• kingofmate

Exet förstör min nya familj samt vår gemensamma son, psykiskt.

Hej!

Har en son som är 6 ½. Ett ex sen 3 år tillbaka.

I dagsläget mår min nya familj ink sonen psykiskt dåligt för modern gör allt för att förstöra för oss där hemma. Kommunikationsplroblem gällande sonen sen vi delade på oss. 

Får sonen att villja saker emot sin egan vilja för att få modern att må bra.
    Går ifrån att vara ett underbar barn till en helt annan, hemsk, oberörd, känslokall människa så fort mamma kommer på tal, eller ens tanken på henne kommer upp.

i snart 1½ har hon styrt han känslor, han val, han tvingas hjälpa till hemma för mamma mår psykiskt dåligt, hon tvingar honom kalla hennes nya för "pappa" emot hans inre vilja.

Just nu förstör hon för sonen då hon vill ha honom i en förskoleklass utanför hennes hem, när han själv inte vill det. För han skull så hade en placering mitt emellan kommunerna varit en fördel både för honom och för oss som föräldrar.

Vi orkar inte längre, den psykiska ohälsan i vårt hem är nere på noll och med ett ex som enbart tänker på sig själv och vad som är bäst för henne så kommer den snart förstöra mitt äktenskap samt vår gemensamma son.

• Svar på tråden Exet förstör min nya familj samt vår gemensamma son, psykiskt.
  • Anonym (S)
    kingofmate skrev 2017-09-08 11:20:12 följande:

Vart ska vi börja.

Så fort hon får reda på något som är positivt i min nya familj så får hon sonen att ändra sina åsikter och sitt beteende de veckorna han är hos mig.

Hon har fått honom att tro att jag slagit honom och min nuvarande på exakt samma ställen, barnmisshandel samt kvinnomisshandel. Under gravititeden.

Soc anmälan som slutade med att kommer inte vi föräldraröverrens i framtiden så finns det stor chans att han blir slagen igen. Detta använder hon sig av rakt av nu.

Hon har fått honom att ignorera alla i hemmet, efter 1 år tar det psykiskt och fysiskt både på resterande barn i familjen och de vuxna.

Föstår att han blir förvirrad när vi försöker uppfostra honom med regler och riktlinjer och hon gör motsatsen.

Så fort mamma kommer på tal så ändrar han sig ifrån den där goa ungen som snackar så öronen blöder till en unge som inte sänger något alls, kan inget alls och ignorerar resterande familjemedlemmar.

Frågar man hur han vill att veckorna ska se ut, om han vill ha det som han har det nu, med varannan vecka oss respektive förälder så sa han förra veckan att han vill vara hos mamma på vardagarna och hos mig på helgerna. Det lät lång lång väg att detta var något mamma hade tryckt i honom ännu en gång. 

Frågade honom om detta verkligen är detta du vill eller något som mamma vill. "Mamma vill det ska vara så" får man som svar.

Finns så mcyket mer att tilläga som är hemskt. Lögner som inte stämmer, läkarbesök som man inte får reda på som hon drar lögner om. 

Får honom att tro att han är allergisk emot saker, samt är laktos, bara för hon är det.

Saker som han äter utan minsta pip hemma hos mig. 

Men herregud! Du kan inte fråga en 6-åring hur han vill ha boendet!! Ni söker hjälp NU innan ni förstör honom. Sök hjälp hos bup också. De kan nog reda ut och hänvisa er vidare vid behov. Stackars barn.
  • kingofmate
    Anonym (asdf) skrev 2017-09-08 11:12:02 följande:
    Saker och ting är som de är. Antingen accepterar du status quo och eller så agerar du. Du kan välja att stämma modern på boendet. Dock ska du kunna bevisa att barnet far illa hos modern. Det räcker inte att barnet har det lite bättre hos dig.
    Boendet är redan en tanke som vi har tagit med juristen.
    Då jag inte fått någon som helst info sen den dagen han blev skriven hos din mor gälladen skola, val av skola, läkarbesök, tandläkare, vad mer har jag missat, ingen aning då jag ej får reda på något alls.

