• stellanocte

Vi som börjar med IVF hösten 2017

Hej!

Min man och jag står i kö för att starta IVF till hösten. Förhoppningen är att vara i gång i september. Är det någon mer här som ska börja på samma resa? Det vore roligt att följas åt och dela erfarenheter och tankar. 

Jag har tappat räkningen på vilket försök vi är på nu men vi har nog cirka 18 misslyckade försök bakom oss. Vi längtar mycket och hoppas att det nu äntligen ska bli ett barn. 

• Svar på tråden Vi som börjar med IVF hösten 2017
  • Nube

Nu är jag färdig med äggplocket, det gjorde mer ont än förra gången när det inte kändes alls men det helt ok ändå. De var supertrevliga där på kliniken. Imorgon sla jag ringa och höra om befruktningen och på fredag blir det insättning om allt går som det ska. Nu ska jag vila, är trött och har ont i magen.

• Pigall
    Nube skrev 2017-09-12 11:40:18 följande:

Nu är jag färdig med äggplocket, det gjorde mer ont än förra gången när det inte kändes alls men det helt ok ändå. De var supertrevliga där på kliniken. Imorgon sla jag ringa och höra om befruktningen och på fredag blir det insättning om allt går som det ska. Nu ska jag vila, är trött och har ont i magen.

Åh vad jobbigt att det var mer smärtsamt, men du kanske hade fler blåsor att tömma denna gång? Sa dem hur många ägg de fick ut?
  • jamka
    Tiinuli skrev 2017-09-11 23:11:47 följande:
    Men va roligt :) känns att nästan alla är klara med sprutor och ruvar, kan knappt vänta mig tills jag är också där :)
    Hoppas allting bara går bra och det blir många ägg och att dem blir befruktade.

Vet du redan när din ÄP är? Vi har v39, om allt går som planerat.
    Jag är 36 år och det var mycket prat om ålder hos läkaren...
    Jag vet inte när min ÄP blir men jag misstänker att också v. 39.
    Min läkare sa att eftersom vi är så pass gamla (jag 40 och min man 58) så blir det bara ett ivf, lyckas det inte så får vi fortsätta pröva på egen hand. Jag ville gärna ha 3 försök men läkaren tyckte att ett försök räcker!?
  • Söndag

Bra jobbat och skönt att ha de klart!

Nu håller vi tummarna!!
  • hanna8911
    Tiinuli skrev 2017-09-11 23:04:45 följande:

Ja verkligen! Så som man har väntat så äntligen. Känner mig jätte positiv än så länge och tänker faktiskt tillåta mig känna så fast vet att mycket ska till att blir gravid på första försöket...

Aa det kan va så högt? Har inte så mycket koll på alla värden så. Tror läkaren sa bara att det skulle ligga på 1-3? Blev misstänksam nu jag kanske missförstådd.

Men så vad högre värde desto lägre dos?

Det tycker jag att du verkligen ska göra! Ja och 8 är nog inte jätte högt, finns många med över 10! Det är vid pco som amh-värdet brukar ligga lite högre! Vet inte om det är så de tänker men i grunden ja! Då det finns en stor risk för överstimulrering om amhvärdet är lite högre kanske?
  • Tiinuli
    jamka skrev 2017-09-12 11:56:46 följande:
    Jag vet inte när min ÄP blir men jag misstänker att också v. 39.
    Min läkare sa att eftersom vi är så pass gamla (jag 40 och min man 58) så blir det bara ett ivf, lyckas det inte så får vi fortsätta pröva på egen hand. Jag ville gärna ha 3 försök men läkaren tyckte att ett försök räcker!?
    Va? Men det verkar ju jätte konstigt? Har man inte rätt till 3 försök vad jag vet. Det är väll inte upp till hen? Kolla upp det där och ge dig inte tycker jag.
  • jamka
    Tiinuli skrev 2017-09-12 13:54:04 följande:
    Va? Men det verkar ju jätte konstigt? Har man inte rätt till 3 försök vad jag vet. Det är väll inte upp till hen? Kolla upp det där och ge dig inte tycker jag.
    Ja, jag ska kolla det idag. Men jag googlade lite och det verkar att på de flesta ställen har de än gräns vid 40 års ålder ang. ivf.
  • Elise39

Det är skönt att ha det gjort. Hade ÄP igår och insättning på torsdag om allt är ok. Håller tummarna!
  • Nube
    Söndag skrev 2017-09-12 12:11:44 följande:

Bra jobbat och skönt att ha de klart!

Nu håller vi tummarna!!

Tack! Och lycka till imorgon :)
  • Nube
    Elise39 skrev 2017-09-12 14:43:22 följande:

Det är skönt att ha det gjort. Hade ÄP igår och insättning på torsdag om allt är ok. Håller tummarna!

Åh vad spännande! Hoppas vi kommer att ruva samtidigt då :) Hoppas du får ett fint embryo tillbaka på torsdag!
Svar på tråden Vi som börjar med IVF hösten 2017