• stellanocte

Vi som börjar med IVF hösten 2017

Hej!

Min man och jag står i kö för att starta IVF till hösten. Förhoppningen är att vara i gång i september. Är det någon mer här som ska börja på samma resa? Det vore roligt att följas åt och dela erfarenheter och tankar. 

Jag har tappat räkningen på vilket försök vi är på nu men vi har nog cirka 18 misslyckade försök bakom oss. Vi längtar mycket och hoppas att det nu äntligen ska bli ett barn. 

• Svar på tråden Vi som börjar med IVF hösten 2017
  • Mira6
    Pigall skrev 2017-09-15 22:36:43 följande:

Ruvardag 11 och bruna flytningar och mensvärk idag:( samma dag som jag ska ha mens i vanlig cykel. Så det är i princip kört. Hade även nattsvettningar och extrem ledsnadskänsla innan det började vilket jag alltid får innan mens. Det enda positiva med att den kom så tidigt är väl att nästa försök inte behöver dröja så länge. Känner mig helt förkrossad idag även om jag var förberedd på det.

Förstår dig precis :( men än e det inte helt säkert vi håller tummarna
  • galadriel80

Hej, min sambo kanske inte kan följa med på måndag när det är återföringsdag av befruktat ägg..inte alls kul, men ibland är det svårt att få ihop vardagen. Någon mer som varit med om det? Är det ok att gå dit själv eller måste båda vara med kanske?

Kram

• BinniBoo
    galadriel80 skrev 2017-09-16 00:32:41 följande:

Hej, min sambo kanske inte kan följa med på måndag när det är återföringsdag av befruktat ägg..inte alls kul, men ibland är det svårt att få ihop vardagen. Någon mer som varit med om det? Är det ok att gå dit själv eller måste båda vara med kanske?

Kram

Min sambo var inte med vid återförenadet av sonen då han var tvungen att jobba. Hade en tjejkompis med mig då det självklart krockade med att jag jobbade på hundutställning den dagen plus behövde någon som ställde ut min hund så hon ställde ut min hund och jag jobbade sen åkte vi raka spåret till mottagningen. Så sambon behöver inte följa med då han är klar ????
    (¯`°?.¸ ♥ Alexander 080219 Oscar 150819 ♥¸.?°´¯)
  • BinniBoo

Jag har glömt att fråga när själva insättningen kommer att ske och kommer inte ihåg hur det var när sonen blev till.. nu ska vi ju sätta in ett fryst embryo vilket vi inte gjort tidigare heller. Efter hur många dagar brukar återinförandet vara från man har fått utslag på ägglossningstestet?

• BinniBoo
    BinniBoo skrev 2017-09-16 05:54:16 följande:

Min sambo var inte med vid återförenadet av sonen då han var tvungen att jobba. Hade en tjejkompis med mig då det självklart krockade med att jag jobbade på hundutställning den dagen plus behövde någon som ställde ut min hund så hon ställde ut min hund och jag jobbade sen åkte vi raka spåret till mottagningen. Så sambon behöver inte följa med då han är klar ????

Oj då. Skulle vara en smilegubbe inte en massa frågetecken
  • jamka
    Mira6 skrev 2017-09-15 21:18:24 följande:

Tack snälla :)

Ja resan har varit lång och att man fortfarande orkar men man vill ju sä gärna.

nä ingen förklaring allt ser bra ut har gjort från hela börja, förra året när vi gjorde om alla testerna så har mitt amh värde sjunkit till 0,9 men har läst en del om det o många skrivit att dem blivit gravida med amh 0,6

Dom sa att det kan va att man blir äldre, fyller 33 i november.

Jag har blivit gravid i somras med amh 0,3 men fick mf v.8.
  • Anki7

Amh är bara ett värde som mäter mängden ägg som finns kvar. Så chansen är större om man har många men samtidigt är ju inte mängden utan kvalitén det viktigaste. Det behövs ju bara ett enda bra ägg för att det ska bli ett barn till slut =) Så ge inte upp hoppet!

• Mira6
    galadriel80 skrev 2017-09-16 00:32:41 följande:

Kram

Det ska inte vara några problem. Jag har varit på återföring själv en gång då han inte kunde få ledigt och det gick jätte bra ????????
  • Mira6
    jamka skrev 2017-09-16 06:48:51 följande:

Jag har blivit gravid i somras med amh 0,3 men fick mf v.8.

Tråkigt att höra om mf :(

Ja så det ska nog inte glra så mycket om man har lågt amh.
  • Louiice

Ni som vet era värden har ni frågat själva eller har de bara berättat?
    Jag vet inga värden men har aldrig frågat heller????

Svar på tråden Vi som börjar med IVF hösten 2017