Sissely skrev 2017-09-14 17:26:19 följande:
Heja er som är nära och har fått op-tid! I mitt landsting måste man flyta i 4 veckor och det är inte direkt något man ser fram emot. Jag har juicefastat tidigare (grönsaks- och fruktjuice) och höll ut i 12 dagar, saknade verkligen något att tugga på!
Jag skickade ju vidare min remiss till annat landsting pga att det tar lång tid här. Tyvärr blev det precis då stopp för remisser utifrån, så min remiss skulle skickas tillbaka. Bara det att nu är remissen "borta"? och finns ingenstans. Jag har iallafall ringt och krigat om detta. Jag visste att det skulle vara ett infomöte här idag (torsdag) så jag ringde i måndags och sa att jag ville komma med på det (trots att remissen inte kommit tillbaka). Hon sa att hon skulle försöka hålla ögonen öppna om det blev något återbud och isåfall ringa mig. Jag har jobbat natt hela veckan och har inte hört något, förrän idag när jag vaknat upp från nattjobbet. Såg då att det någon lämnat meddelande på voicemail. Vaknade vid 14-tiden och lyssnade på meddelandet som talats in vid 11-tiden. Då var det naturligtvis kirurgmottagningen som hade en återbudstid till infomötet kl 14.00. Men eftersom jag inte svarade så gick tiden till någon annan. 
Men jag fick iallafall besked om att jag får komma på nästa infomöte i början av november.
Det här har strulat så mycket att jag tänker att det kanske inte är meningen att jag ska göra den här operationen! Men - jag ger mig inte!!
Jag har samma problem med att man saknar nått att tugga på.... det är i princip alltid det som jag faller på..... men har faktiskt funkat för mig denna gången, fast jag har bara kört på modifast chokladpuddingen och gröten, så det har varit hyfsat iaf denna gången

Då kan man åtminstone äta med sked

Tror att pressen att man måste klara visst antal kilo innan man får opereras hjälper en del med... och man vill ju verkligen inte behöva boka om när man snart är i mål.
Vad bra att du fått tid till mötet iaf

Håller verkligen tummarna för att remissen "dyker upp" så att det kan sättas i rullning för dig med. Bara kämpa på <3