• stellanocte

Vi som börjar med IVF hösten 2017

Hej!

Min man och jag står i kö för att starta IVF till hösten. Förhoppningen är att vara i gång i september. Är det någon mer här som ska börja på samma resa? Det vore roligt att följas åt och dela erfarenheter och tankar. 

Jag har tappat räkningen på vilket försök vi är på nu men vi har nog cirka 18 misslyckade försök bakom oss. Vi längtar mycket och hoppas att det nu äntligen ska bli ett barn. 

• Svar på tråden Vi som börjar med IVF hösten 2017
  • Milla8101
    hanna8911 skrev 2017-10-21 09:17:42 följande:

Då hoppas vi inte på någon blödning idag! Gjorde du fet? Ne lite molande mensvärk som kommer har går och ömma bröstvårtor men annars inget annat! Mina förhoppningar är inte så högs denna gången tyvärr men jag vet inte, man kandke inte känner mer!

Nä jag gjorde ET, fick inga till frysen. Du?

Jag tror det är positivt att inte känna så mycket. I jan när jag blev gravid men fick MF kände jag inget, kanske lite molvärk bara.

Dom 2 sista försöken så har det huggt och haft sig, även lite håll känsla på vänster sida. Men inget pluss på Stickan alls. Nu har jag bara lite ömma bröst o lite molvärk. Jag ser det som positivt :)
    hanna8911 skrev 2017-10-21 10:27:08 följande:

Gjorde med ET, vet ännu inte om något av de andra 10 klarade sig till frysen. Men då odlades dina i 5 dagar? Tänkte på att våra datum för test är så långt i från varandra! Då hoppas jag helt enkelt att det är positivt för oss båda!! Håller tummarna! Ska du testa innan testdag?

Nä mina är bara 3 dagars, fast vi har TD 12 dagar efter Insättning. Så olika från klinik till klinik. Jag satte in förra torsdag så Rd 9 är jag på idag, skrev fel igår.

Hur många dagar efter testar ni?
  • Milla8101
    Milla8101 skrev 2017-10-21 12:47:12 följande:

Nä jag gjorde ET, fick inga till frysen. Du?

Jag tror det är positivt att inte känna så mycket. I jan när jag blev gravid men fick MF kände jag inget, kanske lite molvärk bara.

Dom 2 sista försöken så har det huggt och haft sig, även lite håll känsla på vänster sida. Men inget pluss på Stickan alls. Nu har jag bara lite ömma bröst o lite molvärk. Jag ser det som positivt :)Nä mina är bara 3 dagars, fast vi har TD 12 dagar efter Insättning. Så olika från klinik till klinik. Jag satte in förra torsdag så Rd 9 är jag på idag, skrev fel igår.

Hur många dagar efter testar ni?

Vet inte om jag testar innan, visst lockar det lite. Kanske testar mån/tis isåfall. Du då?

Ja jag hoppas verkligen det blir plus för oss! :)
  • ivfbebis
    Milla8101 skrev 2017-10-21 09:07:16 följande:

Ja, dom sista 2 ggr har jag kört elonva och Menopur, fördelen är ju att efter du har tagit elonva så väntar du i 5 dagar tills du ska börja med menopur o orgalutran. Hur många ägg fick du ut första gången?

Antar att du har lågt Amh oxå. Jag ligger på 0,3 :(

Jag ska ta elonva och menopur (låg dos) samtidigt. Sen bara menopur på högsta dos. Ingen orgalutran. Jag fick ut 2 ägg och 1 befruktades. Har amh på 0,3!
  • hanna8911
    Milla8101 skrev 2017-10-21 12:48:58 följande:

Vet inte om jag testar innan, visst lockar det lite. Kanske testar mån/tis isåfall. Du då?

Ja jag hoppas verkligen det blir plus för oss! :)

Vad lustigt! Jag satte in färsk 2 dagars men testdag 3 veckor efter insättning! Men kommer nog testa nästa vecka på tis ons om mensen inte kommit då! Hoppas på pluss för oss alla!!
  • frikenfröken
    Azerp skrev 2017-10-21 09:57:18 följande:

Hej på er alla kämpar! Hoppar in här om det är okej?

Vi ska börja vårt första IVF och går just nu och väntar på sprutstart. Ska börja på mensdag 2 och ska ringa kliniken när mensen kommit.

Mensen ska starta imorgon men har fått lite rosa på papperet nu så det verkar som att den kanske kommer redan idag, och isåfall får jag ju inte tag på kliniken innan jag börjar med sprutorna?

Har någon varit med om samma och hur gjorde ni?

