• Frumörksugga

IVF start sommar 2017

Hej!

Jag och min man ska på inledande besök inför IVF på torsdag och det börjar kännas lite nervöst. Någon mer som ska inleda/nyss har inlett IVF som vill följas åt?

• Svar på tråden IVF start sommar 2017
  • ivfbebis

Ultraljudet gick åt helvete... dom kunde inte se något alls :(

Får fortsätta spruta några dagar men om det inte händer något så avbryts det. Känns tomt och konstigt. På första försöket fick vi ju iallafall 2 ägg. Nu har vi inte ens en enda blåsa....

• kattnos
    ivfbebis skrev 2017-11-11 21:23:26 följande:

Ultraljudet gick åt helvete... dom kunde inte se något alls :(

Får fortsätta spruta några dagar men om det inte händer något så avbryts det. Känns tomt och konstigt. På första försöket fick vi ju iallafall 2 ägg. Nu har vi inte ens en enda blåsa....

Nej men vad tråkigt!
    Jag har läst att du hade ett lågt Amh-värde, är det därför du har svårt att få flera ägg? Man tycker ju att kliniken borde ha än bättre koll när man redan gjort en behandling.. och ni som körde långa protokollet också.. så frustrerande! :(
  • 1Elle2
    kattnos skrev 2017-11-11 07:32:34 följande:

Nu har jag testat och jag fick ett tydligt plus på stickan! Herregud, nu vet jag inte vart jag ska ta vägen... jag känner mig överlycklig, misstrogen, rädd, förväntansfull.. Jag trodde aldrig att den här dagen skulle komma <3

Men åh grattis! Vilken dröm!

Jag ska äntligen få göra första försök med återföring på torsdag
  • 1Elle2

Hallå!

Jag ska göra första försöket med återföring nu på torsdag, en fryst blastocyst. Har ju aldrig gjort återföring... kan man jobba efter? Får man röra sig, träna och leva som vanligt direkt efter? Eller när?

• kattnos
    1Elle2 skrev 2017-11-12 22:26:06 följande:

Hallå!

Jag ska göra första försöket med återföring nu på torsdag, en fryst blastocyst. Har ju aldrig gjort återföring... kan man jobba efter? Får man röra sig, träna och leva som vanligt direkt efter? Eller när?

Tack, ja det känns häftigt :)

Efter återföringen hade jag lite molvärk men det går bra att jobba. Till mig sa de att man ska leva precis som vanligt!
  • Milli07
    kattnos skrev 2017-11-11 07:32:34 följande:

Nu har jag testat och jag fick ett tydligt plus på stickan! Herregud, nu vet jag inte vart jag ska ta vägen... jag känner mig överlycklig, misstrogen, rädd, förväntansfull.. Jag trodde aldrig att den här dagen skulle komma <3

Stort grattis!!
  • Milli07

Tänker på er alla även om jag inte är så aktiv längre! Vi är nu i vecka 12, önskar jag kunde skriva att oron börjat lägga sig men tyvärr är vi mentalt paj ännu. Har gjort fyra UL hittills och allt ser bra ut, men hjärnan vill inte riktigt förstå det.

Håller tummarna för er alla och hoppas ni alla får era efterlängtade plus <3

• kattnos
    Milli07 skrev 2017-11-13 15:30:51 följande:

Tänker på er alla även om jag inte är så aktiv längre! Vi är nu i vecka 12, önskar jag kunde skriva att oron börjat lägga sig men tyvärr är vi mentalt paj ännu. Har gjort fyra UL hittills och allt ser bra ut, men hjärnan vill inte riktigt förstå det.

Håller tummarna för er alla och hoppas ni alla får era efterlängtade plus <3

Tack!!
    Oj, vad jobbigt.. det är klart att man känner en viss oro och mest av allt känns det surrealistiskt men jag mår bra och känner mig annorlunda i kroppen och känner mig därigenom trygg med att det nog ska gå vägen (lätt att säga nu liksom...) Hoppas din oro kan släppa snart så att du kan njuta till fullo av din graviditet! <3
  • ivfbebis

Vi avbryter vår behandling. Läkarna ska gå igenom vårt ?fall? och diskutera vår fortsättning. Eventuellt får vi ett försök till efter jul/nyår annars får vi gå vidare med äggdonation.

• Milli07
    kattnos skrev 2017-11-13 16:13:22 följande:

Tack!!

Oj, vad jobbigt.. det är klart att man känner en viss oro och mest av allt känns det surrealistiskt men jag mår bra och känner mig annorlunda i kroppen och känner mig därigenom trygg med att det nog ska gå vägen (lätt att säga nu liksom...) Hoppas din oro kan släppa snart så att du kan njuta till fullo av din graviditet! <3

Jag känner mig också gravid och har gjort det hela tiden. Men drabbades av MA förra året och även då kände jag mig gravid och hann gå till vecka 11 innan vi fick veta att något var fel. Gjorde medicinskt abort vecka 13 och fick skrapas två månad efter det. Pga denna erfarenhet vågar jag inte lita på min kropp. Längtar efter att ha mage och känna rörelser så jag förhoppningsvis kan slappna av :)
Svar på tråden IVF start sommar 2017