• Anonym (.)

Midjemått 80 cm

Är 174 cm och mitt midjemått är 80 cm. Är det för mycket? Vad ska jag som mest ha? Känns som att man är riktigt tjock om man har ett midjemått på 80 cm..

• Svar på tråden Midjemått 80 cm
  • smulpaj01
    klyban skrev 2017-09-03 16:33:37 följande:

Rätt lika och skiljer 12cm Förvånad

hur många meter var det?
    Jag är väldigt smal så några centimeter till hade jag också varit ok med. Dessutom är ts ngt längre. Så jag tror ts är smal/normal.
  • klyban
    smulpaj01 skrev 2017-09-03 16:49:29 följande:
    Jag är väldigt smal så några centimeter till hade jag också varit ok med. Dessutom är ts ngt längre. Så jag tror ts är smal/normal.

Är man 80cm över midjan och har små bröst, så är midjan antagligen större än bröstomfånget.
    Jag säger inte 80cm är tjockt, men nära smalt är det inte heller.

hur många meter var det?
  • Anonym (97 cm)

97 cm midjemått. Jag är 161 cm lång kvinna. Väldigt smal o nätt förövrigt, allt fett samlas på magen :(

Typisk PCO-S patient...har nästan alla symptom

• Anonym (H)
    klyban skrev 2017-09-03 17:00:57 följande:

Är man 80cm över midjan och har små bröst, så är midjan antagligen större än bröstomfånget.

80 cm i midjemått är absolut inte smalt, men inte heller tjockt. Det är normalt/mulligt, men sen beror det ju såklart på hur kroppen ser ut i övrigt. Men har man 80 cm i midjemått så brukar man vara "normal" i kroppen eller mullig.
  • smulpaj01

hur många meter var det?
    Nu har ju jag stora bröst vilket får midjan att se ännu smalare ut.
    Men du har säkert rätt jag har ingen koll på detta då jag aldrig har mätt sånt.
  • Anonym (Pytt)

hur många meter var det?
    Haha nej. Jag har små bröst (70B) och mäter 89 över bysten och 81 i midjan. Är för övrigt 163 cm lång och väger ca 60 kg. Drar strl S/36 i kläder. Är väldigt rak i kroppen, aldrig haft en markerad midja (ens som underviktig).

Tänk så svårt det är att säga något om hur "tjock" eller "smal" någon är bara utifrån ett enda mått.
  • Anonym (Ligg)
    Anonym (.) skrev 2017-09-03 14:28:28 följande:
    Är 174 cm och mitt midjemått är 80 cm. Är det för mycket? Vad ska jag som mest ha? Känns som att man är riktigt tjock om man har ett midjemått på 80 cm..
    Lägg dig ner på rygg. Är du platt då, alltså att fettet faller ner mot sidorna, då ligger du inte i farozonen. Har man fortfarande "kagge" när man ligger ner, då är det farligt.

Tror man kan mäta på något sätt med när man ligger ner, men det får du googla på.
  • Anonym (Ligg)
    Anonym (Pytt) skrev 2017-09-03 17:22:54 följande:
    Haha nej. Jag har små bröst (70B) och mäter 89 över bysten och 81 i midjan. Är för övrigt 163 cm lång och väger ca 60 kg. Drar strl S/36 i kläder. Är väldigt rak i kroppen, aldrig haft en markerad midja (ens som underviktig). Tänk så svårt det är att säga något om hur "tjock" eller "smal" någon är bara utifrån ett enda mått.
    Om du har 81cm i midjan och 70B i bh måste du ju vara ganska många cm större runt midjan än under bysten?

Eller har du bara bhn väldigt åtsittande kanske. Gör det inte ont?

Jag köper 75b för att det sitter bekvämast på mig (dom är 65cm i verkliga cm) Och jag mäter ca 70 cm under bysten och ca 63cm runt midjan.
  • Anonym (.)

Har inte små bröst, har stora
  • klyban
    Anonym (.) skrev 2017-09-03 17:34:42 följande:
    Har inte små bröst, har stora

Var ingen fråga egentligen.
    Men som någon tog upp, så kan midjan växa och ändå vara smal i övrigt.

Som en annan överviktig på överkroppen, medan allt nedanför magen är som det var för 20 år sedan.

hur många meter var det?
Svar på tråden Midjemått 80 cm