Kan mina föräldrar stoppa mig?
Jag är 20 , ska åka bort till en kompis i några dagar, men min mamma vägrar låta mig åka, hon säger att sålänge du bor här får du inte åka,
Kan mina föräldrar stoppa mig från att åka då jag är vuxen?
Jag är 20 , ska åka bort till en kompis i några dagar, men min mamma vägrar låta mig åka, hon säger att sålänge du bor här får du inte åka,
Kan mina föräldrar stoppa mig från att åka då jag är vuxen?
Ts, du har ju fyllt 20, då kan du läsa på t,ex folkhögskola med studielån. Men du kanske är klar med gymnasiet snart, så du kan plugga vidare.
Hur kommer det sig att du bara har studiebidrag? Går du på gymnasiet fortfarande?
Ts mamma kan diktera villkoren under hennes tak, men faktiskt, hon kan inte juridiskt hindra ts från att lämna hemmet, risken finns ju att hon inte har något hem längre när hon kommer tillbaka, men eftersom ts läser på gymnasiet och är under 21, så har mamman (tillsammans med pappan) ett grundläggande försörkningskyldighet.
Så den sekunden ts sätter foten utanför hemmet, så kan hon göra precis som hon vill.
Jag upplever inte ts mamma som en öm mamma som är orolig över sin dotter, hon verkar däremot ha ett extremt kontrollbehov.
Ts, googla narcissistiska mammor, se om det stämmer på din mamma
Nej, jag menar sådant som du normalt använder dina 1050 kr till. Exempelvis kläder, smink, busskort, telefon etc. Lägger du ni istället dina pengar på en resa, så måste ju din mamma täcka upp extra, för saker du annars kunnat betala själv.
Hur kommer det sig att du bara har studiebidrag? Går du på gymnasiet fortfarande?