• stellanocte

Vi som börjar med IVF hösten 2017

Hej!

Min man och jag står i kö för att starta IVF till hösten. Förhoppningen är att vara i gång i september. Är det någon mer här som ska börja på samma resa? Det vore roligt att följas åt och dela erfarenheter och tankar. 

Jag har tappat räkningen på vilket försök vi är på nu men vi har nog cirka 18 misslyckade försök bakom oss. Vi längtar mycket och hoppas att det nu äntligen ska bli ett barn. 

• Svar på tråden Vi som börjar med IVF hösten 2017
  • Nube

Väntrummet: 

*Ellencassandra 

*Stellanocte 

*Ariellan 

*EmmaJakobsen 

*EmmaB1988 

*Martina79, startar IVF oktober 

*Lizziefalk, börjar spraya 2/10

*ivfbebis - försök nr 2 slutet på okt 

*Västerås

*Pigall

*Lyckobubblor

*LeNe14

*Zuces

- Sprayar: 

*EllieTeodora, synarela

- Sprutar: 

*Älvan, bemfola från 25/9

*Hanna8911, menopur från 27/9

*Tesora, menopur från 27/9

*MollyB, gonal-f från 27/9

- Väntar på ÄP/ET/FET: 

*CazaAzur, FET nr 1 (IVF nr2)

* soofa, FET nr. 1 i oktober/november 

*Bonniboom, FET ostimulerad

*Stfr83, FET n.2

*Ingabarnän

*Waldesten16

*Jamka, ET 5/10

*Plommonstop, äggplock 4/10

- Ruvar:

*Londonivf, TD 5/10

*Mira6, TD 6/10

* Anki7, TD 7/10

*Jakagal, TD 10/10

*Ackja TD 11/10

*AnnaMaria83, TD 13/10

*Tiinuli, TD 14/10

*Areeya, TD 14/10

*Emsoff, TD 20/10

- Gravid 

* ijo (2:a återföringen)

* becccss (1:a återföringen)

*Titikaka (1:a återföringen), vul 2/10

*Mm79, vul 12/10

*Lexiefer

*Louiice

*Elise39, vul 25/10

*Galadriel80, vul 19/10

*Nube (1:a återföring, IVF nr. 2)

• waldesten16
    jamka skrev 2017-10-03 11:48:44 följande:
    Jag fick 3 ägg men sedan kom sjuksköterska till oss och sa att det blev bara två som de kan använda. Och att om de klarar sig så kan jag även få båda två tillbaka, om de ska vara likvärdiga (detta pga. att jag redan har haft 4 missfall, det senaste med tvillingar i somras) Jag har äggreserv på bara 0,3 så min läkare sa till mig innan att det kan bli mellan två och fyra ägg för att ivf skulle vara möjlig för mig.

Äggplocket gick mycket bra för mig. Det stack till bara en gång i början men sedan gjorde det inte ont och inte så mycket efteråt heller. När jag kom hem tog jag en stark Alvedon och sedan var det ok med det.

Själva besöket på Fertilitetscentrum i Göteborg var en trevlig upplevelse om man inte räknar att sjuksköterska Eva inte kunde hitta var hon kan sticka mig på min arm för morfin så nu är jag öm både på händerna och  armarna efter att hon hade stuckit mig fyra gånger innan hon hittade rätt. Jag är lite svårstucken men det här har varit ett överdriv:(
    Håller tummarna att de klarar sig till återföringen och att det går vägen denna gången. Jag trodde inte de återförde två samtidigt, är det p.g.a. av dina omständigheter som de gör det?
  • waldesten16
    Mm79 skrev 2017-10-03 13:09:03 följande:
    Grattis för så många ägg! Hoppas det blir fina embryon nu då. :)

Äggplocket verkar vara så himla olika från person till person. Dem flesta här inne tycker att det är bara lite obehagligt. Mitt ÄP däremot var inte kul. Alls. Vet inte om det var pga jag var jätteöm på ena sidan eller om smärtstillande inte har verkat, men jag haft fruktansvärt ont. Kanske borde ha skrikit av smärta, istället hade jag bara bitit ihop och till följd av det, nästan svimmat Läkaren var inte direkt lyhörd heller, om man säger så.... Så jag förstår vad du har gått igenom.

Men hoppas inga fler ÄP, då av mina 11 ägg blev det bara 2 fungerande embryon: en som växer i mig nu, och en till i frysen.
    Nä förra gången var det inte alls så här jobbigt. Då mådde jag mycket bättre och inte alls lika påverkad. Stackars dig som inte hade en bra läkare, min var gullig och pratade mig igenom hela ingreppet.

Har inte fått något samtal idag så det betyder att någon av äggen har blivit befruktade. Ska vara på kliniken i morgon kl. 13:00 för återföringen. Hoppas hoppas det går vägen för oss denna gången!
  • Elise39

Hej!

I vilken vecka fick ni tid för VUL?

Jag hade ÄP 11 september och VUL 25 oktober. Känns så sent...

• jamka
    waldesten16 skrev 2017-10-03 17:16:44 följande:
    Håller tummarna att de klarar sig till återföringen och att det går vägen denna gången. Jag trodde inte de återförde två samtidigt, är det p.g.a. av dina omständigheter som de gör det?
    Ja, och det var vårt önskemål, vi har alltid velat ha tvillingar.
  • jamka
    waldesten16 skrev 2017-10-03 17:19:39 följande:
    Nä förra gången var det inte alls så här jobbigt. Då mådde jag mycket bättre och inte alls lika påverkad. Stackars dig som inte hade en bra läkare, min var gullig och pratade mig igenom hela ingreppet.

Har inte fått något samtal idag så det betyder att någon av äggen har blivit befruktade. Ska vara på kliniken i morgon kl. 13:00 för återföringen. Hoppas hoppas det går vägen för oss denna gången!
    Vi ska vara på kliniken på torsdag kl. 13.30. och är också orolig att de ringer och säger att det är kört. Lycka till imorgon:) 

• hanna8911
    londonivf skrev 2017-10-03 07:51:24 följande:

Hej. Jag har hög dos (375) på mina sprutor och får ändå spruta i 10-12 dagar varje gång. Enda gången jag fått avbryta var första besöket på nya kliniken, då hade de ordinerat för låg dos så min kropp svarade knappt alls. Håller i övrig med Pigall i hennes svar. Lycka till.

Tack för din input! Är nog bara nojig och vill att det ska gå till äp denna gången!
  • hanna8911
    MollyB skrev 2017-10-03 10:15:34 följande:

Hej! Har du fått återkoppling från RMC? Jag var på mitt första VUL idag! Ska fortsätta med samma doser och tillbaka på fredag. Håller tummarna för oss!

Ja jag var på vul igår. 10 st blåsor men bar 5-7 mm hittills så hoppas verkligen de växer på sig till torsdag då jag ska på vul och prover igen! Vad skönt!! De ringde om dos innan när jag var på jobbet, var helt säker på att hon sa 200 ie, återupprepade det 2 gånger men när jag kommer hem så finns ju egentligen inte 200 ie på sprutan! Någon annan som fått en sådan ordination?
  • Nube
    Elise39 skrev 2017-10-03 17:27:31 följande:

Hej!

I vilken vecka fick ni tid för VUL?

Jag hade ÄP 11 september och VUL 25 oktober. Känns så sent...

Vet inte om frågan var till mig men jag svarar ändå :)

Jag fick också tid för vul den 25 oktober! Och jag hade äp 12 september.. nu blir det tre långa veckor att vänta. Jag ska fortsätta med lutinus fram till vul.
Svar på tråden Vi som börjar med IVF hösten 2017