• stellanocte

Vi som börjar med IVF hösten 2017

Hej!

Min man och jag står i kö för att starta IVF till hösten. Förhoppningen är att vara i gång i september. Är det någon mer här som ska börja på samma resa? Det vore roligt att följas åt och dela erfarenheter och tankar. 

Jag har tappat räkningen på vilket försök vi är på nu men vi har nog cirka 18 misslyckade försök bakom oss. Vi längtar mycket och hoppas att det nu äntligen ska bli ett barn. 

• Svar på tråden Vi som börjar med IVF hösten 2017
  • hanna8911
    frikenfröken skrev 2017-10-20 08:05:26 följande:

Fick besked igår om att jag hade 7 befruktade så vi kommer att vänta till måndag med insättningen. Jag är dock osäker på om de kommer bli någon insättning. Jag tyckte ju att äggplocket gick enkelt men nu efteråt har jag haft obehag, i vissa fall ont i magen. Mest jobbigt på kvällarna att röra sig som vanligt och använda magmusklerna när man ställer sig upp eller flyttar på sig när man ligger ner. Känner mig även lite svullen och i natt vaknade jag av att jag hade ont.

Någon som har koll på hur överstimuleringar ter sig? Eller är de normalt 2 dagar efter äggplock?

Hade precis samma i flera dagar men ingen överstimulering så det är nog ingen fara!! Kul med 7 befruktade!
  • hanna8911
    Paulina2017 skrev 2017-10-19 23:00:22 följande:

Hej

Är det någon som använt menopur och hur blev resultatet ? Bytte frpn gonal f till menopur och undrar om det är bättre.

Jag använde med Menopur! Har dock inte haft Gonal-f! Fick 11 befruktade ägg! 
  • Milja
    frikenfröken skrev 2017-10-20 08:05:26 följande:

Fick besked igår om att jag hade 7 befruktade så vi kommer att vänta till måndag med insättningen. Jag är dock osäker på om de kommer bli någon insättning. Jag tyckte ju att äggplocket gick enkelt men nu efteråt har jag haft obehag, i vissa fall ont i magen. Mest jobbigt på kvällarna att röra sig som vanligt och använda magmusklerna när man ställer sig upp eller flyttar på sig när man ligger ner. Känner mig även lite svullen och i natt vaknade jag av att jag hade ont.

Någon som har koll på hur överstimuleringar ter sig? Eller är de normalt 2 dagar efter äggplock?

Jag hade mycket ont de första 2 dagarna och tog värktabletter. Så länge det räckte skulle det inte vara fara sa läkaren. Blev bättre dag 3 och knappt något dag 4
  • hanna8911
    Milja skrev 2017-10-20 00:20:49 följande:
    Jag hade väldigt ont i ryggslutet igår eftermiddag och kväll (blir det RD6? Räknas ET som 0 eller 1?) Kändes som när mensen är på väg. Annars känner jag inte av så mycket. Värsta hittills är att jag inte sover alls om nätterna just nu. Brukar aldrig ha svårt att sova. Nu har jag sovit kanske en eller två timmar per natt. Var helt oförberedd på att ruvartiden skulle vara så här jobbig.. tänkte att bara sprutorna och äggplocket är gjort har jag passerat det värsta. Har inte testat. Har för mig sedan tidigare att pregnylen kan ligga kvar i 10 dagar så är rädd för falskt positivt (och negativt)
    Jag räknar ET som 1 (jobbar inom vården och vi räknar alltid den dagen som 1 då det sker något). Lite som jag känner då, diffus mensvärk som kommer och går. Igår kände jag inget, i förrgår molade det lite. Blir tokig! Man vill ju bara veta, oavsett resultat vill jag veta för det känns som det blir lättare då! Usvh vad jobbigt för dig. Jag kan ändå sova gott och koppla bort tänkadet mycket när jag är på jobbet vilket är skönt! Ja jag har också läst att den kan sita i 10 dagar men idag är den garanterat ute men kunde inte för mig att ta ett test imorse? Väntar nog till mån/tis för då borde mensen komma, de gjorde den sist när jag tog Ovitrelle - exakt 2 veckor efter kom blödningen.  
  • Tesora
    MollyB skrev 2017-10-19 22:39:27 följande:

Konstigt att den försvann? Var det en mellanblödning kanske? Vi kommer få veta mer när vi går på ultraljudet för att mäta slemhinnan så näst-nästa vecka :) Känns länge kvar men hoppas det går fort!

Aa jag vet inte väntar på att dom öppnar så att jag kan ringa och kolla. Åh spännande, ja det kommer nog gå fort ska du se. Hela behandlingen är en evig väntan.
  • Nube
    Milja skrev 2017-10-20 00:20:49 följande:

Jag hade väldigt ont i ryggslutet igår eftermiddag och kväll (blir det RD6? Räknas ET som 0 eller 1?) Kändes som när mensen är på väg. Annars känner jag inte av så mycket. Värsta hittills är att jag inte sover alls om nätterna just nu. Brukar aldrig ha svårt att sova. Nu har jag sovit kanske en eller två timmar per natt. Var helt oförberedd på att ruvartiden skulle vara så här jobbig.. tänkte att bara sprutorna och äggplocket är gjort har jag passerat det värsta. Har inte testat. Har för mig sedan tidigare att pregnylen kan ligga kvar i 10 dagar så är rädd för falskt positivt (och negativt)

ET räknas som dag 0.
  • ivfbebis
    Paulina2017 skrev 2017-10-19 23:00:22 följande:

Hej

Är det någon som använt menopur och hur blev resultatet ? Bytte frpn gonal f till menopur och undrar om det är bättre.

Jag använder hög dos på menopur. Har dock inte haft något annat innan. Vi fick bara 2 ägg. Jag har dåligt amh-värde. Ska snart påbörja försök nr 2.
  • Ellencassandra

Hej på er. Precis haft UL. det såg bra ut. Äggplock blir på tisdag. Dock blev jag paff. Läkarna har ju sagt att allt ser bra ut osv med mina prov. Men idag sa läkaren att jag har lägre amh för min ålder. 1,3 tror jag han sa. Jag är 26 år. Han sa att jag inte ska oroa mig men då kanske det är därför jag inte blivit på naturlig väg? Är dålig på värden å så..

• Västerås
    Areeya skrev 2017-10-20 07:30:59 följande:

Jag använde menopur och är gravid i vecka 5+3 nu.

Hoppas det går bra för dig med!

Jag fick också menopur och positivt resultat (2 embryon)
  • Areeya
    Västerås skrev 2017-10-20 14:07:19 följande:

Jag fick också menopur och positivt resultat (2 embryon)

Stort grattis!

Jag fick tillbaka 2 embryon också.
Svar på tråden Vi som börjar med IVF hösten 2017