• stellanocte

Vi som börjar med IVF hösten 2017

Hej!

Min man och jag står i kö för att starta IVF till hösten. Förhoppningen är att vara i gång i september. Är det någon mer här som ska börja på samma resa? Det vore roligt att följas åt och dela erfarenheter och tankar. 

Jag har tappat räkningen på vilket försök vi är på nu men vi har nog cirka 18 misslyckade försök bakom oss. Vi längtar mycket och hoppas att det nu äntligen ska bli ett barn. 

• Svar på tråden Vi som börjar med IVF hösten 2017
  • Älvan
    Tesora skrev 2017-10-06 09:57:50 följande:

Alla vet hur det går med min behandling bloggar om det så är rätt öppen. Men både han och jag pratat med svärmor

Kan man få länken till din blogg? :)
  • Anki7

Jag har TD imorgon och skulle väntat tills imorgon bitti, men jag hade ett testa-tidigt test och så kom vi fram till att testa nu på kvällen redan, natten blir så jobbig med väntan. Rutan blev lika tom som vanligt, hatar det där tomma vita...kontrollstrecket jättestarkt som vanligt. Blev jätteledsna båda två, vi hade ju hoppats så. Men så kollade min man en gång till, Va är det inte ett streck där? Nä tyckte jag, det luras ju bara. Men efter en liten stund till säger han Nu ser jag ju strecket härifrån, och jo, trodde verkligen inte att det var sant men det var ett svagt streck där!!!!!

Ska testa igen imorgon bitti för att vara säker men ett streck även om det är väldigt svagt ska väl vara positivt?

• Bli3ifamiljen
    Tesora skrev 2017-10-06 12:53:02 följande:
    Åh vad skönt att det knappt kändes. Jag ska ha mitt plock på måndag så laddar för det. Lite nervös men förhoppningsvis känner man inte så mycket.

Hoppas att det går bra på måndag.
    Det kommer gå bra. De tar hand om dig och ger dig smärtlindring när du vill ha.
  • MollyB
    Älvan skrev 2017-10-06 12:24:32 följande:

Nu är jag plockad! 14 ägg fick de ut och makens prov såg bra ut.

Jag har läst runt och var riktigt rädd för plocket, men såhär i efterhand var det helt ok. Det var obehagligt (inte direkt ont) vid tvätten innan och ilade vid bedövningen (jämförbart med cellprov tycker jag) och sedan kände jag ingenting av själva plocket. Såklart är detta individuellt men det är iallfall min känsla. Nu håller vi tummarna här hemma för att äggen och simmarna har fredagsmys i ugnen under helgern :)

Planerad återföring på måndag.

Stort grattis till alla ägg!! Håller tummarna för att ni får många befruktade! :)

Vad skönt att höra att äggplocket gick så bra för dig! Jag ska själv göra det nästa vecka, troligtvis onsdag, och är såklart lite nervös för det. Inställd på att det kommer göra ont. Hur lång tid tog det för dig och vad innebär tvätt?

Lycka till på måndag!
  • Tesora
    Bli3ifamiljen skrev 2017-10-06 20:54:07 följande:

Det kommer gå bra. De tar hand om dig och ger dig smärtlindring när du vill ha.

Tack :) man kanske ska be om mycket på en gång. Nää men får hoppas att det går bra :)
  • Emsoff
    Anki7 skrev 2017-10-06 20:52:00 följande:

Jag har TD imorgon och skulle väntat tills imorgon bitti, men jag hade ett testa-tidigt test och så kom vi fram till att testa nu på kvällen redan, natten blir så jobbig med väntan. Rutan blev lika tom som vanligt, hatar det där tomma vita...kontrollstrecket jättestarkt som vanligt. Blev jätteledsna båda två, vi hade ju hoppats så. Men så kollade min man en gång till, Va är det inte ett streck där? Nä tyckte jag, det luras ju bara. Men efter en liten stund till säger han Nu ser jag ju strecket härifrån, och jo, trodde verkligen inte att det var sant men det var ett svagt streck där!!!!!

Ska testa igen imorgon bitti för att vara säker men ett streck även om det är väldigt svagt ska väl vara positivt?

Såklart! Grattis!!!
  • Emsoff
    Bli3ifamiljen skrev 2017-10-06 11:45:25 följande:
    Ja man kan inget annat göra.
    Emsoff skrev 2017-10-06 06:25:56 följande:

Du är en kämpe! Vi fick inte heller några av våra sju till frysen. Känner mig lite deppig över det! Men vi klarar att göra det igen! Vi är starka!

Jag har berättat för tre bekanta. Inte ens för mina närmaste vänner. Ingen annan vet. Och det är skönt!

Ja enda sättet att lyckas är ju att våga försöka,. Ska du också börja med ny ivfomgång snart?
    Jag har några dar kvar att vänta innan jag vet om den här behandlingen lyckades. Men annars blir det väl i december/januari för mig. Lite beroende på planering och klinikens julstängt!
  • Mariana79

Gör ett nytt försök med mitt inlägg :) Någon som har erfarenhet av träning medan man går på hormonbehandlingen. Kopierar in mitt tidigare inlägg nedan. Trevlig helg på er!

Hej alla kämpar! Vill börja med att önska er ALLA ett stort lycka till! 

Snabbt om mig:

Är 38 bör i Östergötland, jag och min man har en son som är 5 år - han kom till naturligt men efter många försök! 

Fick ett mf 2014 i vecka 5. 

Gjorde IVF i början av 2016 fick ut 10 ägg, 5 omogna 4 befruktades inte men 1 gjorde det. Fick åter en blasto. Allt såg bra ut på vul i v7 med på kub v12 fanns inget foster kvar, Det hade dött och tillbakabildats. Har efter det fortsatt kämpa på egen hand vilket inte har gett resultat. Vi ska påbörja IVF nr 2 i slutet av oktober på Carl von Linné i Uppsala. Jag har och håller på att kämpa med vikten. Har gått ner 11 kilo och läkarna tyckte det var bra trots att jag ff är överviktig. Jag tränar väldigt mycket ca 5 pass i veckan. Då jag går upp i vikt av hormonerna så vill jag i största möjliga mån förhindra det jag kan genom att fortsätta träna under hormonbehandlingen. Jag rådfrågade läkaren och han rekommenderade att inte träna med mycket hopp osv.. Man skulle vara försiktig och uppmärksam om man får ont vid träningen. 

Jag undrar - hur gjorde/gör ni med träning under behandlingen. Vad har funkat för er? 

Styrkekram till er allihop!

• Anki7

Jag testade igen nu på morgonen och det var positivt!!! Fortfarande ganska svagt och tog en stund innan det syntes, så klart jag är lite orolig att det skulle bli missfall men försöker vara positiv. Enda gången jag någonsin fått två streck på stickan, av alla otaliga test jag tagit..., var när dottern äntligen var på väg. Så lite orolig men enormt lycklig idag!!! =D

Svar på tråden Vi som börjar med IVF hösten 2017