• Anonym (.)

Midjemått 80 cm

Är 174 cm och mitt midjemått är 80 cm. Är det för mycket? Vad ska jag som mest ha? Känns som att man är riktigt tjock om man har ett midjemått på 80 cm..

• Svar på tråden Midjemått 80 cm
  • Anonym (Pytt)
    Anonym (Ligg) skrev 2017-09-03 17:33:49 följande:
    Om du har 81cm i midjan och 70B i bh måste du ju vara ganska många cm större runt midjan än under bysten?

Eller har du bara bhn väldigt åtsittande kanske. Gör det inte ont?

Jag köper 75b för att det sitter bekvämast på mig (dom är 65cm i verkliga cm) Och jag mäter ca 70 cm under bysten och ca 63cm runt midjan.
    Nej, i de flesta märken passar strl 70 bäst på mig (har bh:n på yttersta hyskan). 75 börjar lätt glida runt = extremt obekvämt. Och ja, jag är större i midjan än under bysten. Hade jag fått välja hade det inte varit så :)
  • Anonym (Smal)
    Anonym (Ligg) skrev 2017-09-03 17:33:49 följande:
    Om du har 81cm i midjan och 70B i bh måste du ju vara ganska många cm större runt midjan än under bysten?

Eller har du bara bhn väldigt åtsittande kanske. Gör det inte ont?

Jag köper 75b för att det sitter bekvämast på mig (dom är 65cm i verkliga cm) Och jag mäter ca 70 cm under bysten och ca 63cm runt midjan.
    Stl 36 är ju runt 68 cm i midjan så hur kan du komma i det?!
    Jag har midjemått på 66 cm och köper oftast 36, ibland 34.
    Har 70a i bh.
    Är 170cm lång och väger 57 kg
  • sextiotalist
    Anonym (Smal) skrev 2017-09-04 09:40:52 följande:
    Stl 36 är ju runt 68 cm i midjan så hur kan du komma i det?!
    Jag har midjemått på 66 cm och köper oftast 36, ibland 34.
    Har 70a i bh.
    Är 170cm lång och väger 57 kg
    Om det vore så väl. Jag kan dra på mig en 36:a och den är fortfarande stor i midjan. Nu vet jag inte mitt midjemått, men långt ifrån 60 cm (den där jäkla klimakteriemagen, ja, jag arbetar på att den ska försvinna), men den var det en gång i tiden och då var även 34:orna stora i midjan.
    Jag tror inte man ska utgå från storlekarna. Så jag är rätt säker på att det stämmer att en 36:a kan var väldigt stor i midjan.
    Numera har jag mest 38:or och de är ofta gigantiskt stora i midjorna (gillar slim, då måste jag gå upp en storlek)
  • Anonym (85)

Har just nu 85 cm i midja. 162 cm lång och 74 kg tung. Hade 76 cm när jag vägde 60 kg.

• Anonym (Smal)
    sextiotalist skrev 2017-09-04 09:47:40 följande:
    Om det vore så väl. Jag kan dra på mig en 36:a och den är fortfarande stor i midjan. Nu vet jag inte mitt midjemått, men långt ifrån 60 cm (den där jäkla klimakteriemagen, ja, jag arbetar på att den ska försvinna), men den var det en gång i tiden och då var även 34:orna stora i midjan.
    Jag tror inte man ska utgå från storlekarna. Så jag är rätt säker på att det stämmer att en 36:a kan var väldigt stor i midjan.
    Numera har jag mest 38:or och de är ofta gigantiskt stora i midjorna (gillar slim, då måste jag gå upp en storlek)
    Jag jobbar med mönsterkonstruktion och har bra koll på stl hos de stora kedjorna. 68 cm är midjemått men sen har vissa plagg mycket rörelsevidd... men inte så mycket att det går att komma i ett par byxor i stl 36 om man har ett midjemått på över 80!
  • sextiotalist
    Anonym (Smal) skrev 2017-09-04 09:58:52 följande:
    Jag jobbar med mönsterkonstruktion och har bra koll på stl hos de stora kedjorna. 68 cm är midjemått men sen har vissa plagg mycket rörelsevidd... men inte så mycket att det går att komma i ett par byxor i stl 36 om man har ett midjemått på över 80!
    Det är möjligt. Jag är mest förvånad att ett par byxor kan sitta perfekt över nederkroppen, men var gigantiska i midjan (nej jag är inte väldigt bredhöftad, upplevs som smal av min omgivning och är 160 cm)
  • razzmatazz

Som någon redan skrivit så tror jag att midjemått i sig är en dålig markör på hur någons figur upplevs. En kvinna med rejält stora bröst och breda höfter/stor rumpa med 80 i midjemått upplevs sannolikt som läckert kurvig medan samma midjemått med liten byst och en mer rak kroppsbyggnad nog kan se lite stabbig ut.

• Anonym (Hepp)
    Anonym (.) skrev 2017-09-03 14:28:28 följande:

Är 174 cm och mitt midjemått är 80 cm. Är det för mycket? Vad ska jag som mest ha? Känns som att man är riktigt tjock om man har ett midjemått på 80 cm..

Jag är 168 och har ett midjemått på 72. Jag känner mig inte så tjock, och du är ju längre så 80 borde vara OK?
  • Anonym (Smal)
    sextiotalist skrev 2017-09-04 10:05:23 följande:
    Det är möjligt. Jag är mest förvånad att ett par byxor kan sitta perfekt över nederkroppen, men var gigantiska i midjan (nej jag är inte väldigt bredhöftad, upplevs som smal av min omgivning och är 160 cm)
    Du har antagligen ingen platt rumpa, kläderna är väldigt raka i silluetterna och om du är timglassformad kommer de bli för stora i midjan...
    har däremot märkt att modet just nu med hög midja och loose fit är perfekt för oss med smal midja!
Svar på tråden Midjemått 80 cm