• stellanocte

Vi som börjar med IVF hösten 2017

Hej!

Min man och jag står i kö för att starta IVF till hösten. Förhoppningen är att vara i gång i september. Är det någon mer här som ska börja på samma resa? Det vore roligt att följas åt och dela erfarenheter och tankar. 

Jag har tappat räkningen på vilket försök vi är på nu men vi har nog cirka 18 misslyckade försök bakom oss. Vi längtar mycket och hoppas att det nu äntligen ska bli ett barn. 

• Svar på tråden Vi som börjar med IVF hösten 2017
  • Milla8101
    ivfbebis skrev 2017-10-22 09:01:44 följande:

Ja det verkar vara väldigt olika! Jag ska försöka trycka på lite om att få tillbaka 2 st men i inledande samtal sa dom nej. Men med tanke på så dåligt resultat i förra behandligen så kanske vi kan få igenom det nu...

Menopur körde jag 412,5 förra gången.

Var elonva svår att förstå? Hur man ska ta den?

Håller tummarna för er!

Vi fick inte tillbaka 2 på vårat första försök, men dom 3 sista nu med tanke på mitt amh och antal ägg vi får ut.

Tyckte allt Elonva var kanske lätt, som gonal-f ungefär. Du tar den på precis samma sätt dom alla sprutor. Men läs innan, nålen ska åka tillbaka när du är klar. Bökigare med menopuren som man skulle blanda själv, tyckte jag.

Jag håller tummar för er oxå!
  • jamka
    Milla8101 skrev 2017-10-22 16:55:50 följande:

Usch va jobbigt, vi fick inte heller teckna 3 försök så vi har betalat allt själv. 4 + 1 frys. Konstigt att du inte fick något tillbaka, på våran klinik så tror jag att man får en del tillbaka om man inte på något sätt fullföljer hela behandlingen.

Vi har haft väldigt mycket kontakt om vi ska försöka igen efter varje försök.

Hur ska ni göra nu då? Gick ni privat lr genom landsting?

Vi gick privat och betalade till kliniken i Göteborg 37 tusen för detta försök. Om vi skulle försöka igen kostar det igen 37 tusen och de ger ingen garanti att det lyckas så vi ska inte försöka mer med IVF. Vi har en son på 10 år och vi ska försöka bli gravida på egen hand. Det lyckades fyra gånger mellan 2011 och 2017 men jag fick missfall mellan v. 8-12 varenda gång. Tiden visar om vi får ett barn till eller inte, jag är inte intresserad av äggdonation och min äggreserv är så låg att jag inte har så stora förhoppningar.
  • Emsoff
    waldesten16 skrev 2017-10-22 15:54:02 följande:

Undrar om det är några här som har fått trombyl utskrivet av kliniken för att öka chanserna för att lyckas med ivf

Inte av kliniken, men på annat håll.
  • Cindy22

Hej

Hoppar in här.

Satte in ett fryst 5 dagars embryo förra onsdagen. Testdag på tisdag.

Har haft enorm mensvärk hela veckan och bara inväntar mensen i vanlig ordning. Men den skulle ha kommit i fredags, så vågar man kanske hoppas? Vill ju inte bli för besviken...

Vi gör privat, detta är 3e IVF i år.

Hur går det för er andra?

• Milja

Idag har jag haft väldigt mycket molvärk och det tilltar. Är på RD 10 imorgon och känner mig mer och mer orolig varje gång jag går på toa att det ska börja blöda.

• Milla8101
    jamka skrev 2017-10-22 17:49:36 följande:

Vi gick privat och betalade till kliniken i Göteborg 37 tusen för detta försök. Om vi skulle försöka igen kostar det igen 37 tusen och de ger ingen garanti att det lyckas så vi ska inte försöka mer med IVF. Vi har en son på 10 år och vi ska försöka bli gravida på egen hand. Det lyckades fyra gånger mellan 2011 och 2017 men jag fick missfall mellan v. 8-12 varenda gång. Tiden visar om vi får ett barn till eller inte, jag är inte intresserad av äggdonation och min äggreserv är så låg att jag inte har så stora förhoppningar.

Visst hade man velat ha garanti, men det kan dom aldrig ge tyvärr. Vi tog vårat via bruttolönen på jobbet, det blir ju billigare. Men det är sjuka pengar ändå. :(

Jag hoppas verkligen att det lyckas naturligt för er. Har du testat akupunktur? Jag gjorde det nu inför sista ivf. (Får se om det har hjälpt på onsdag) Dom bygger upp slemhinnan osv. Det kostade 450kr gången. Ca 4000kr la vi på det, det är värt det om det funkar.
  • Älvan
    Cindy22 skrev 2017-10-22 17:59:17 följande:

Hej

Hoppar in här.

Satte in ett fryst 5 dagars embryo förra onsdagen. Testdag på tisdag.

Har haft enorm mensvärk hela veckan och bara inväntar mensen i vanlig ordning. Men den skulle ha kommit i fredags, så vågar man kanske hoppas? Vill ju inte bli för besviken...

Vi gör privat, detta är 3e IVF i år.

Hur går det för er andra?

Då har vi exakt samma! Satte in 5:dagars förra onsdagen med td på tisdag. Har dock inte så höga förhoppningar. Inga symptom alls och rosa flytningar sedan i fredags. Testade neg imorse...
  • Milla8101
    waldesten16 skrev 2017-10-22 15:54:02 följande:

Undrar om det är några här som har fått trombyl utskrivet av kliniken för att öka chanserna för att lyckas med ivf

Vi ville men fick inte, dom sa att det inte fanns någon statistik på att det hjälper. Men det finns ngt receptfritt som heter ngt albyl... nånting som man kan ta. En fjärdedel utav den skulle man ta har jag för mig.
  • hanna8911
    Milja skrev 2017-10-22 18:13:13 följande:

Idag har jag haft väldigt mycket molvärk och det tilltar. Är på RD 10 imorgon och känner mig mer och mer orolig varje gång jag går på toa att det ska börja blöda.

Precis som här?Molvärk i ryggslutet hela helgen och tänker att den kommer i vilken sekund som helst. 
  • jamka
    Milla8101 skrev 2017-10-22 18:17:51 följande:

Visst hade man velat ha garanti, men det kan dom aldrig ge tyvärr. Vi tog vårat via bruttolönen på jobbet, det blir ju billigare. Men det är sjuka pengar ändå. :(

Jag hoppas verkligen att det lyckas naturligt för er. Har du testat akupunktur? Jag gjorde det nu inför sista ivf. (Får se om det har hjälpt på onsdag) Dom bygger upp slemhinnan osv. Det kostade 450kr gången. Ca 4000kr la vi på det, det är värt det om det funkar.

Jag har inte testat akupunktur men det verkar som mitt problem är inte att bli gravid utan att inte få missfall. Lycka till på onsdag!
Svar på tråden Vi som börjar med IVF hösten 2017