Midjemått 80 cm
Är 174 cm och mitt midjemått är 80 cm. Är det för mycket? Vad ska jag som mest ha? Känns som att man är riktigt tjock om man har ett midjemått på 80 cm..
Är 174 cm och mitt midjemått är 80 cm. Är det för mycket? Vad ska jag som mest ha? Känns som att man är riktigt tjock om man har ett midjemått på 80 cm..
Stl 36 är ju runt 68 cm i midjan så hur kan du komma i det?!
Jag har midjemått på 66 cm och köper oftast 36, ibland 34.
Har 70a i bh.
Är 170cm lång och väger 57 kg
För mycket för vad?
Enligt WHO går gränsen vid 80 cm för bukfetma för kvinnor. Över det räknas som varning och från 88 cm farligt. Så har man 80 cm är det nog oftast hälsosamt att minska måttet något.
Men tycker själv att det borde vara individuellt till viss del, Bore vara mer skadligt med 80 cm om man är väldigt kort än om man är lång, men det kanske är feltänkt?
Jag har inte långt från 80 i midjemått. Jag har också synliga magmuskler och platt mage. Har storlek S, eller 36/38, på byxor. Får ingen muffin top. Jag har helt enkelt en väldigt bred midja och har alltid haft.
Sen beror det givetvis på hur man mäter. När sjukvården mäter midjemått ska man ju vara helt avslappnad och jag går inte omkring på det sättet.
Är för övrigt långt ifrån både tjock och mullig!
När midjemåttet överstiger 80 cm så räknar vissa organisationer som t.ex. International Diabetes Federation det som bukfetma och risken för olika sjukdomar ökar. Själv har jag efter tre barn fått ett midjemått på 85 centimeter, absolut inte hälsosamt. Vikten är normal, men eftersom fettet ansamlas enbart runt magen så har mer än fem personer frågat om jag är gravid. Svårt att bli av med det är det också. Trots detta så kan jag fortfarande ha alla mina byxor I storlek 34 eftersom de är lågt skurna.