• poppa01

    är feminismen endast mot vita män?

    eftersom feminister påstår att det är rasistiskt att generalisera om icke-vita män så är feminismen endast emot vita män. När feminister pratar om att "män" förtrycker kvinnor så syftar de på vita män , för annars så är ju feministerna rasister enligt sin egen logik. 
    nog fan är jag medveten om att feminismen finns världen över, men skillnanden är att feminister i indien, afrika, mellanöstern etc endast attackerar diverse privatpersoner och påstår att de är fullständigt dumma i huvudet som förtrycker kvinnor, de påpekar aldrig att det är hans hudfärg eller att han är hane som är problemet. 
    men, när det kommer till vita män så är deft hans vithet och hotdog som är problemet, feminster ska alltid påpeka när en kille är vit och det i negativ bemärkning. 
    feminister hatar alla vita män, de skuldbelägger vita män för att vara rasister, imperalister, slavhandlare, ingen feminist i hela världen anklagar araber, turkar och asiater för att vara rasister, imperalister och slavhandlare. 
    en annan intresant sak jag märkt är att det är endast vita länder som ska ha mass-invandring från andra kulturer....feminister vill att vita länder ska få bort sin vithetsnorm, feminister världen över vill att sverige, tyskland, canada etc ska ha lika många arabiska män som vita män. däremot så vill inte feminister att tex indien ska förlora sin hindu-norm eller att mellanöstern ska förlora sin arab-norm. det här är i min menning inget annat än något sorts folkmord som feministerna stödjer. 
    "rasist": hej mona, jag vill att mitt land ska ha vithetsnorm för evigt. 
    "frihetsbekämpare, feminist": men din jävla nazist, varför vill du leva i ett land som har vithetsnorm? 
    "rasist": men...araber vill att deras länder ska vara arabiska och asiater vill att deras länder ska vara asiatiska, varför kan inte vi vita män få tycka samma sak! 
    "frihetsbekämpare/feminist": för att vita män är onda, ni är rasister, ni har haft slavar, ni är imperalister, vi måste stoppa via invandring från icke-vita så att vita länder förlorar sin makt! 
  • Svar på tråden är feminismen endast mot vita män?
  • Gustav L
    KillBill skrev 2017-06-24 21:56:50 följande:

    Alla partier utom SD anser att läkarvetenskapen ska sätta gränsen för hur sen en abort ska få ske. Det finns inga vetenskapliga argument för att begränsa kvinnans rätt att själv fatta beslut om en abort i vecka 13. Att SD ändå vill förhindra svenska kvinnor från själv bestämma över en abort i denna vecka visar att SD styrs av en moralkonservativ agenda. 


    Det finns ingen sådan gräns utan den är godtycklig. Det är en subjektiv åsikt och det blir skrattretande om man inbillar sig att någon specifik vecka skulle vara vetenskapligt rätt. Det är också därför som reglerna skiftar så enormt i världen.
  • KillBill
    Gustav L skrev 2017-06-24 22:30:36 följande:
    Det finns ingen sådan gräns utan den är godtycklig. Det är en subjektiv åsikt och det blir skrattretande om man inbillar sig att någon specifik vecka skulle vara vetenskapligt rätt. Det är också därför som reglerna skiftar så enormt i världen.
    Vadå ingen gräns? Sverige har under årtionden haft en gräns vid 18 veckor. Fram tills dess har kvinnor i Sverige själv fått besluta om en abort. Efter vecka 18 krävs det godkännande från Socialstyrelsens rättsliga råd.

    SD vill nu förhindra svenska kvinnors att själv besluta om aborter efter vecka 12 och detta utan att det finns vetenskapliga argument för detta.
  • Gustav L
    KillBill skrev 2017-06-24 22:41:44 följande:

    Vadå ingen gräns? Sverige har under årtionden haft en gräns vid 18 veckor. Fram tills dess har kvinnor i Sverige själv fått besluta om en abort. Efter vecka 18 krävs det godkännande från Socialstyrelsens rättsliga råd.

    SD vill nu förhindra svenska kvinnors att själv besluta om aborter efter vecka 12 och detta utan att det finns vetenskapliga argument för detta.


    Det finns inga vetenskapliga argument för att ha kvar den gamla lagstiftning en heller.Inse att det är en subjektiv åsikt. Det är därför som lagarna skiljer sig så extremt i världen. Och SDs partilinje är faktiskt väldigt abortvänlig i ett internationellt perspektiv.
  • pyssel
    poppa01 skrev 2017-06-23 18:31:04 följande:

    men feminister i västvärlden är väldigt vänster! fi, vänsterpartiet, sossarna, mp etc är ju alla radikalvänster. de kontrollerar median.

    religiöst förtryck från vem ?


    poppa01 skrev 2017-06-23 20:51:19 följande:

    den västerländska skolan, median och politiker tar endast upp all skit som kristna och vita män gjort, gör...


