• stellanocte

Vi som börjar med IVF hösten 2017

Hej!

Min man och jag står i kö för att starta IVF till hösten. Förhoppningen är att vara i gång i september. Är det någon mer här som ska börja på samma resa? Det vore roligt att följas åt och dela erfarenheter och tankar. 

Jag har tappat räkningen på vilket försök vi är på nu men vi har nog cirka 18 misslyckade försök bakom oss. Vi längtar mycket och hoppas att det nu äntligen ska bli ett barn. 

• Svar på tråden Vi som börjar med IVF hösten 2017
  • Frökenfräken33
    hösten84 skrev 2017-09-11 19:46:40 följande:

Ush va tråkigt, men en liten blödning dag 11 och neg test behöver inte betyda att det är helt kört. Vissa plussar sent och blöda kan man göra oavsett. Hejjar på att liten är kvar hos dig!

Vi har samma testdag, jag vågar inte testa tidigt, har ruvdag 10 idag.
    Håller tummar och tår!

Tack för peppen!! Nej jag skulle inte heller ha testat om det inte vore för blödningen. Den har fortsatt under dagen. Dock väldigt ljusrosa och lite men mensen ska komma imorgon så jag är tyvärr väldigt säker på att det blir rikligare imorgon.

Ringer man kliniken samma dag som mensen kommer? Man får väl ändå inte börja på direkten utan måste väl vänta en cykel?

Det känns som det ända man gör är väntar. Många tycker att har man väntat 4 år så gör väl en månad ingenting. Men man väntar ju hela tiden. Det blir ju inte bara en månad utan det byggs ju på hela tiden.. usch vad jag känner mig bitter men man önskar att man kunde få ha turen med sig någon gång.
  • hösten84
    Frökenfräken33 skrev 2017-09-11 21:48:25 följande:
    Tack för peppen!! Nej jag skulle inte heller ha testat om det inte vore för blödningen. Den har fortsatt under dagen. Dock väldigt ljusrosa och lite men mensen ska komma imorgon så jag är tyvärr väldigt säker på att det blir rikligare imorgon.

Ringer man kliniken samma dag som mensen kommer? Man får väl ändå inte börja på direkten utan måste väl vänta en cykel?

Det känns som det ända man gör är väntar. Många tycker att har man väntat 4 år så gör väl en månad ingenting. Men man väntar ju hela tiden. Det blir ju inte bara en månad utan det byggs ju på hela tiden.. usch vad jag känner mig bitter men man önskar att man kunde få ha turen med sig någon gång.
    Jag tycker ändå inte att du ska ge upp helt, det är inte över förrän mensen kommit på riktigt och du har fått minus på stickan på td.
    Tror kliniken kommer att säga att du måste vänta till td och ta test och sedan ringa.

Ja vi IVFare är fan väntexperter, det är det enda vi gör, det och smussla med lutinus. 

Jag hoppas att du har turen me dig den här gången! 
  • Tiinuli
    hanna8911 skrev 2017-09-11 15:41:00 följande:
    Vad roligt att få starta igång!! Min startdos Menopur var 112,5 ie men jag har ett amh på över 8 så tror de ville vara försiktiga! Men den dosen var föd låg för blev bara ett ägg som vöxte! Så nu ska jag köra med

150 ie från början! Tror 225 blir kalas!
    Ja verkligen! Så som man har väntat så äntligen. Känner mig jätte positiv än så länge och tänker faktiskt tillåta mig känna så fast vet att mycket ska till att blir gravid på första försöket...

Aa det kan va så högt? Har inte så mycket koll på alla värden så. Tror läkaren sa bara att det skulle ligga på 1-3? Blev misstänksam nu jag kanske missförstådd.
    Men så vad högre värde desto lägre dos?
  • Tiinuli
    Söndag skrev 2017-09-11 15:50:42 följande:
    Jag har högt AMH men startade på 225 gonal visserligen men :) det har gått vägen :)
    Aa okej så samma som mig :)
    Har inte så mycket koll på alla värden och mediciner direkt.
    Hoppas det ger bra resultat bara :)
  • Tiinuli
    jamka skrev 2017-09-11 16:20:29 följande:
    Då börjar vi nästan samtidigt! Jag ska träffa min läkare imorgon och börja med menopur så fort jag får mens, tror att det blir i helgen. Spännande! Har försökt att bli gravid i nästan 10 år utan att lyckas behålla graviditeter och nu hoppas jag på ivf. Det blir nog min sista chans eftersom jag blev 40 i år.
    Men va roligt :) känns att nästan alla är klara med sprutor och ruvar, kan knappt vänta mig tills jag är också där :)
    Hoppas allting bara går bra och det blir många ägg och att dem blir befruktade.

Vet du redan när din ÄP är? Vi har v39, om allt går som planerat.
    Jag är 36 år och det var mycket prat om ålder hos läkaren...
  • Pigall
    Söndag skrev 2017-09-11 19:31:01 följande:

Har ni som tagit otrovellen haft några biverkningar?

Jajamen. Tänkte inte ens på att jag kunde få biverkningar av den men vaknade nästa morgon med supersvullna och ömmande bröst. Fick säkert några andra biverkningar också med det är svårt att urskilja med allt annat som händer vid äggplock och lutinusstart. Ska dock säga att jag verkar få biverkningar av allt sånt här. Tror jag är rätt hormonkänslig.
  • Tiinuli
    Nube skrev 2017-09-11 20:53:07 följande:
    Jag hoppas att det går bra för dig! :) Vore kul om vi med låg amh också lyckas!
    Vad anses som lågt värde?
  • Nube
    Tiinuli skrev 2017-09-11 23:25:32 följande:

Vad anses som lågt värde?

Allt under 0.7 räknas som låg värde..
  • Tiinuli
    Nube skrev 2017-09-12 07:53:37 följande:
    Allt under 0.7 räknas som låg värde..
    Ok , tack för infot :)
    Så om jag har 2,7 så har jag lågt då och är det bra eller dåligt? Förlåt inte så insatt vad allting betyder...
  • Nube
    Tiinuli skrev 2017-09-12 08:15:10 följande:

Ok , tack för infot :)

Så om jag har 2,7 så har jag lågt då och är det bra eller dåligt? Förlåt inte så insatt vad allting betyder...

2.7 är bra eftersom lågt är under 0.7.
Svar på tråden Vi som börjar med IVF hösten 2017