• stellanocte

Vi som börjar med IVF hösten 2017

Hej!

Min man och jag står i kö för att starta IVF till hösten. Förhoppningen är att vara i gång i september. Är det någon mer här som ska börja på samma resa? Det vore roligt att följas åt och dela erfarenheter och tankar. 

Jag har tappat räkningen på vilket försök vi är på nu men vi har nog cirka 18 misslyckade försök bakom oss. Vi längtar mycket och hoppas att det nu äntligen ska bli ett barn. 

• Svar på tråden Vi som börjar med IVF hösten 2017
  • MollyB
    Tesora skrev 2017-10-19 20:06:46 följande:

Aa det är skönt. Nä dom har inte sagt något ska ringa imorgon min mens försvann? :/

Har du hört något?

Konstigt att den försvann? Var det en mellanblödning kanske? Vi kommer få veta mer när vi går på ultraljudet för att mäta slemhinnan så näst-nästa vecka :) Känns länge kvar men hoppas det går fort!
  • MollyB

Aa det är skönt. Nä dom har inte sagt något ska ringa imorgon min mens försvann? :/

Har du hört något?

Konstigt att den försvann? Var det en mellanblödning kanske? Vi kommer få veta mer när vi går på ultraljudet för att mäta slemhinnan så näst-nästa vecka :) Känns länge kvar men hoppas det går fort!
  • MollyB

Har du hört något?

• Paulina2017

Hej

Är det någon som använt menopur och hur blev resultatet ? Bytte frpn gonal f till menopur och undrar om det är bättre.

• Milja
    hanna8911 skrev 2017-10-19 22:22:30 följande:

Hur mår du? Upplever du att du känner något? Tjuvtestat? Jag känner inget, ingen mensvärk eller känningar alls från livmodern. Funderar på att testa imorgon...

Jag hade väldigt ont i ryggslutet igår eftermiddag och kväll (blir det RD6? Räknas ET som 0 eller 1?) Kändes som när mensen är på väg. Annars känner jag inte av så mycket. Värsta hittills är att jag inte sover alls om nätterna just nu. Brukar aldrig ha svårt att sova. Nu har jag sovit kanske en eller två timmar per natt. Var helt oförberedd på att ruvartiden skulle vara så här jobbig.. tänkte att bara sprutorna och äggplocket är gjort har jag passerat det värsta. Har inte testat. Har för mig sedan tidigare att pregnylen kan ligga kvar i 10 dagar så är rädd för falskt positivt (och negativt)
  • Areeya
    Paulina2017 skrev 2017-10-19 23:00:22 följande:

Hej

Är det någon som använt menopur och hur blev resultatet ? Bytte frpn gonal f till menopur och undrar om det är bättre.

Jag använde menopur och är gravid i vecka 5+3 nu.
    Hoppas det går bra för dig med!
  • FlatEric
    hanna8911 skrev 2017-10-19 22:20:33 följande:
    Välkommen hit! 
    Jag använde det långa protokollet och tog Suprecur (nässpray) i ca 3 veckor innan första koll på nedreglering! Mådde okej med den, jobbigast var det precis innan mensen kom annars märkte jag ingen stor skillnad! Jag tycker inte du ska vara allt för nervös över sprutor och äggplock, visst det känns men du fixar det! Jag trodde personligen att det skulle vara värre men upplevelsen är väldigt olika!

Lycka till!
    Tack! Jag använder Synarela och ska antagligen också ta det i ca tre veckor innan nåt börjar hända. Vecka 46 tror läkaren att äggplock kan bli av. Pirrigt!
  • frikenfröken

Fick besked igår om att jag hade 7 befruktade så vi kommer att vänta till måndag med insättningen. Jag är dock osäker på om de kommer bli någon insättning. Jag tyckte ju att äggplocket gick enkelt men nu efteråt har jag haft obehag, i vissa fall ont i magen. Mest jobbigt på kvällarna att röra sig som vanligt och använda magmusklerna när man ställer sig upp eller flyttar på sig när man ligger ner. Känner mig även lite svullen och i natt vaknade jag av att jag hade ont.

Någon som har koll på hur överstimuleringar ter sig? Eller är de normalt 2 dagar efter äggplock?

• Emsoff
    frikenfröken skrev 2017-10-20 08:05:26 följande:

Fick besked igår om att jag hade 7 befruktade så vi kommer att vänta till måndag med insättningen. Jag är dock osäker på om de kommer bli någon insättning. Jag tyckte ju att äggplocket gick enkelt men nu efteråt har jag haft obehag, i vissa fall ont i magen. Mest jobbigt på kvällarna att röra sig som vanligt och använda magmusklerna när man ställer sig upp eller flyttar på sig när man ligger ner. Känner mig även lite svullen och i natt vaknade jag av att jag hade ont.

Någon som har koll på hur överstimuleringar ter sig? Eller är de normalt 2 dagar efter äggplock?

Jag har alltid haft som värst två dagar efteråt. Dag tre har det känts bättre.
  • frikenfröken
    Emsoff skrev 2017-10-20 08:07:43 följande:

Jag har alltid haft som värst två dagar efteråt. Dag tre har det känts bättre.

Åh tack för super snabbt svar! Man blir ju orolig och jag vill ju så gärna sätta in på måndag! Jag hoppas att jag har de som dig och att de vänder nu :)
Svar på tråden Vi som börjar med IVF hösten 2017