• stellanocte

Vi som börjar med IVF hösten 2017

Hej!

Min man och jag står i kö för att starta IVF till hösten. Förhoppningen är att vara i gång i september. Är det någon mer här som ska börja på samma resa? Det vore roligt att följas åt och dela erfarenheter och tankar. 

Jag har tappat räkningen på vilket försök vi är på nu men vi har nog cirka 18 misslyckade försök bakom oss. Vi längtar mycket och hoppas att det nu äntligen ska bli ett barn. 

• Svar på tråden Vi som börjar med IVF hösten 2017
  • Titikaka
    soofa skrev 2017-09-15 16:25:08 följande:

Enligt vår klinik tror jag att man ska fortsätta i alla fall i 30 dagar till efter positivt gravtest.

Söndag skrev 2017-09-15 16:30:10 följande:

Med sonen slutade jag direkt vid plus :) han sitter i baksätet nu!

Nube skrev 2017-09-15 18:30:57 följande:

Efter plus fortsatte jag tills vul.

Jag undrar varför så olika besked
  • Nube

Väntrummet: 

*Ellencassandra 

*Plommonstop börjar med sprutor i nästa cykel, troligtvis i slutet av sept 

*Stellanocte 

*Ariellan 

*EmmaJakobsen 

*EmmaB1988 

*Martina79, startar IVF oktober 

*Jamka, startar vid nästa mens

*Lizziefalk, börjar spraya 2/10

- Sprayar: 

*Hanna8911

- Sprutar: 

*Lexiefer, bemfola 

*Tiinuli, menopur 13/9

*AnnaMaria83, bemfola sedan 11/9, vul 18/9

*Ingabarnän, gonalf sedan 10/9

*Waldesten16, menopur från 14/9

- Väntar på ÄP/ET/FET: 

*CazaAzur, FET nr 1 (IVF nr2) v. 36 ostimulerad 

* soofa, FET nr. 1 i oktober/november 

*Bonniboom, FET v. 38 ostimulerad 

*Galadriel80, äggplock 18/9

*Anki7, äggplock 19/9

*Mira6, äggplock 18/9

- Ruvar: 

*Mjbo TD 16/9 

*Hösten84, TD 17/9 

*Matildas84, TD 18/9 

*Mm79, TD 19/9 

*Pigall, TD 20/9 

*Emz4, TD 22/9 

*Madeeleenee, 26/9

*Louiice

*Söndag, TD 3/10

*Bonnamoran, TD 2/10

*Nube, TD 3/10

- Gravid 

* ijo (2:a återföringen), väntar på vul 28/9 

* becccss (1:a återföringen), vul 25/9

*Titikaka (1:a återföringen), vul 2/10

• Titikaka
    Mira6 skrev 2017-09-15 20:53:26 följande:

Hej alla!

Läst era inlägg o måste säga vilka kämpar ni är ????????

Grattis till er alla med positiva resultat ????

Själv så hoppas jag på femte gången gilt, äggplock på måndag så nuhåller vi alla tummar o tår ????

Jag o min sambo har försökt i 6 år att bli gravida, fösta Ivf gjorde vi 2012 ett år efter vi fösökt själva.

Man har samlat lite krafter nu efter ett års uppehåll och hoppas på det bästa, vet inte om jag orkar med en till misslyckande.

Jösses vilken lång resa. Vad starka ni är, underbart! Vi håller alla tummarna :) Finns det någon slags förklaring för detta?
  • Mira6
    AnnaMaria83 skrev 2017-09-15 21:03:17 följande:

Åh håller tummar och tår för er att det fungerar den här gången för er!

Tack snälla :)

Hoppas på det bästa för oss alla som går igenom detta
  • Mira6
    AnnaMaria83 skrev 2017-09-15 20:02:19 följande:

Hej! Tog första orgalutransprutan idag och fick genast en lokal allergisk reaktion med svullnad, rodnad och klåda. Läste att svullnad/rodnad är vanligt. Fler som fått likadant?

Det kliade efter cetrocide( ersättning för orgaluyran ) tog min sista idag o känner fortfarande av det
  • Madeeleenee
    Titikaka skrev 2017-09-15 21:05:48 följande:

Jag undrar varför så olika besked

Frågade om det, är man under 40 och har bra värden annars behöver man inte ta längre än till plus. Så sa de till mig i Falun iaf när jag frågade.
  • Mira6
    Titikaka skrev 2017-09-15 21:09:14 följande:

Jösses vilken lång resa. Vad starka ni är, underbart! Vi håller alla tummarna :) Finns det någon slags förklaring för detta?

Tack snälla :)

Ja resan har varit lång och att man fortfarande orkar men man vill ju sä gärna.

nä ingen förklaring allt ser bra ut har gjort från hela börja, förra året när vi gjorde om alla testerna så har mitt amh värde sjunkit till 0,9 men har läst en del om det o många skrivit att dem blivit gravida med amh 0,6

Dom sa att det kan va att man blir äldre, fyller 33 i november.
  • Pigall

Ruvardag 11 och bruna flytningar och mensvärk idag:( samma dag som jag ska ha mens i vanlig cykel. Så det är i princip kört. Hade även nattsvettningar och extrem ledsnadskänsla innan det började vilket jag alltid får innan mens. Det enda positiva med att den kom så tidigt är väl att nästa försök inte behöver dröja så länge. Känner mig helt förkrossad idag även om jag var förberedd på det.

• hösten84
    Nube skrev 2017-09-15 18:30:57 följande:
    Efter plus fortsatte jag tills vul.
    Mina lutinus tog slut idag, två dagar innan TD, ringde och frågade om det då många verkar ta längre, men de sa att det var standard på alla kliniker i sverige att ta två veckor efter insättning. Så jag får väl acceptera att d e så.. Hade läst ngt om att det ibland är lutinus som skjuter upp mensen och att den kommer när man slutar, så nu är jag lite orolig. Har ju börjat hoppas att det blir ett plus på söndag :)
Svar på tråden Vi som börjar med IVF hösten 2017