Har mensen kommit igång för dig? Ring direkt på måndag, om kliniken inte har telefontid på söndagar? Gör inte så mycket om man startar på dag 2 eller 3. Min första stimulering blev på dag 2 och denna på dag 3. Ingen skillnad alls, senast nu tror jag hon valde dag 3 för att de föll bättre med alla dagar för UL + min mens var 1 vecka tidigare än vad vi räknat med. Har knappt någon egen mens så går på provera för att framkalla blödning och började helt ologiskt att blöda mitt i tablett tagandet som jag aldrig gjort förut. Så tror hon ville "dra" ut på tiden eftersom jag var preliminär bokad för ÄP 1 vecka senare än de blev nu :)

Kul förresten att ni ska komma igång här i dagarna, vad blir de för sprutor för dig? :)
  • Milla8101
    ivfbebis skrev 2017-10-21 14:46:46 följande:

Jag ska ta elonva och menopur (låg dos) samtidigt. Sen bara menopur på högsta dos. Ingen orgalutran. Jag fick ut 2 ägg och 1 befruktades. Har amh på 0,3!

Va olika det är! Har oxå amh på 0,3 körde elonva först sen efter 5 dagar, menopur (375

enh) o orgalutran i 7 dagar. Fick ut 6 ägg 3 befruktades o 2 satte dom in. Det tredje klarade ägget sig inte.
  • Azerp
    frikenfröken skrev 2017-10-21 18:49:33 följande:

Har mensen kommit igång för dig? Ring direkt på måndag, om kliniken inte har telefontid på söndagar? Gör inte så mycket om man startar på dag 2 eller 3. Min första stimulering blev på dag 2 och denna på dag 3. Ingen skillnad alls, senast nu tror jag hon valde dag 3 för att de föll bättre med alla dagar för UL + min mens var 1 vecka tidigare än vad vi räknat med. Har knappt någon egen mens så går på provera för att framkalla blödning och började helt ologiskt att blöda mitt i tablett tagandet som jag aldrig gjort förut. Så tror hon ville "dra" ut på tiden eftersom jag var preliminär bokad för ÄP 1 vecka senare än de blev nu :)

Kul förresten att ni ska komma igång här i dagarna, vad blir de för sprutor för dig? :)

Nej den håller sig svagt rosa än så det blir nog imorgon som den skulle ändå. Men tack för svaret iallafall, man vill ju veta så man inte missar sprutstarten ifall det är väldigt viktigt vilken dag man ska börja :)

Aha okej, ja tänk vad kroppen kan spela en spratt alltså. När ska du göra ÄP då? :)

Ja det känns skönt att äntligen få komma igång i denna väntan. Bemfola, cetrotide och ovitrelle. Själv då?
  • frikenfröken
    Azerp skrev 2017-10-21 22:46:31 följande:

Nej den håller sig svagt rosa än så det blir nog imorgon som den skulle ändå. Men tack för svaret iallafall, man vill ju veta så man inte missar sprutstarten ifall det är väldigt viktigt vilken dag man ska börja :)

Aha okej, ja tänk vad kroppen kan spela en spratt alltså. När ska du göra ÄP då? :)

Ja det känns skönt att äntligen få komma igång i denna väntan. Bemfola, cetrotide och ovitrelle. Själv då?

Skönt, slapp du tänka så mycket på att den kom igång för tidigt speciellt när de blir på en helg. :p

Ja men verkligen, bara för att man väntar på att mensen ska komma så brukar jag aldrig få vänta så länge. Irriterande :p

Jag gjorde faktiskt mitt ÄP i onsdags och har insättning på måndag om allt ser bra ut :) fick 7 befruktade av mina 16 ägg så de ville att jag skulle få tillbaka på dag 5 istället :) har dock pcos så jag ligger i riskzonen för att vara överstimulerad men jag hoppas att jag klarar mig från de :)

Okej :) ja jag förstår verkligen att du tycker de är skönt att komma igång. jag körde gonal-f, orgalutran, ovitrelle :)

Hittar de varför ni inte kan få barn? Här ligger de på både min sambo och mig. Han har dåliga spermier och jag har inga ägglossningar. Så för oss är de ICSI som gäller :)
  • Milla8101
    hanna8911 skrev 2017-10-21 17:26:20 följande:

Vad lustigt! Jag satte in färsk 2 dagars men testdag 3 veckor efter insättning! Men kommer nog testa nästa vecka på tis ons om mensen inte kommit då! Hoppas på pluss för oss alla!!

Oj 3 veckor efter, det var sent. Har hört från 12 - 17 dagar efter.

Klart det blir pluss :)
  • jamka
    Milla8101 skrev 2017-10-21 22:28:45 följande:

Va olika det är! Har oxå amh på 0,3 körde elonva först sen efter 5 dagar, menopur (375

enh) o orgalutran i 7 dagar. Fick ut 6 ägg 3 befruktades o 2 satte dom in. Det tredje klarade ägget sig inte.

Här också en med amh på 0,3 , i september tog jag först Menopur 450 i 8 dagar sedan oralgutran 4 dagar, det blev bara 4 äggblåsor, efter uttaget klarade sig 2 och innan jag skulle åka på insättning fick jag det fruktade samtalet att de inte blev befruktade. Vi fick betala för detta försök före plocket och fick ingenting tillbaka. De gick inte med på 3 försök på grund av min ålder -40 år samt amh på 0,3. Min läkare har inte hört av sig mer. Lycka till, håller tummarna för er!
Svar på tråden Vi som börjar med IVF hösten 2017