• stellanocte

Vi som börjar med IVF hösten 2017

Hej!

Min man och jag står i kö för att starta IVF till hösten. Förhoppningen är att vara i gång i september. Är det någon mer här som ska börja på samma resa? Det vore roligt att följas åt och dela erfarenheter och tankar. 

Jag har tappat räkningen på vilket försök vi är på nu men vi har nog cirka 18 misslyckade försök bakom oss. Vi längtar mycket och hoppas att det nu äntligen ska bli ett barn. 

• Svar på tråden Vi som börjar med IVF hösten 2017
  • Tiinuli
    lyckobubblor skrev 2017-09-27 17:12:01 följande:
    Grattis, vad spännande! Är det första gången för dig?
    Tack :)
    Ja det är första gången så har varit spännande och nervöst :)
    Hoppas hoppas detta är första och sista gången :)
    Känslorna går upp och ner, ena stunden tänker att är redan gravid och allting kommer gå bra och andra stunden känns allt hopplöst och tänker att kommer aldrig lyckas...

Hur är det för dig? Var i ivf befinner du dig?
  • MollyB

Hej! Jag har följt tråden ett litet tag och vill gärna hoppa in med er. Jag började med min första spruta idag, gonal-f. Var ganska nervös men det gick över förväntan. Vore kul att följas åt och dela tankar och erfarenheter! Kram

• Tesora
    hanna8911 skrev 2017-09-27 22:00:53 följande:

Då kan vi följas åt! Finns det någon förklaring till varför ni gör ivf? Jag har själv pco vilket troligtvis är anledningen till varför det inte gått för oss hittills. Jag har den ute!

Jag har PCOS, så det är därför men lyckades få ett barn med pergotime men den här gången har det inte fungerat.
  • Mira6
    Tesora skrev 2017-09-28 00:01:37 följande:

Jag har PCOS, så det är därför men lyckades få ett barn med pergotime men den här gången har det inte fungerat.

Hej!

Måste bara fråga såg att du skrev om pergotime, jag har hört om den metoden oxå men jur går man tillväga där? Det e oxå nån slags behandling med tabletter eller?
  • waldesten16

Äntligen har jag fått tid till äggplock, det blir på måndag den 2 oktober och ev. återföring den 4 oktober. Är inne på sprutdag 15 och vill bara att det ska vara över, mår så dåligt av sprutorna.

Nu hoppas jag bara att det finns ägg i mina äggblåsor så det inte blir som sist för mig, inga ägg alls. Men de har sagt att den chansen är liten men oron finns där.

• Bonnamoran

Rd13 igår och fick mens på kvällen. Hade fått lite 'färg' på stickan sedan ett dygn innan det och hade väl hoppats att det skulle stanna av. Nu är det ingen tvekan om att Det är kört och vår ivf-saga är slut för den här gången. TD på måndag men det känns otroligt onödigt att slösa en sticka på det. Får se om jag orkar ringa kliniken idag..

• Tiinuli
    waldesten16 skrev 2017-09-28 07:18:54 följande:

Äntligen har jag fått tid till äggplock, det blir på måndag den 2 oktober och ev. återföring den 4 oktober. Är inne på sprutdag 15 och vill bara att det ska vara över, mår så dåligt av sprutorna.

Nu hoppas jag bara att det finns ägg i mina äggblåsor så det inte blir som sist för mig, inga ägg alls. Men de har sagt att den chansen är liten men oron finns där.

Lycka till nu :) det kommer att Gå fint!

Hur såg det ut på förra vul? Jag undrar vad är det som gör att tex jag fick börja menopur 225 och du lägre? Jag menar med den lägre dosen hade kanske inte jag ens fått några ägg?

Äggplocket var verkligen smärtfritt och alla på kliniken va helt underbara. Vi ska tillbaka på söndag :)
    Snart ruvar vi !
  • Söndag
    Bonnamoran skrev 2017-09-28 08:39:53 följande:

Rd13 igår och fick mens på kvällen. Hade fått lite 'färg' på stickan sedan ett dygn innan det och hade väl hoppats att det skulle stanna av. Nu är det ingen tvekan om att Det är kört och vår ivf-saga är slut för den här gången. TD på måndag men det känns otroligt onödigt att slösa en sticka på det. Får se om jag orkar ringa kliniken idag..

Samma här :(
  • hanna8911
    Tesora skrev 2017-09-28 00:01:37 följande:

Vad härligt att det räckte förra gången! Jag testade med Letrozole men blev inget så nu kör vi det här istället! Håller tummarna för oss! När har du första Vul?
  • Nube
    Söndag skrev 2017-09-28 08:54:29 följande:

Samma här :(

Nej, är det sant? Vad tråkigt! Har du ändå testat eller ska du göra det?
Svar på tråden Vi som börjar med IVF hösten 2017