• stellanocte

Vi som börjar med IVF hösten 2017

Hej!

Min man och jag står i kö för att starta IVF till hösten. Förhoppningen är att vara i gång i september. Är det någon mer här som ska börja på samma resa? Det vore roligt att följas åt och dela erfarenheter och tankar. 

Jag har tappat räkningen på vilket försök vi är på nu men vi har nog cirka 18 misslyckade försök bakom oss. Vi längtar mycket och hoppas att det nu äntligen ska bli ett barn. 

• Svar på tråden Vi som börjar med IVF hösten 2017
  • Anki7

Grattis till er som ruvar nu, spännande! Idag fick jag inbokat äggplock, äntligen dags för första! Inte jättelånga ägg men kan ju räcka bra ändå. På tisdag är det dags, nervöst men spännande =)

• Anki7

Väntrummet: 

*Ellencassandra 

*Plommonstop börjar med sprutor i nästa cykel, troligtvis i slutet av sept 

*Stellanocte 

*Ariellan 

*EmmaJakobsen 

*EmmaB1988 

*Martina79, startar IVF oktober 

*Jamka, startar vid nästa mens

*Lizziefalk, börjar spraya 2/10

- Sprayar: 

*Hanna8911

- Sprutar: 

*Lexiefer, bemfola 

*Tiinuli, menopur 13/9

*AnnaMaria83, bemfola sedan 11/9, vul 18/9

*Ingabarnän, gonalf sedan 10/9

*Waldesten16, menopur från 14/9

- Väntar på ÄP/ET/FET: 

*CazaAzur, FET nr 1 (IVF nr2) v. 36 ostimulerad 

* soofa, FET nr. 1 i oktober/november 

*Bonniboom, FET v. 38 ostimulerad 

*Söndag, äggplock 13/9

*Galadriel80, äggplock 18/9

*Anki7, äggplock 19/9

- Ruvar: 

*Mjbo TD 16/9 

*Hösten84, TD 17/9 

*Matildas84, TD 18/9 

*Mm79, TD 19/9 

*Pigall, TD 20/9 

*Emz4, TD 22/9 

*Madeeleenee

*Louiice

*Bonnamoran, TD 2/10

*Nube, TD 3/10

- Gravid 

* ijo (2:a återföringen), väntar på vul 28/9 

* becccss (1:a återföringen), vul 25/9

*Titikaka (1:a återföringen), vul 2/10

• Anki7

Haha roliga autokorrigering... "inte jättemånga ägg" skulle det förstås stå, inte "jättelånga" *rofl*

• AnnaMaria83

Hej! Tog första orgalutransprutan idag och fick genast en lokal allergisk reaktion med svullnad, rodnad och klåda. Läste att svullnad/rodnad är vanligt. Fler som fått likadant?

• AnnaMaria83

Hej! Tog första orgalutransprutan idag och fick genast en lokal allergisk reaktion med svullnad, rodnad och klåda. Läste att svullnad/rodnad är vanligt. Fler som fått likadant?

• Anki7

Haha roliga autokorrigering... "inte jättemånga ägg" skulle det förstås stå, inte "jättelånga" *rofl*

AnnaMaria83 skrev 2017-09-15 19:58:26 följande:

Jag fick också exakt så, mindre vissa dagar och mer andra. Förstod på sköterskan att det var väldigt vanligt, och även med ersättningen jag fick, Cetrotide. Igår kliade det bara lite men i förrgår hade jag en stor svullnad/rodnad ända tills jag somnade.
  • Söndag
    Nube skrev 2017-09-15 18:29:48 följande:

Vad fint! Grattis, vilken tur att ni fick ett tillbaks. Vi hade också bara ett som klarade sig. Vad var anledningen till att du fick de extra medicinerna? Jag ska ta en spruta pregnyl nu för att stödja kroppen.

Testdag 3/10. Och du?

Testar 1/10 :)

vet faktiskt inte, jag har en autoimun sjukdom så immunförsvarsänkande är iallafall på grund av den!
  • AnnaMaria83
    Anki7 skrev 2017-09-15 20:07:53 följande:

Jag fick också exakt så, mindre vissa dagar och mer andra. Förstod på sköterskan att det var väldigt vanligt, och även med ersättningen jag fick, Cetrotide. Igår kliade det bara lite men i förrgår hade jag en stor svullnad/rodnad ända tills jag somnade.

Ok skönt att höra att det inte bara är jag :) hoppas att det inte blir mer än såhär bara. Men det är såklart helt ok så länge det bara är lokalt
  • Mira6

Hej alla!

Läst era inlägg o måste säga vilka kämpar ni är ????????

Grattis till er alla med positiva resultat ????

Själv så hoppas jag på femte gången gilt, äggplock på måndag så nuhåller vi alla tummar o tår ????

Jag o min sambo har försökt i 6 år att bli gravida, fösta Ivf gjorde vi 2012 ett år efter vi fösökt själva.

Man har samlat lite krafter nu efter ett års uppehåll och hoppas på det bästa, vet inte om jag orkar med en till misslyckande.

• AnnaMaria83
    Mira6 skrev 2017-09-15 20:53:26 följande:

Hej alla!

Läst era inlägg o måste säga vilka kämpar ni är ????????

Grattis till er alla med positiva resultat ????

Själv så hoppas jag på femte gången gilt, äggplock på måndag så nuhåller vi alla tummar o tår ????

Jag o min sambo har försökt i 6 år att bli gravida, fösta Ivf gjorde vi 2012 ett år efter vi fösökt själva.

Man har samlat lite krafter nu efter ett års uppehåll och hoppas på det bästa, vet inte om jag orkar med en till misslyckande.

Åh håller tummar och tår för er att det fungerar den här gången för er!
Svar på tråden Vi som börjar med IVF hösten 2017