• stellanocte

Vi som börjar med IVF hösten 2017

Hej!

Min man och jag står i kö för att starta IVF till hösten. Förhoppningen är att vara i gång i september. Är det någon mer här som ska börja på samma resa? Det vore roligt att följas åt och dela erfarenheter och tankar. 

Jag har tappat räkningen på vilket försök vi är på nu men vi har nog cirka 18 misslyckade försök bakom oss. Vi längtar mycket och hoppas att det nu äntligen ska bli ett barn. 

• Svar på tråden Vi som börjar med IVF hösten 2017
  • Nube
    Söndag skrev 2017-09-11 19:31:01 följande:

Har ni som tagit otrovellen haft några biverkningar?

Jag märkte ingenting heller. Men nu känns det i äggstockarna men det beror nog inte på ovitrellen.
  • Nube
    hösten84 skrev 2017-09-11 19:55:23 följande:

Jag hade exakt som dig det här äggplocket. 5-6 blåsor, de fick ut tre ägg varav två var mogna. Jag har också lågt amh. Men det är som de säger, det krävs bara ett guldägg! 

Håller tummarna för att du får ut fina ägg!

Tack så mycket! Jo, bara ett guldägg behövs :) Körde du lång eller kort protokoll? Jag har bara gjort det långa men har läst att många har gjort korta trots låg amh. Hur mår du nu under ruvningen?
  • Nube

Väntrummet: 

*Ellencassandra 

*Plommonstop börjar med sprutor i nästa cykel, troligtvis i slutet av sept 

*Stellanocte 

*Ariellan 

*EmmaJakobsen 

*EmmaB1988 

*Martina79, startar IVF oktober 

*Jamka, startar vid nästa mens

- Sprayar: 

*Hanna8911

- Sprutar: 

*Lexiefer, bemfola 

*Anki7, menopur sedan 6/9 

*Tiinuli, menopur 13/9

*AnnaMaria83, bemfola sedan 11/9, vul 14/9

- Väntar på ÄP/ET/FET: 

*Bonnamoran, ÄP 11/9 (IVF nr1)

*CazaAzur, FET nr 1 (IVF nr2) v. 36 ostimulerad 

* soofa, FET nr. 1 i oktober/november 

*Madeeleenee, ET 13/9

*Bonniboom, FET v. 38 ostimulerad 

*Nube, äggplock 12/9 (IVF nr. 2)

*Söndag, äggplock 13/9

- Ruvar: 

* Ida, TD 13/9 

* Paulina, TD 14/9 

*Titikaka TD 15/9 

*Mjbo TD 16/9 

* Frökenfräken33, TD 17/9 

*Hösten84, TD 17/9 

* Matildas84, TD 18/9 

*Koleisdoskop88, TD 18/9 

*Mm79, TD 19/9 

*Pigall, TD 20/9 

*Emz4, TD 22/9 

- Gravid 

* ijo (2:a återföringen), väntar på vul 28/9 

* becccss (1:a återföringen), vul 25/9

• Nube
    jamka skrev 2017-09-11 18:05:50 följande:

På min Menopur står det "450 IE var kväll med start mensdag 2." Det är väl mycket? Blir jag inte överstimulerad?

Jag hade 375 menopur med låg amh så det är som sagt helt individuellt. Och därför har man vul för atr se hur de växer.
  • hösten84
    Nube skrev 2017-09-11 20:15:51 följande:
    Tack så mycket! Jo, bara ett guldägg behövs :) Körde du lång eller kort protokoll? Jag har bara gjort det långa men har läst att många har gjort korta trots låg amh. Hur mår du nu under ruvningen?
    körde långa protokollet, synarela i 15 dgr o sen gonal-f i 9 dagar. Fick höja dosen på sprutan för jag blev extremt nedreglerad, haha.

Rd 10 nu, allt går upp och ner. Har tappat hoppet och fått tillbaka det ett gäng ggr, man vill ju så gärna att det ska fungera. Har insett nu att det bara är att vänta och se. Idag är jag apsvullen och förstoppad. Lite knip i äggstockar och bubblig i magen men i övrigt ingenting, så jag får väl avvakta helt enkelt. Tackar som frågar.
  • Nube
    hösten84 skrev 2017-09-11 20:27:43 följande:

körde långa protokollet, synarela i 15 dgr o sen gonal-f i 9 dagar. Fick höja dosen på sprutan för jag blev extremt nedreglerad, haha.

Rd 10 nu, allt går upp och ner. Har tappat hoppet och fått tillbaka det ett gäng ggr, man vill ju så gärna att det ska fungera. Har insett nu att det bara är att vänta och se. Idag är jag apsvullen och förstoppad. Lite knip i äggstockar och bubblig i magen men i övrigt ingenting, så jag får väl avvakta helt enkelt. Tackar som frågar.

Jag hoppas att det går bra för dig! :) Vore kul om vi med låg amh också lyckas!
  • Titikaka
    hösten84 skrev 2017-09-11 19:46:40 följande:

Ush va tråkigt, men en liten blödning dag 11 och neg test behöver inte betyda att det är helt kört. Vissa plussar sent och blöda kan man göra oavsett. Hejjar på att liten är kvar hos dig!

Vi har samma testdag, jag vågar inte testa tidigt, har ruvdag 10 idag.

Håller tummar och tår!

Usch hur kan du inte testa dig än? Jag är rätt ivrig nu :D
  • Elise39

Hej!
    Hoppar in här. Gjorde ÄP idag och fick ut 10 ägg. Första försöket körde vi korta protokollet och fick ut 3 ägg. Nu andra försöket blev det långa protokollet. Sprayade i 3 veckor och menopur 412,5. Antagligen för att jag är svårstimulerad eller åldern..

• Söndag
    Madeeleenee skrev 2017-09-11 20:08:33 följande:

Ingenting kände jag. Trodde det skulle börja kännas ordentligt men ingen skillnad:) hade väldigt mkt äl flytningar innan jag började med orgalutran dock! Visst har du plock på onsdag? Då är vi där samma dag igen:) men du har ju förhoppningsvis åkt hem innan vi kommer :)

Skönt att höra!

Japp då är vi där igen, lustigt hur de blir man träffar samma folk flera gånger men trevligt då vi är rätt pratglada är de återföring på eftermiddagar alltså? Så skönt att det börjar vara färdigt blir så himla mycket bilåkande!
  • Söndag
    Nube skrev 2017-09-11 20:14:25 följande:

Jag märkte ingenting heller. Men nu känns det i äggstockarna men det beror nog inte på ovitrellen.

Skönt jag är så himla nojjig och orolig av mig :( hopps på kanonresultat i morgon för dig!
Svar på tråden Vi som börjar med IVF hösten 2017