• stellanocte

Vi som börjar med IVF hösten 2017

Hej!

Min man och jag står i kö för att starta IVF till hösten. Förhoppningen är att vara i gång i september. Är det någon mer här som ska börja på samma resa? Det vore roligt att följas åt och dela erfarenheter och tankar. 

Jag har tappat räkningen på vilket försök vi är på nu men vi har nog cirka 18 misslyckade försök bakom oss. Vi längtar mycket och hoppas att det nu äntligen ska bli ett barn. 

• Svar på tråden Vi som börjar med IVF hösten 2017
  • MollyB
    Nube skrev 2017-09-28 13:58:21 följande:

Ja, klart att du ska vara med också :) Tack så mycket! Lycka till dig med nu inför IVF :) Hur känns det? Har du barn sedan tidigare?

Tack snälla :) Det känns bra att vara igång! Varit lite struligt då jag inte fick mens av provera (har PCOS) men det löste sig tillslut. Inga barn sedan tidigare och inte provat någon annan stimulering. Har du barn sedan innan? Har ni försökt länge?
  • Nube
    MollyB skrev 2017-09-28 15:19:48 följande:

Tack snälla :) Det känns bra att vara igång! Varit lite struligt då jag inte fick mens av provera (har PCOS) men det löste sig tillslut. Inga barn sedan tidigare och inte provat någon annan stimulering. Har du barn sedan innan? Har ni försökt länge?

Vi har inga barn heller så jag hoppas att det går bra nu! Vi har försökt 2 år nu och detta är IVF nr 2. Blev gravid sist men det var en ofostrig graviditet och missfall då.. så om jag plussar nu kommer jag vara orolig så klart om det händer igen men men inger som jag kan styra över.

Ja, kul att ni är igång nu! När man väl börjar går tiden rätt fort men ni under ruvningen går den så sakta ;)
  • Nube
    ijo skrev 2017-09-28 14:08:47 följande:

Idag fick vi se en liten med tickande hjärta som rörde på sig <3 Helt sjukt overkligt! Något jag aldrig trodde jag skulle få se. Går in i vecka 10 imorgon så har ju några kritiska veckor kvar. Hoppas så att den vill stanna <3

Stort grattis!!
  • Becccss
    Nube skrev 2017-09-28 13:27:03 följande:

Ijo och Becccss hur har era vul gått? Hoppas allt är bra!

Det gick bra tack, vi fick se en liten mini med ett hjärta som slog och som var i rätt storlek så det känns helt underbart <3 håller tummarna för dig!
  • Becccss
    ijo skrev 2017-09-28 14:08:47 följande:
    Idag fick vi se en liten med tickande hjärta som rörde på sig <3 Helt sjukt overkligt! Något jag aldrig trodde jag skulle få se. Går in i vecka 10 imorgon så har ju några kritiska veckor kvar. Hoppas så att den vill stanna <3
    Grattis ijo, helt fantastiskt! Jag frågade om missfallsrisken nu efter att man sett att allt ser bra ut och läkaren sa att den är lika liten som efter vecka 12 nu och att vi kunde slappna av. Det kan såklart hända men det kändes ändå skönt att höra <3
  • Nube
    Becccss skrev 2017-09-28 18:41:53 följande:

Det gick bra tack, vi fick se en liten mini med ett hjärta som slog och som var i rätt storlek så det känns helt underbart <3 håller tummarna för dig!

Fantastiskt, Grattis! Och tack :)
  • jamka
    Becccss skrev 2017-09-28 18:41:53 följande:

Grattis och lycka till!
  • jamka
    Becccss skrev 2017-09-28 18:46:23 följande:

Grattis ijo, helt fantastiskt! Jag frågade om missfallsrisken nu efter att man sett att allt ser bra ut och läkaren sa att den är lika liten som efter vecka 12 nu och att vi kunde slappna av. Det kan såklart hända men det kändes ändå skönt att höra <3

Vad skönt det låter att risken är lika liten som efter vecka 12. Jag är dock lite tveksam eftersom av mina fyra missfall fick jag se rätt storlek och slående hjärta i v.7 vid två graviditeter men två veckor senare stannade graviditeten av. Hoppas att jag är ett undantag och att sånt här händer sällan vid ivf. Håller tummarna att vi får våra efterlängtade barn nästa sommar????
  • Jakagal

Kanske knäpp fråga. Men nån kanske har någon liknande erfarenhet.

Jag har igår och idag upplevt att jag luktar konstigt, typ lite äckligt, hela jag liksom. Jag har normalt nästintill inget luktsinne så kan inte riktigt säga hur eller vad som jag tycker det luktar. Jag har bett min man lukta på mig otaliga gånger dessa två dagar. Men han känner ingenting. Jodå, han vågar svara ärligt, eftersom jag ofta ber honom kolla om något eller jag luktar konstigt eftersom han vet att jag inte känner något själv. Haha!

Upplever att jag inte får bort lukten med varken dusch, tvätt, tandborstning osv.

Va är det för knäpp inbillning jag har? :p

Jag är på ruvdag 4 med ett 2 dagars odlar embryo. Så antar och känner själv att det skulle vara för tidigt att försöka kalla det något eventuellt gravsymptom.

Svar på tråden Vi som börjar med IVF hösten 2017