• stellanocte

Vi som börjar med IVF hösten 2017

Hej!

Min man och jag står i kö för att starta IVF till hösten. Förhoppningen är att vara i gång i september. Är det någon mer här som ska börja på samma resa? Det vore roligt att följas åt och dela erfarenheter och tankar. 

Jag har tappat räkningen på vilket försök vi är på nu men vi har nog cirka 18 misslyckade försök bakom oss. Vi längtar mycket och hoppas att det nu äntligen ska bli ett barn. 

• Svar på tråden Vi som börjar med IVF hösten 2017
  • galadriel80
    Mira6 skrev 2017-09-16 07:52:35 följande:

Det ska inte vara några problem. Jag har varit på återföring själv en gång då han inte kunde få ledigt och det gick jätte bra ????????

Tack så mycket för svar ????
  • Tiinuli
    Louiice skrev 2017-09-16 08:17:37 följande:

Ni som vet era värden har ni frågat själva eller har de bara berättat?
    Jag vet inga värden men har aldrig frågat heller????

Jag frågade på start mötet :)
  • galadriel80
    BinniBoo skrev 2017-09-16 06:02:15 följande:

Jag har glömt att fråga när själva insättningen kommer att ske och kommer inte ihåg hur det var när sonen blev till.. nu ska vi ju sätta in ett fryst embryo vilket vi inte gjort tidigare heller. Efter hur många dagar brukar återinförandet vara från man har fått utslag på ägglossningstestet?

Från ägglossning till återförande är det för mig 5 dagar, men det kan variera mellan 2-6 dagar, vet inte vad som avgör den tiden dock. Och vet ej hur det är när det kommer från frysen.

Lycka till!!! Kram
  • jamka
    Louiice skrev 2017-09-16 08:17:37 följande:

Ni som vet era värden har ni frågat själva eller har de bara berättat?

Jag vet inga värden men har aldrig frågat heller????

Jag har fått tips här på sidan och därför frågade jag, konstigt att ingen läkare så till mig något om min låga amh trots att jag både har gjort fertilitetsutredning och de har gjort utredning varför jag får missfall efter missfall, svaret var alltid att allt är ok och att vi skulle försöka vidare:(
  • Mira6
    jamka skrev 2017-09-16 08:34:02 följande:
    Jag har fått tips här på sidan och därför frågade jag, konstigt att ingen läkare så till mig något om min låga amh trots att jag både har gjort fertilitetsutredning och de har gjort utredning varför jag får missfall efter missfall, svaret var alltid att allt är ok och att vi skulle försöka vidare:(
    Förra året pratade dem amh värden för första gången med oss, och det e nog tack vare att mina va 0,9 och eftersom vi betalar själva så har man inte rätt till paketet( 3 försök ) o det e för man ligger under 1.0 väldigt märkligt men så e det.
  • Titikaka
    AnnaMaria83 skrev 2017-09-15 20:02:19 följande:

Hej! Tog första orgalutransprutan idag och fick genast en lokal allergisk reaktion med svullnad, rodnad och klåda. Läste att svullnad/rodnad är vanligt. Fler som fått likadant?

Jag hade ingen allergisk reaktion, bara ont för en timme ungefär. Den här sprutan var sämst. Hoppas det går bättre sen :)
  • jamka
    Mira6 skrev 2017-09-16 09:01:21 följande:

Förra året pratade dem amh värden för första gången med oss, och det e nog tack vare att mina va 0,9 och eftersom vi betalar själva så har man inte rätt till paketet( 3 försök ) o det e för man ligger under 1.0 väldigt märkligt men så e det.

Vi ska också betala själva eftersom vi redan har ett barn.
  • Titikaka
    Mira6 skrev 2017-09-15 21:18:24 följande:

Tack snälla :)

Ja resan har varit lång och att man fortfarande orkar men man vill ju sä gärna.

nä ingen förklaring allt ser bra ut har gjort från hela börja, förra året när vi gjorde om alla testerna så har mitt amh värde sjunkit till 0,9 men har läst en del om det o många skrivit att dem blivit gravida med amh 0,6

Dom sa att det kan va att man blir äldre, fyller 33 i november.

Men 33 är inte så mycket. Jag är 33 och funkade ganska bra. Vilket värde hade du innan du började med alla IVF. Det är så synd när värde sjunkar.. Det var största anledningen för mig att inte göra IVF. Tog mycket tid för mig att våga göra det äntligen. Men 0.9 är inte så dåligt. Hur många ägg brukar du växa?
  • Mira6

Har någon av er erfarenhet av Elonva? Vi fick det denna gång för första gången, tog den 5/9 och sen behövde jag inte börja med orgalutran förän 9/9

• Titikaka
    hösten84 skrev 2017-09-15 23:34:12 följande:

Mina lutinus tog slut idag, två dagar innan TD, ringde och frågade om det då många verkar ta längre, men de sa att det var standard på alla kliniker i sverige att ta två veckor efter insättning. Så jag får väl acceptera att d e så.. Hade läst ngt om att det ibland är lutinus som skjuter upp mensen och att den kommer när man slutar, så nu är jag lite orolig. Har ju börjat hoppas att det blir ett plus på söndag :)

Men så konstigt. Vad jag vet att när man kör IVF, kropp producerar inte progesteron på naturligt sätt, därför man fortsätter tills v 12 när moderkakan bildas och vi behöver inte det. Så jag undrar varför det är så.. Men jag ska försöka ringa de igen och säga att jag hade ett missfall förut och vill fortsätta med Lutinus, hoppas det går bra...
Svar på tråden Vi som börjar med IVF hösten 2017