Vill jobba på kontor
Jag jobbar nu som undersköterska och är jättetrött på mitt jobb. Jag har ganska nyligen bytt arbetsplats i hopp om att det skulle ge mig lite mer energi/arbetsglädje. Mina kollegor är jättebra, absolut inget fel på dem. Problemet är att jag är så trött på själva yrket, alltså mina arbetsuppgifter. Det är dålig lön, dåliga arbetstider, måste ha fula arbetskläder och korta omålade naglar (jag drömmer om få göra manikyr på salong). Känns som att man inte får någon direkt uppskattning heller för allt slit.
Jag valde att jobba inom vården för att jag visste att det var lätt att få jobb och att jag alltid skulle ha ett jobb att gå till. Det var inget aktivt val jag gjorde för jag gillar att jobba med människor. Nu har detta nått sin botten och jag har noll arbetsglädje. Saken är den att jag redan har en universitetsutbildning som jag troligen aldrig kommer att få utnyttja . Jag utbildade mig till socionom, men upptäckte under utbildningen efter termin fem att det var helt fel yrke för mig, har även pluggat lite andra kurser på universitet. Så jag har bränt ganska mycket CSN får i stort sett ingenting.
Jag vet inte vad jag ska göra? Jag har noll motivation att gå till jobbet. Jag drömmer om att jobba på ett kontor med typiska kontorsuppgifter , inga kvällar och helger. Framförallt vet jag att jag skulle få utnyttja det är bäst på om jag jobbade på ett kontor. Just nu känner jag mig som mitt sämsta jag på jobbet.