• stellanocte

Vi som börjar med IVF hösten 2017

Hej!

Min man och jag står i kö för att starta IVF till hösten. Förhoppningen är att vara i gång i september. Är det någon mer här som ska börja på samma resa? Det vore roligt att följas åt och dela erfarenheter och tankar. 

Jag har tappat räkningen på vilket försök vi är på nu men vi har nog cirka 18 misslyckade försök bakom oss. Vi längtar mycket och hoppas att det nu äntligen ska bli ett barn. 

• Svar på tråden Vi som börjar med IVF hösten 2017
  • Tesora
    Mira6 skrev 2017-09-28 06:42:39 följande:

Hej!

Måste bara fråga såg att du skrev om pergotime, jag har hört om den metoden oxå men jur går man tillväga där? Det e oxå nån slags behandling med tabletter eller?

Aa asså först åt jag primolut nor eftersom att jag inte har mens. Sen när jag fick den på 5e mensdagen tror jag att det var åt jag pergotime två tabletter. Sen går man till gyn och kollar om man får ägglossning och sen säger dom till när man ska ligga. Testade även att göra samma fast istället för pergotime så tog jag Letrezol.
  • Tesora
    hanna8911 skrev 2017-09-28 08:56:49 följande:

Vad härligt att det räckte förra gången! Jag testade med Letrozole men blev inget så nu kör vi det här istället! Håller tummarna för oss! När har du första Vul?

Aa verkligen tack detsamma :)

Jag ska dit på tisdag SJ då?
  • Mira6
    Tesora skrev 2017-09-28 19:18:19 följande:

Aa asså först åt jag primolut nor eftersom att jag inte har mens. Sen när jag fick den på 5e mensdagen tror jag att det var åt jag pergotime två tabletter. Sen går man till gyn och kollar om man får ägglossning och sen säger dom till när man ska ligga. Testade även att göra samma fast istället för pergotime så tog jag Letrezol.

Jaha okej, har hört bra om pergotime med så det e mer då om man inte har regeöbunden mens o ägglossning om jag förstått det rätt
  • ijo
    jamka skrev 2017-09-28 14:17:46 följande:

Grattis! Vad underbart! Var det ditt första IVF?

Tusen tack! :) Det var första ivf men andra återföringen. Den här gången gjorde vi frysåterföring :)
  • ijo
    Nube skrev 2017-09-28 17:26:39 följande:

Stort grattis!!

Tusen tack! Håller tummarna så mycket att du får ett fint plus när du vågar dig på att testa :) :)
  • Mira6
    Nube skrev 2017-09-28 11:58:18 följande:

Hoppas att mensvärken betyder nåt gott! Jag har inte fått mensen än trots att jag tyckt flera dagar att den ska börja. Annars mår jag bra men är tröttare på kvällarna men det kan också bero på att det har blivit mörkare. Tycker att jag mår lite illa från och till men kan också vara inbillning.

Ska du testa innan måndag då?

Ja jag hoppas det, kände samma idag o nu litegrann oxå men annars e allt som vanligt.

När va det du skulle ha mens e det idag? Har fu bestämt om du ska testa imorgon? Håller tummarna för dig.

Jag kommer nog testa lördag el söndag e så sugen på det får se bara så jag vågar man e lite rädd som

Du skrev innan att det blir negativt
  • ijo
    Becccss skrev 2017-09-28 18:46:23 följande:

Grattis ijo, helt fantastiskt! Jag frågade om missfallsrisken nu efter att man sett att allt ser bra ut och läkaren sa att den är lika liten som efter vecka 12 nu och att vi kunde slappna av. Det kan såklart hända men det kändes ändå skönt att höra <3

Tusen tack och grattis själv <3 Min läkare sa att missfallsrisken fortfarande är ökad fram till efter vecka 12. Men hoppas mer på att din har rätt :) Och hoppas att vi båda får behålla dom små <3 Tar en dag i taget!
  • Areeya

Hej, hoppar också in här.

Jag väntar på att sätta tillbaka embryo nu. Äggplockningen var i tisdags. Söndag är det dags om något/några av de fem befruktade äggen klarar sig till fem dagar.

Denna gång är vårt 3:e försök med ivf. Med första ET, 2-dagars odling blev jag gravid men det slutade med MA v. 10. Andra gången med FET, blastocyst blev jag också gravid men det var ofostrig graviditet. Obegripit!

Jag blev till och med spontant gravid en gång som slutade med missfall v. 10 innan vi satt igång med ivf.

Enligt vår läkare är det äggkvalite som spelar jättestor roll i vårt fall även om alla värde är bra, mycket bra för mkn ålder, 44 år nu.

Nu sitter vi här och räknar alla sekunder som går. Jag blir orolig varje gång när min telefon ringer. Hur kommer vi klara oss om det inte blir nåt kvar till insättning? Oroliga och nervösa är vi nu.

• jamka
    Areeya skrev 2017-09-28 21:04:08 följande:

Hej, hoppar också in här.

Jag väntar på att sätta tillbaka embryo nu. Äggplockningen var i tisdags. Söndag är det dags om något/några av de fem befruktade äggen klarar sig till fem dagar.

Denna gång är vårt 3:e försök med ivf. Med första ET, 2-dagars odling blev jag gravid men det slutade med MA v. 10. Andra gången med FET, blastocyst blev jag också gravid men det var ofostrig graviditet. Obegripit!

Jag blev till och med spontant gravid en gång som slutade med missfall v. 10 innan vi satt igång med ivf.

Enligt vår läkare är det äggkvalite som spelar jättestor roll i vårt fall även om alla värde är bra, mycket bra för mkn ålder, 44 år nu.

Nu sitter vi här och räknar alla sekunder som går. Jag blir orolig varje gång när min telefon ringer. Hur kommer vi klara oss om det inte blir nåt kvar till insättning? Oroliga och nervösa är vi nu.

Jag är 40 år gammal och har äggreserv på 0,3 , av mina fem graviditeter bara en resultade i barnet. Har du några barn? Hoppas att de befruktade äggen klarar sig tills på söndag, håller tummarna att det går vägen för dig.
  • Becccss
    Nube skrev 2017-09-28 18:50:37 följande:
    Fantastiskt, Grattis! Och tack :)
    Tack så mycket <3
Svar på tråden Vi som börjar med IVF hösten 2017