Det som är det svåra i det hela, hon är manipulativ som bara den, får alla med sig på sitt spår och inte lyssnar på mina ord.

Sist var rektorn som ansåg att det var mitt fel att jag inte skrev på papperna som hon hade lagt fram angående hans skolplacering, ett val som hon gjorde på eget bevåg utan min vetskap.
  • Anonym (Jösses)

Oj....som jag uppfattar det använder ni båda detta stackars barn som slagträ mot den andra föräldern.
    Du beskyller dessutom mamman för ditt misslyckade äktenskap, helt galet.

Sök hjälp - omgående innan DU förstör pojken mer än du redan gjort!

• kingofmate
    Anonym (S) skrev 2017-09-08 12:06:55 följande:
    Men herregud! Du kan inte fråga en 6-åring hur han vill ha boendet!! Ni söker hjälp NU innan ni förstör honom. Sök hjälp hos bup också. De kan nog reda ut och hänvisa er vidare vid behov. Stackars barn.
    Varför kan jag inte fråga min son??

BUP , hahaa..... BUP i hans hemkommun är ett stort skämt såsom socialen.

Han är redan förstörd av sin moder, föröker få honom på fötter igen. Bli en egen person som hon inte kan kontrollera.
  • kingofmate
    Anonym (Jösses) skrev 2017-09-08 12:17:53 följande:

Oj....som jag uppfattar det använder ni båda detta stackars barn som slagträ mot den andra föräldern.

HAHAHA, vet inte vad du missat, men i detta fall är det HON som förstör honom. Jag försöker bygga upp hans personlighet som HON har förstörd.

Hos mig får han vara den person som HAN är, ingen annan.
  • kingofmate
    Anonym (Jösses) skrev 2017-09-08 12:17:53 följande:

Mitt misslyckade äktenskap....vem säger att det är misslyckad....

Söka hjälp går tyvärr inte göra för då måste modern vara i samma rum som sonen, människan som redan förstört honom så mycket
  • kingofmate

Måste bara tilläga en sak....

Vi har gemensam vårnad, hoppas ni kollar upp fakta runt vad detta innebär innan ni gör fler kommentarer i tråden.

• kingofmate
    Anonym (S) skrev 2017-09-08 12:06:55 följande:

Du hänger upp dig på att jag frågar honom saker.... ???? ???? ????

Läser du ens resten av meningarna

Gissar starkt på att du är kvinna
  • kingofmate

Detta fortgår ännu idag, mamman tar lilfingret så fort man vill ha hjälp med något, utnyttjar varje situtation för att får oss ifrån varandra.

Dagen jag ger upp är idag. Sonen får tro att han har det bra hos mamma. DÅ jag inte sett honom på 1 år. Pågrund av lögner och anmälningar.

Sonen får bestämma själv den dagen han vill komma till mig.......
    Mamman har förstört så mycket för mig sen dag 1, nu har det gått snart 7 år med detta.

En pappa som valde skaffa barn med fel person.

• kingofmate

Vill även be om ursäkt över min tråkiga och hemska ton jag haft i tråden. 
    Får man inte fram all fakta och andra yttrar sig så kokar det. Mestadels för att förklara allt som varit i detalj kommer ta år.

Förlåt!

• Anonym (I)

Hur svårt är det att gå till en domstol och låta dom göra en utredning.....

• kingofmate

Där är vi ytterligare 1 gång.

En domstol som kommer troligen avgöra gemensam vårdnad, då det inte finns något som gör mig til en dålig förälder.

Men då är frågan, vad man ska göra, då hon kommer kämpa tills den dagen hon får sin vilja fullt ut?!

Ska hon förstöra mer än vad hon gjort de senaste 7 åren eller ska man vara stark och låta hon få sin vilja och sonen får växa upp men det han tror är det bästa för honom,

En dag kanske han kommer till insikt själv vad som är rätt och eller fel!

Svar på tråden Exet förstör min nya familj samt vår gemensamma son, psykiskt.