• stellanocte

Vi som börjar med IVF hösten 2017

Hej!

Min man och jag står i kö för att starta IVF till hösten. Förhoppningen är att vara i gång i september. Är det någon mer här som ska börja på samma resa? Det vore roligt att följas åt och dela erfarenheter och tankar. 

Jag har tappat räkningen på vilket försök vi är på nu men vi har nog cirka 18 misslyckade försök bakom oss. Vi längtar mycket och hoppas att det nu äntligen ska bli ett barn. 

• Svar på tråden Vi som börjar med IVF hösten 2017
  • ivfbebis
    Milla8101 skrev 2017-10-21 22:28:45 följande:

Va olika det är! Har oxå amh på 0,3 körde elonva först sen efter 5 dagar, menopur (375

enh) o orgalutran i 7 dagar. Fick ut 6 ägg 3 befruktades o 2 satte dom in. Det tredje klarade ägget sig inte.

Ja det verkar vara väldigt olika! Jag ska försöka trycka på lite om att få tillbaka 2 st men i inledande samtal sa dom nej. Men med tanke på så dåligt resultat i förra behandligen så kanske vi kan få igenom det nu...

Menopur körde jag 412,5 förra gången.

Var elonva svår att förstå? Hur man ska ta den?

Håller tummarna för er!
  • Azerp
    frikenfröken skrev 2017-10-22 08:07:35 följande:

Skönt, slapp du tänka så mycket på att den kom igång för tidigt speciellt när de blir på en helg. :p

Ja men verkligen, bara för att man väntar på att mensen ska komma så brukar jag aldrig få vänta så länge. Irriterande :p

Jag gjorde faktiskt mitt ÄP i onsdags och har insättning på måndag om allt ser bra ut :) fick 7 befruktade av mina 16 ägg så de ville att jag skulle få tillbaka på dag 5 istället :) har dock pcos så jag ligger i riskzonen för att vara överstimulerad men jag hoppas att jag klarar mig från de :)

Okej :) ja jag förstår verkligen att du tycker de är skönt att komma igång. jag körde gonal-f, orgalutran, ovitrelle :)

Hittar de varför ni inte kan få barn? Här ligger de på både min sambo och mig. Han har dåliga spermier och jag har inga ägglossningar. Så för oss är de ICSI som gäller :)

Jaha ni har gjort det redan alltså, kul! Låter ju som ett gott resultat :)

Okej, ja hoppas du slipper undan det.

Ajust det, det verkar vara få här som kör med bemfola men hoppas den funkar bra, man är ju som lite nervös såhär innan..

Nej dom hittar inget fel på varken mig eller min sambo, när vi planerade att börja bebis-verkstaden så tog det sig ganska på en gång men slutade i missfall i v8 och sen dess har det inte blivit något mera. Man undrar ju varför, samtidigt som man ska väl se det positivt att inget är fel heller..

Okej, håller tummarna för er imorgon nudå att det blir isättning med gott resultat :)
  • Tuttifrutti17

Hej alla! :)

Om det gå som planerat så ska vi göra vårt första ivf försök nästa månad!! Ska ha mens om 2 veckor så börjar med sprutorna då :) Försökt i 2,5 år och fått hjälp ca 1 år.

Fått höra jag har antikroppar som stöter bort min mans spermier.. Någon som hört talas om detta?

• Ellencassandra

Ikväll ska jag ta ovitrelle sprutan å på tisdag blir det äggplock! Jag är så sjukt nervös. Men känner bara äntligen så händer det.. hoppas hoppas att allt går bra

• Hey.orange
    Ellencassandra skrev 2017-10-22 11:36:28 följande:

Ikväll ska jag ta ovitrelle sprutan å på tisdag blir det äggplock! Jag är så sjukt nervös. Men känner bara äntligen så händer det.. hoppas hoppas att allt går bra

Det kommer gå jättebra! Men förstår din oro! Håller tummarna
  • Hey.orange
    Tuttifrutti17 skrev 2017-10-22 10:55:31 följande:

Hej alla! :)

Om det gå som planerat så ska vi göra vårt första ivf försök nästa månad!! Ska ha mens om 2 veckor så börjar med sprutorna då :) Försökt i 2,5 år och fått hjälp ca 1 år.

Fått höra jag har antikroppar som stöter bort min mans spermier.. Någon som hört talas om detta?

Ja det har jag, vi försökte 1,5 år med vår första och vi har ingen orsak till varför vi inte lyckats på egen hand. Vi har båda bra värden, och vi har verkligen försökt när ÄL har infunnit sig men ändå blev det inget då. Inte nu heller och vi har haft oskyddat sen sommaren -16. Så då har jag sett och läst att det kan vara något med antikropparna. Men det är inget jag vet med säkerhet att det kan vara vår anledning.
  • waldesten16

Undrar om det är några här som har fått trombyl utskrivet av kliniken för att öka chanserna för att lyckas med ivf

• frikenfröken
    Ellencassandra skrev 2017-10-22 11:36:28 följande:

Åh! Lycka till!! Håller tummarna för att de går bra :)
  • frikenfröken
    Azerp skrev 2017-10-22 09:43:53 följande:

Jaha ni har gjort det redan alltså, kul! Låter ju som ett gott resultat :)

Okej, ja hoppas du slipper undan det.

Ajust det, det verkar vara få här som kör med bemfola men hoppas den funkar bra, man är ju som lite nervös såhär innan..

Nej dom hittar inget fel på varken mig eller min sambo, när vi planerade att börja bebis-verkstaden så tog det sig ganska på en gång men slutade i missfall i v8 och sen dess har det inte blivit något mera. Man undrar ju varför, samtidigt som man ska väl se det positivt att inget är fel heller..

Okej, håller tummarna för er imorgon nudå att det blir isättning med gott resultat :)

Ja jag hoppas verkligen att jag inte är överstimulerad men de känns inte som de :)

Jag har sett några som haft de här men har ingen erfarenhet av de, men de blir säkert bra med den sorten med.

Okej, jobbigt att de aldrig tar sig igen. Jobbigt att de inte hittar något samtidigt som de är skönt att de inte är något fel på någon av er :)

Ja de börjar bli nervigt nu!! :)
  • Milla8101
    jamka skrev 2017-10-22 09:00:27 följande:

Här också en med amh på 0,3 , i september tog jag först Menopur 450 i 8 dagar sedan oralgutran 4 dagar, det blev bara 4 äggblåsor, efter uttaget klarade sig 2 och innan jag skulle åka på insättning fick jag det fruktade samtalet att de inte blev befruktade. Vi fick betala för detta försök före plocket och fick ingenting tillbaka. De gick inte med på 3 försök på grund av min ålder -40 år samt amh på 0,3. Min läkare har inte hört av sig mer. Lycka till, håller tummarna för er!

Usch va jobbigt, vi fick inte heller teckna 3 försök så vi har betalat allt själv. 4 + 1 frys. Konstigt att du inte fick något tillbaka, på våran klinik så tror jag att man får en del tillbaka om man inte på något sätt fullföljer hela behandlingen.

Vi har haft väldigt mycket kontakt om vi ska försöka igen efter varje försök.

Hur ska ni göra nu då? Gick ni privat lr genom landsting?
Svar på tråden Vi som börjar med IVF hösten 2017