• stellanocte

Vi som börjar med IVF hösten 2017

Hej!

Min man och jag står i kö för att starta IVF till hösten. Förhoppningen är att vara i gång i september. Är det någon mer här som ska börja på samma resa? Det vore roligt att följas åt och dela erfarenheter och tankar. 

Jag har tappat räkningen på vilket försök vi är på nu men vi har nog cirka 18 misslyckade försök bakom oss. Vi längtar mycket och hoppas att det nu äntligen ska bli ett barn. 

• Svar på tråden Vi som börjar med IVF hösten 2017
  • Nube

Väntrummet: 

*Ellencassandra 

*Plommonstop börjar med sprutor i nästa cykel, troligtvis i slutet av sept 

*Stellanocte 

*Ariellan 

*EmmaJakobsen 

*EmmaB1988 

*Martina79, startar IVF oktober 

*Lizziefalk, börjar spraya 2/10

*ivfbebis - försök nr 2 slutet på okt 

*Västerås

*Pigall

- Sprayar: 

*EllieTeodora, synarela

- Sprutar: 

*Waldesten16, menopur från 14/9

*Jamka, menopur från 21/9, vul 29/9

*Älvan, bemfola från 25/9, vul 29/9

*Hanna8911, menopur från 27/9

*Tesora, menopur från 27/9

- Väntar på ÄP/ET/FET: 

*CazaAzur, FET nr 1 (IVF nr2)

* soofa, FET nr. 1 i oktober/november 

*Bonniboom, FET ostimulerad

*Tiinuli, ET 1/10

*AnnaMaria83, ET 27/9

*Emsoff, äggplock 29/9

*Stfr83, FET n.2

*Ingabarnän

- Ruvar:

*Galadriel80, TD 29/9

*Bli3ifamiljen, TD 29/9

*Söndag, TD 1/10

*Bonnamoran, TD 2/10

*Nube, TD 3/10

*Mira6, TD 6/10

* Anki7, TD 7/10

*Jakagal, TD 10/10

- Gravid 

* ijo (2:a återföringen), väntar på vul 28/9 

* becccss (1:a återföringen)

*Titikaka (1:a återföringen), vul 2/10

*Mm79

*Lexiefer

*Louiice

*Elise39

• lyckobubblor
    Tiinuli skrev 2017-09-27 12:51:00 följande:
    Tackar :)
    Dem ringde nu på morgonen och 7 ägg blev befruktade och återföring på söndag :)
    Grattis, vad spännande! Är det första gången för dig?
  • lyckobubblor
    Nube skrev 2017-09-26 22:07:12 följande:
    Det låter som att du ska göra korta protokollet. Allt är nytt när man börjar med IVF men ganska snart lär man sig vad allt innebär :)

Tack! Jag går in i ruvardag 12 imorgon och har officiell testdag nästa tisdag. Ja det var hemskt förra gången, allt gick bra men sen på första vul konstaterades en ofostrig graviditet. Började sen blöda två veckor efter det.. men hoppas att ingen av oss här behöver uppleva det!
    Aha, tack! Korta programmet då. Ja, lärde mig många uttryck igår när jag läste genom tråden. I början var det massor jag inte förstod men det mesta klarnade efter hand.

Kraaaam
  • jamka
    Tesora skrev 2017-09-27 15:49:56 följande:

Äntligen fick min mens igår så ikväll ska jag ta första sprutan menopur

Vad bra! Jag tog min första i torsdags.Lycka till:)
  • lyckobubblor

Har ni några tips, husmorstips eller så, på hur man själv kan ge kroppen de bästa förutsättningarna för att det ska ta sig? När vi ändå lägger så mycket pengar på det här så vill man ju få de bästa förutsättningarna liksom. Jag har börjat minska ner på kaffet nu redan. Där krävs mest ansträngning tror jag ;)

• AnnaMaria83

Nu är vi hemma efter en lång dag. Gjort ET som gick bra. Sa till läkaren att jag inte mått så bra igår och att magen varit väldigt svullen. Bättre idag men inte bra. Hon såg med ultraljudet art det fanns en del vätska i buken så det var inte så konstigt att jag mått dåligt. Eftersom jag mår bättre idag valde de att återföra vår lilla blastocyst :) jag ska vara väldigt vaksam bara så att jag inte samlar på mig mer vätska. Vi fick ut 11 ägg vid ÄP och sju levde idag, ett fick vi tillbaka och tre hade de fryst. De resterande tre skulle få en andra chans att växa ikapp så får vi se hur det artar sig. Vi fick testdag den 13 :)

• hanna8911
    EllieTeodora skrev 2017-09-27 08:56:37 följande:

Hej :) 

Äntligen hittar man några man kan prata med angående denna resa.

Vi har påbörjat vår  IVF-resa nu den 12e september efter en lång väg med sjukhuset (massa krångel, hån från sjuksköterskor och borttappade prover med mera). Vi går nu istället direkt via Carl von Linné klinken i Uppsala och går nu in på dag 16 med Synarela nässpray. 

Någon som är i liknande sits? Min mens har ännu inte kommit igång än så har fortfarande inte fått börjat med injektionerna.

Styrkekramar till alla er som går igenom denna resa. 

Hej och välkommen! Vi är ganska lika! Jag har sprayat med Suprecur sedan den 8/9 och fick mens förra onsdagen så ikväll börjar jag med injektionerna! Min första ivf här! Jag mådde okej på sprayet, bara precis innan mensen var jag väldigt nere!
  • hanna8911
    Tesora skrev 2017-09-27 15:49:56 följande:

Äntligen fick min mens igår så ikväll ska jag ta första sprutan menopur

Då börjar vi samtidigt! Jag börjar med 150 ir Menopur ikväll!
  • Tesora
    jamka skrev 2017-09-27 17:32:47 följande:

Vad bra! Jag tog min första i torsdags.Lycka till:)

Tack spännande. Hur har du mått?
  • jamka
    Tesora skrev 2017-09-27 19:03:54 följande:
    Tack spännande. Hur har du mått?
    Jag mår tyvärr inget vidare, mycket trött, deppig och även att ta sprutor gör så ont på mig:( Men men, det är bara att stå ut.
Svar på tråden Vi som börjar med IVF hösten 2017