Kippa skrev 2017-09-16 17:52:39 följande:
Det verkar ju tyvärr inte helt ovanligt att man stöter på problem på vägen till en överviktsoperation. Man läser ju om så många som har fått kämpa i flera år för att få göra sin operation. Och det är ju så svårt att behöva vänta när man väl har bestämt sig, då vill man ju att det ska bli av direkt! Privat kirurgi kan ju vara ett bra alternativ om man inte orkar vänta på landstingets långsamt malande kvarnar.. Hoppas att det ändå går snabbt för er som krånglar nu med remisser.
Jinxi, jag har valt att göra en GBP, av samma anledningar som diasdias :) Trots att det bara är en månad till flytstart så känns det fortfarande väldigt avlägset med operation för mig. Jag har nog inte riktigt förstått att jag faktiskt tagit mig igenom hela processen, och att det nu faktiskt bara är en liten väntetid kvar innan jag är igång.
Jag har ätit pulver tidigare med tillfälligt bra resultat. Att gå ner i vikt går ju, bara inte att bibehålla viktnedgången.. Så jag har köpt en del olika som jag vet att jag tycker om. Mest modifast. Gillar puddingarna!
Hade tänkt testa gröten också, hur är den?
Då är det iaf på gång åtminstone

Men förstår att det känns långt tills dess. Lite så har det varit för mig med, men nu är det helt plötsligt bara bara 2 dagar kvar, sen e det dags. Kan knappt fatta det bara..... Det kommer gå fortare än du tror <3
Jag har faktiskt nästan bara kört gröten och chokladpuddingen med modifast, och någon enstaka jordgubbsshake. Så gröten är fullt ätbar, men man blir rätt törstig av den
Så idag ska det lagas soppor

finns faktiskt några bra recept i den appen som jag laddat ner som de på aleris rekommenderade, (baribuddy) så man kan förbereda de kommande månaderna

Får väl frysa in i portioner så det blir lättare