar alltid ha ömma bröst innan mens, har inte det nu. Men antar att det är för att jag tar progesteron?
    Vad tråkigt att du fick negativt men som sagt kan det ju mycket väl ändras! Håller tummarna!

Alltså vissa har ju symptom och andra inte.. ena stunden har jag molvärk, nästa ingenting alls, sen lite ont i brösten, sen inget alls.. Det är jäkligt förvirrande! De flesta symptomen är ju dessutom såna som jag i regel har före mens så jag vet verkligen ingenting.. jag är på Rd 8 idag med en blasto och funderar på att testa på onsdag när jag ändå ska ta ett blodprov på VC.. Annars har jag testdag på söndag om ev vecka.
  • Västerås

Jag går och väntar på ägglossning för att få tb 5 dagars embryo. Kommer ni ihåg hur många dagar efter ägglossning innan man får tillbaka det?

• kattnos
    Västerås skrev 2017-11-05 23:51:16 följande:

Jag går och väntar på ägglossning för att få tb 5 dagars embryo. Kommer ni ihåg hur många dagar efter ägglossning innan man får tillbaka det?

5 dagars-embryo = 5 dagar efter ÄL :)
  • Västerås
    kattnos skrev 2017-11-06 05:14:30 följande:

5 dagars-embryo = 5 dagar efter ÄL :)

Tack????

Jag hade för mig det de har ju stängt på söndagar så vi får se om vi får tb denna månaden
Svar på tråden IVF start sommar 2017