    Vill du ha ett riktigt svar från mig får du själv utgå från innehållet i mina inlägg när du skriver. Inte sitta och bete dig som att du svarar någon 16-årig Tumblr-feminist som är lika arg och provokativ som du. Då blir det helt galet och goddag yxskaft när du skriver här, eftersom du kommenterar på något helt annat.
    Alla hästar hemma
  • Tonårsmamman1
    Gustav L skrev 2017-06-24 22:30:36 följande:
    Det finns ingen sådan gräns utan den är godtycklig. Det är en subjektiv åsikt och det blir skrattretande om man inbillar sig att någon specifik vecka skulle vara vetenskapligt rätt. Det är också därför som reglerna skiftar så enormt i världen.
    Så chansen att överleva är densamma om barnet är 14 veckor eller 21 veckor?

    Det som är skrattretande är din okunnighet.
  • Konservativ
    KillBill skrev 2017-06-24 18:32:08 följande:
    Alla riksdagspartier utom SD tycker att kvinnor ska ha full rätt att ta beslut över sin egen kropp fram till vecka 18.

    Ska jag tolka dig som att du tillhör de män som anser att kvinnors rätt att själv besluta om en abort ska begränsas?
    Uttrycker jag mig otydligt? Vi diskuterar om män och kvinnor har lika rättigheter.

    Kvinnor har lika stor rättighet att ta körkort som män.
    Kvinnor har lika stor rättighet att antas till högre utbildning som män har.
    Kvinnor har lika stor rättighet att bilda företag som män har.
    O.s.v.

    När ett ägg befruktas av en spermie så har kvinnan producerat ägget och mannen har producerat spermien.

    Har kvinnan lika stor rättighet att abortera det befruktade ägget som mannen har? Eller har hon mer  rättigheter än männen? Har kvinnan laglig rätt att utan mannens tillstånd eller ens vetskap att genomföra abort? 

    Har SD som förslag att mannen ska ha större möjligheter att besluta om abort än vad kvinnan har?

    Med förhoppning att du nu ska förstå vad jag menar.
  • Gustav L
    Tonårsmamman1 skrev 2017-06-25 08:38:41 följande:

    Så chansen att överleva är densamma om barnet är 14 veckor eller 21 veckor?

    Det som är skrattretande är din okunnighet.


    Det finns inget som säger att någon exakt vecka där barnet kan överleva är det som gäller för fri abort.

    Om det nu är din utgångspunkt har måste du förövrigt tycka att Sverige i så fall fel lagar Sverige inte har fri abort till vecka 21.
  • KillBill
    Konservativ skrev 2017-06-25 10:53:34 följande:
    Uttrycker jag mig otydligt? Vi diskuterar om män och kvinnor har lika rättigheter.

    Kvinnor har lika stor rättighet att ta körkort som män.
    Kvinnor har lika stor rättighet att antas till högre utbildning som män har.
    Kvinnor har lika stor rättighet att bilda företag som män har.
    O.s.v.

    När ett ägg befruktas av en spermie så har kvinnan producerat ägget och mannen har producerat spermien.

    Har kvinnan lika stor rättighet att abortera det befruktade ägget som mannen har? Eller har hon mer  rättigheter än männen? Har kvinnan laglig rätt att utan mannens tillstånd eller ens vetskap att genomföra abort? 

    Har SD som förslag att mannen ska ha större möjligheter att besluta om abort än vad kvinnan har?

    Med förhoppning att du nu ska förstå vad jag menar.

    Eftersom kvinnan bär embryot/fostret i sin kropp anser jag att kvinnan helt själv ska kunna besluta över en abort. Hur täkter du kring detta? Menar du att en man skulle kunna tvinga en kvinna att bära ett embryo/foster i sin kropp mot hennes vilja eller vart vill du komma?


    Tino Sanandaji: SD är ett gäng skånsk trash med låg IQ!
  • Gustav L
    KillBill skrev 2017-06-25 11:37:06 följande:

    Eftersom kvinnan bär embryot/fostret i sin kropp anser jag att kvinnan helt själv ska kunna besluta över en abort. Hur täkter du kring detta? Menar du att en man skulle kunna tvinga en kvinna att bära ett embryo/foster i sin kropp mot hennes vilja eller vart vill du komma?


    Varför är du då inte för fri abort i vecka 20?
  • KillBill
    Gustav L skrev 2017-06-24 22:46:38 följande:
    Det finns inga vetenskapliga argument för att ha kvar den gamla lagstiftning en heller.Inse att det är en subjektiv åsikt. Det är därför som lagarna skiljer sig så extremt i världen. Och SDs partilinje är faktiskt väldigt abortvänlig i ett internationellt perspektiv.

    Du har fel. ?Försök i andra länder visar att den typ av restriktivare abortlagstiftning som sverigedemokraterna vill införa i Sverige leder till att fler kvinnor gör osäkra och i värsta fall livsfarliga (illegala) aborter.


     


    Tino Sanandaji: SD är ett gäng skånsk trash med låg IQ!
Svar på tråden är feminismen endast mot vita män?